تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,141 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,268,629 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,862,704 |
Sources of Demotivation among English Language Learners: Novice and Experienced Teachers’ Beliefs | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 3، دوره 6، شماره 4، دی 2019، صفحه 81-59 اصل مقاله (961.77 K) | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2019.10475.1305 | ||
نویسندگان | ||
Asghar Afshari1؛ Zia Tajeddin* 2؛ Gholam-Reza Abbasian3 | ||
1Department of English Language, Faculty of Humanity and Social Sciences, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran | ||
2Department of English Language Teaching, Faculty of Humanities, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran | ||
3Imam Ali University, Tehran, Iran | ||
تاریخ دریافت: 30 فروردین 1398، تاریخ بازنگری: 30 خرداد 1398، تاریخ پذیرش: 09 تیر 1398 | ||
چکیده | ||
Motivation is a crucial factor in learning a foreign language. However, some learners may become demotivated during their experience of learning a language. Demotivation among learners has rarely been addressed from the teachers’ perspectives. The purpose of the current study was to investigate novice and experienced English as a foreign language (EFL) teachers’ perceptions of sources of demotivation among language learners. Initially, through convenience sampling, different institute teachers were contacted. Thirty novice (n = 15) and experienced (n = 15) English language teachers volunteered to participate in face-to-face semi-structured interviews to investigate their beliefs about sources of learners’ demotivation. Content analysis was run to extract relevant demotivation sources, and frequency analysis was used to summarize and report the data. The findings revealed that both novice and experienced teachers had largely similar perceptions of sources of demotivation. Both groups indicated that method of instruction, teacher personality, classmates’ behaviors, anxiety, and physical environment of the language institutes have the potential to negatively affect motivation in learners. However, they differed in the degree of importance they attached to the factors falling within each of these demotivation sources. The findings suggest that teachers need to develop an awareness of the sources of demotivation among learners and the strategies to cope with them. | ||
کلیدواژهها | ||
motivation؛ demotivation؛ novice teachers؛ experienced teachers | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی خاستگاههای عدم انگیزش زبان آموزان و راهبردهای کاهش آن: دیدگاه معلمان مجرب و کم تجربه زبان انگلیسی | ||
نویسندگان [English] | ||
اصغر افشاری1؛ ضیا تاج الدین2؛ غلامرضا عباسیان3 | ||
چکیده [English] | ||
انگیزش عامل مهمی در یادگیری زبان محسوب می شود. مع هذا, برخی زبان آموزان در حین یادگیری زبان ممکن است انگیزه خود را از دست بدهند. هدف مطالعه حاضر بررسی درک معلمان کم تجربه و مجرب زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی از خاستگاه های عدم انگیزش در بین زبان آموزان است. علاوه بر این ، پژوهش حاضر به بررسی راهبردهایی که معلمان زبان انگلیسی برای مقابله با عدم انگیزش زبان آموزان به کار می برند پرداخته است. در ابتدا ، از بین معلمانی که بر اساس نمونه گیری مقدور با آنها تماس گرفته شد، 30 معلم زبان انگلیسی انتخاب شدند. سپس 15 معلم کم تجربه و 15 معلم مجرب به منظور بررسی دیدگاه آنها از خاستگاه های عدم انگیزش مصاحبه شدند. به دنبال آن ، شرکت کنندگان برای شناسایی راهبردهایی که آنها به منظور کاهش عدم انگیزش در میان زبان آموزان استفاده می کنند هم مصاحبه شدند. تمام اطلاعات از طریق مصاحبه نیمه ساختاری جمع شد و سپس مورد تحلیل محتوایی قرار گرفت. بر اساس تحلیل کیفی از پاسخ معلمان به سوالات مصاحبه ، سرچشمه های شناسایی شده برای عدم انگیزش شامل روش های دستورالعمل، هویت معلمان ، ویژگی های افراد هم کلاس ، تشویش و محیط فیزیکی می باشد. به علاوه ، نتایج تحلیل محتوایی نشان داد که راهبردهای کاهش عدم انگیزش به کار گرفته شده توسط معلمان شامل داشتن ارتباط دوستانه با دانش آموزان ، داشتن تغییرات در شیوه ارائه مطالب ، گفتن لطیفه و داستان های طنز در کلاس به انگلیسی، صحبت کردن در مورد تجربه روزمره زبان آموزان، استفاده از وظایف جالب و هیجان انگیز و بازی ها ، ایجاد جو مطلوب و دوستانه در کلاس ، ترغیب زبان آموزان به این که به خود با ایجاد تصویر مثبتی از تواناییهایشان انگیزه بدهند و کاهش اظطراب زبان آموزان توسط پرهیز از نظرات منفی و شرمسار کننده بود. با توجه به نتایج این مطالعه، معلمان می توانند با در نظر گرفتن سرچشمه عدم انگیزش و راهبردهایی که برای مقابله با عدم انگیزش در این مطالعه مشخص شده است فرصت های بهتری برای یادگیری درکلاس ایجاد کنند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
انگیزش, عدم انگیزش, معلمان مجرب, معلمان کم تجربه | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,346 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,733 |