تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,141 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,270,092 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,863,907 |
The Influence of Strategic Mediation on Novice EFL Teachers’ Pedagogical Knowledge | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 5، دوره 4، شماره 2، تیر 2017، صفحه 107-89 اصل مقاله (610.25 K) | ||
نویسندگان | ||
Shiva Kaivanpanah1؛ Abbas Ali Rezaee1؛ Morteza Neamatollahi2 | ||
1Associate Professor, University of Tehran | ||
2Ph.D. in TEFL, University of Tehran | ||
تاریخ دریافت: 14 آذر 1396، تاریخ پذیرش: 14 آذر 1396 | ||
چکیده | ||
Different from one-way provision of knowledge in transmission-based approaches, recent approaches to teacher education consider learning as a consequence of teachers’ active engagement in social practices. Prior studies have provided important insights into how sociocultural theory (SCT) works in L2 teacher education. However, issues remain about the content and effectiveness of teacher education programs informed by the tenets of SCT on novice teachers’ learning. Addressing this gap, the present study set out to investigate the microgentic development of four novice EFL teachers during dialogic mediations with a teacher educator in some one-to-one development sessions based on samples of their actual teaching practices. Mediations were dialogic, graduated, and tailored to the needs of the teachers (i.e., from implicit to explicit) within each individual’s zone of proximal teacher development (ZPTD). A total of four hours of video-recorded teacher-teacher educator post-observation talk was analyzed. Results proposed a highly dialogic interaction with an approximately equal participatory role. Findings demonstrated that novice teachers’ agency and externalization of their thoughts in a supportive and interactive environment can result in their development. Finally, teacher educators were asked to include strategic mediation in teacher education programs and provide teachers with graduated assistance within their ZPTD. | ||
کلیدواژهها | ||
Strategic mediation؛ principled grammar teaching؛ novice EFL teacher؛ microgenetic analysis؛ zone of proximal teacher development | ||
عنوان مقاله [English] | ||
تاثیر مداخلهی راهبردی بر دانشِ آموزشی معلمان کم تجربه انگلیسی بعنوان یک زبان خارجی | ||
نویسندگان [English] | ||
شیوا کیوان پناه1؛ عباسعلی رضایی1؛ مرتضی نعمت الهی2 | ||
چکیده [English] | ||
رویکردهای اخیر در تربیت مدرس یادگیری را بعنوان یکی از پیامدهای درگیر شدن فعالانه معلمان در فعالیتهای اجتماعی در نظر می گیرند که متفاوت از ارائه یک طرفه دانش در رویکردهای آموزشیِ انتقالی است. مطالعات پیشین یافتههای مهمی را درباره چگونگی عملکرد نظریه اجتماعی-فرهنگی در روش های تربیت مدرس زبان دوم فراهم کردهاند اما با این وجود مسائلی درباره محتوا و تاثیرگذاری دوره های تربیت مدرسِ برگرفته از اصول نظریه اجتماعی-فرهنگی در رشد اساتید کم تجربه وجود دارد که همچنان به قوت خود باقی هستند. مطالعه حاضر با پرداختن به این کمبود، به بررسی رشد لحظه به لحظه ی چهار معلم کم تجربه انگلیسی بعنوان زبان خارجی در طول مداخله تعاملی با یک مدرس مربیگری در جلسات رشد یک به یک بر اساس نمونه هایی از تدریس واقعی آنها می پردازد. مداخلهها با در نظر گرفتن ناحیه رشد تقریبی معلمان، بهصورت تعاملی، تدریجی، و منطبق با نیازهای اساتید بوده اند (یعنی از شکلی ضمنی به شکلی کاملا صریح). بطور کلی و پس از مشاهده کلاسها، چهار ساعت تعامل میان معلم و مدرس مربیگری بهصورت تصویری ضبط و مورد بررسی قرار گرفت. یافتهها حاکی از این بود که نقش پذیری و برونیسازی افکار معلمان در یک محیط حمایتی و تعاملی میتواند منجر به رشد حرفهای معلمان شود. در نهایت از مدرسان مربیگری دورههای تربیت معلم خواسته شد تا از مداخله راهبردی در دورههای تربیت مدرس استفاده کرده و با توجه به ناحیه رشد تقریبی معلمان کمکی تدریجی برای آنها فراهم آورند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
مداخلهی راهبردی, تدریس اصولی دستور زبان, مدرس کم تجربه انگلیسی بعنوان یک زبان خارجی, بررسی لحظه به لحظه, ناحیه رشد تقریبی معلمان | ||
مراجع | ||
Aljaafreh, A., & Lantolf, J. P. (1994). Negative feedback as regulation and second language learning in the zone of Proximal development. The Modern Language Journal, 78, 465-483.
Batstone, R., & Ellis, R. (2009). Principled grammar teaching. System, 37(2), 194-204.
Chiang, M. (2008). Effects of fieldwork experience on empowering prospective foreign language teachers. Teaching and Teacher Education, 24(5), 1270-1287.
Farrell, T. S. C. (2012). Novice‐service language teacher development: Bridging the gap between preservice and in‐service education and development. TESOL Quarterly, 46(3), 435-449.
Farrell, T. S. C. (2015). International perspectives on English language teacher education. London: Palgrave Macmillan.
Freire, P. (1998). Pedagogy of freedom: Ethics, democracy, and civic courage. Chicago: Rowman & Littlefield.
Freeman, D., & Johnson, K. E. (1998). Reconceptualizing the knowledge-base of language teacher education. TESOL Quarterly, 32(3), 397-417.
Gass, S., & Mackey, A. (2000). Stimulated recall methodology in second language research. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Golombek, P. R. (2011). Dynamic assessment in teacher education: Using diologic video protocols to intervene in teacher thinking and activity. In K. E. Johnson, & P. R. Golombek (Eds.), Research on second language teacher education: A sociocultural perspective on professional development (pp. 121-135). New York: Routledge.
Gutiérrez, A. G. (2007). Microgenesis, method and object: A study of collaborative activity in a Spanish as a foreign language classroom. Applied Linguistics, 29, 120-148.
Johnson, K. E. (2009). Second language teacher education: A sociocultural perspective. New York, NY: Routledge.
Johnson, K. E., & Dellagnello, A. (2013). How “sign meaning develops”: Sterategic mediation in learning to teach. Language teaching research, 17, 409-432.
Johnson, K. E., & Golombek, P. R. (2011). A sociocultural theoretical perspective on teacher professional development. In K. E. Johnson, & P. R. Golombek (Eds.), Research on second language teacher education: A sociocultural perspective on professional development (pp. 1-12). New York: Routledge.
Lantolf, J. P., & Thorne, J.P. (2006). Sociocultural theory and the genesis of second language development. Oxford: Oxford University Press.
Lortie, D. (1975). Schoolteacher: A sociological study. Chicago: University of Chicago Press.
König, J., Blömeke, S., Klein, P., Suhl, U., Busse, A., & Kaiser, G. (2014). Is teachers' general pedagogical knowledge a premise for noticing and interpreting classroom situations? A video-based assessment approach. Teaching and Teacher Education, 38, 76-88.
Moghaddas, B., & Zakeri, J. (2012). English teacher education in Iran. ELT Voices-India, 2(4), 18-32.
Moradian, M. R., Miri, M., & Qassemi. Z. (2015). Dynamic assessment and microgenetic development of EFL teachers’ classroom interactional competence: A case for shaping learner contributions. Teaching English Language Journal, 9(2) 1-36.
Nezakat-Alhossaini, M., & Ketabi, S. (2012). Teacher training system and EFL classes in Iran. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 70, 526-536.
Poehner, M. E. (2007). Beyond the test: L2 dynamic assessment and the transcendence of mediated learning. The Modern Language Journal 91, 323-340.
Polio, C., Gass, S., & Chapin, L. (2006). Using stimulated recall to investigate native speaker perceptions in native-nonnative speaker interaction. Studies in Second Language Acquisition, 28(2), 237-267.
Safari, P., & Rashidi, N. (2015). Teacher education beyond transmission: Challenges and opportunities for Iranian teachers of English. Issues in Educational Research, 25(2), 187-203.
Tsui, A. B. M. (2003). Understanding expertise in teaching: Case studies of ESL teachers. Cambridge, United Kingdom: Cambridge University Press.
Warford, M. K. (2011). The zone of proximal< i> teacher</i> development. Teaching and Teacher Education, 27(2), 252-258.
Wright, T. (2010). Second language teacher education: Review of recent research on practice. Language Teaching, 43(3), 259-296.
Xu, H. (2015). Developing novice EFL teachers’ pedagogical knowledge through lesson study activities. In T. S. C. Farell (Ed.), International perspectives on English language teacher education (pp. 181-192). Palgrave Macmillan UK. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 435 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 623 |