
تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,187 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,399,229 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,977,775 |
تتعیین ارتباط بین مدیریت استعداد با فناوری اطلاعات از طریق توانمندسازی روانشناختی در معلمان تربیت بدنی | ||
علوم ورزشی و ارتقاء سلامت | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 اسفند 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/sshp.2025.19763.1027 | ||
نویسنده | ||
امید صفری* | ||
استادیار،گروه تربیت بدنی،واحد نورآباد ممسنی ،دانشگاه آزاد اسلامی، نورآباد ممسنی،ایران | ||
تاریخ دریافت: 07 دی 1402، تاریخ بازنگری: 19 بهمن 1403، تاریخ پذیرش: 04 اسفند 1403 | ||
چکیده | ||
هدف از این تحقیق تعیین ارتباط بین مدیریت استعداد با فناوری اطلاعات از طریق توانمندسازی روانشناختی در معلمان تربیت بدنی شهرستان کازرون می باشد. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، تمامی معلمان تربیت بدنی شهرستان کازرون به تعداد 97نفر بود، که از این تعداد 83 نفر در تحقیق شرکت کردند. ابزار جمع آوری دادهها پرسشنامه های استاندارد مدیریت استعداد احمدی و همکاران(1391)،توانمندسازی روانشناختی(اسپریتزر ،1995) و فناوری اطلاعات(لورتز و همکاران،2004) بود. برای توصیف دادهها از روش های آمار توصیفی و برای تجزیه استنباطی دادهها از روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون، ریگرسیون و معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که بین مدیریت استعداد با فناوری اطلاعات با ضریب هبستگی 66/0 و بین مدیریت استعداد با توانمندسازی روانشناختی با ضریب همبستگی 51/0رابطه ی مثبت و معناداری وجود داشت و همچنین بین توانمندسازی روانشناختی و فناوری اطلاعات با ضریب همبستگی 33/0 رابطه ی معناداری وجود داشت. در نهایت، نتایج نشان داد که ارتباط بین مدیریت استعداد با فناوری اطلاعات از طریق توانمندسازی روانشناختی به میزان تقریبا 21/0مثبت و معنادار بود(01/0P ≤). | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت استعداد؛ توانمند سازی روانشناختی؛ معلمان تربیت بدنی؛ شهرفناوری اطلاعاتستان کازرون | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Determining the relationship between talent management and information technology through psychological empowerment in physical education teachers Abstract | ||
نویسندگان [English] | ||
omid safari | ||
Assistant Professor , Department of Physical Education,Nourabad Mamasani Branch , Islamic Azad University, Nourabad Mamasani , Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to determine the relationship between talent management and information technology through psychological empowerment in physical education teachers in Kazerun city. This study is applied and descriptive and correlational. The statistical population of this study was all physical education teachers in Kazerun city, 97 people, of whom 83 participated in the study. The data collection tools were the standard talent management questionnaires of Ahmadi et al. (2012), psychological empowerment (Spritzer, 1995) and information technology (Lortz et al., 2004). Descriptive statistics methods were used to describe the data, and Pearson correlation coefficient, regression and structural equations statistical methods were used to analyze the data inferentially. The results of the study showed that there was a positive and significant relationship between talent management and information technology with a correlation coefficient of 0.66 and between talent management and psychological empowerment with a correlation coefficient of 0.51, and also between psychological empowerment and information technology with a correlation coefficient of 0.33. Finally, the results showed that the relationship between talent management and information technology through psychological empowerment was positive and significant at approximately 0.21 (P ≤ 0.01). | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Talent management, psychological empowerment, information technology, physical education teachers, Kazeron city | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1 |