تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,132 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,252,819 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,846,840 |
تهیهی مطالب آموزشی برای آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان بر مبنای رویکرد تلفیقی رایانه مبنا و کلاس مبنا در آموزش همزمان مهارت های زبان | ||
پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان | ||
مقاله 3، دوره 1، شماره 1، مهر 1391، صفحه 1-24 اصل مقاله (1.07 M) | ||
نویسندگان | ||
مهین ناز میردهقان1؛ اعظم جورقانی2 | ||
1استادیار زبان شناسی- دانشگاه شهید بهشتی | ||
2کارشناس ارشد آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان | ||
تاریخ دریافت: 28 اردیبهشت 1391، تاریخ بازنگری: 25 مرداد 1391، تاریخ پذیرش: 25 مرداد 1391 | ||
چکیده | ||
اهمیت و جایگاه ویژه زبان فارسی بهعنوان زبان علمی در منطقه و جهان، نیازمند برنامهریزی و تحقیقات تخصصی در راستای دستیابی به شیوههای نوین آموزش زبان فارسی، بویژه به غیرفارسیزبانان است. امروزه، در این زمینه، شاهد گرایش بیشتر به سوی خدمات آموزشی تلفیقی(تلفیق شیوه رایانه- مبنا با شیوهی سنتی کلاس- مبنا) با مفهوم کاربرد بیش از یک رسانه در امر آموزش هستیم. بر همین اساس، در این پژوهش، با هدف ارائهی مطالب آموزشی برمبنای آموزش تلفیقی زبان فارسی به غیر فارسیزبانان(با هدف ایرانشناسی)، به تهیهی مجموعهای مشتمل بر 10 درس جهت آموزش همزمان چهار مهارت اصلی زبان فارسی با شیوهی تلفیقی پرداختهایم. در این راستا، ضمن طراحی دروس مزبور، اعتبار مطالب آموزشی طراحی شده را نیز با بهرهگیری از پرسشنامه(در نمونهای آماری از 40 نفر)، مورد ارزیابی و تحلیل آماری قرار دادهایم، که نتایج آماری حاصل نمایانگر معناداری تناسب دروس طراحی شده در تمامی موارد است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش همزمان مهارتها؛ آموزش تلفیقی زبان فارسی؛ ترکیب آموزش سنتی و الکترونیکی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Providing Educational Materials for Teaching Persian Language to Non-Persian Speakers on the Basis of Integrated Computer-based and Class-based Approach in Simultaneous Teaching of Language Skills | ||
نویسندگان [English] | ||
Mahinnaz Mirdehghan1؛ Azam Jorghani2 | ||
چکیده [English] | ||
To improve the position of Persian as a scientific language, an organized program is required on the basis of the modern methodologies in teaching Persian to Speakers of Other Languages (TPSOL), which is more obvious in regard to the rapid development of technology where traditional class-based education is being evolved into the modern computer-based one, with a tendency to a combination of both. The present paper is aimed to represent the practical strategies in enhancing the TPSOL system by the usage of a combination of computer-based and class-based methods. The proposed curriculum, prepared with the purpose of Iranology, is designed for a course of 10 weeks and each with a 90-minute session plan. In examining the eclectic teaching in TPSOL, the paper assesses the validity of syllabi on the basis of questionnaires and analyzes it statistically, the results of which show a meaningful relationship within the contents of the syllabi. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Simultaneous teaching of skills, Eclectic teaching of Persian, a combination of traditional and electronic teaching | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,338 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,881 |