تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,141 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,268,414 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,862,610 |
Classroom Interactional Teacher Language Awareness: Expert Talk Contextualizing Pedagogical Content Knowledge | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 1، دوره 6، شماره 4، دی 2019، صفحه 29-1 اصل مقاله (798.36 K) | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2019.11494.1428 | ||
نویسندگان | ||
Mandana Zolghadri* 1؛ Mahmood Reza Atai2؛ Esmat Babaii2 | ||
1Department of Foreign Languages, Kharazmi University, Tehran, Iran | ||
2Department of Foreign Languages, Faculty of Literature and Humanities, Kharazmi University, Tehran, Iran | ||
تاریخ دریافت: 07 شهریور 1398، تاریخ بازنگری: 06 مهر 1398، تاریخ پذیرش: 14 مهر 1398 | ||
چکیده | ||
The study investigated a second language teacher educator and teacher learners’ awareness of classroom interactional competence (CIC) to communicate pedagogical content knowledge (PCK) on a teacher education course in Iran. Therefore, the teacher educator’s classroom discourse was scrutinized using classroom observation triangulated with an interview data with the educator to characterize the interactional features of his talk-in-interaction with respective discourse modes. The resulting 43 interactures represented four interacture types which mediated Effective Eliciting, Shaping Learner Contribution, Facilitating Interactional Space Focused on the Learner, and Facilitating Interactional Space Focused on the Teacher. The corresponding mode analysis revealed frequent mode integrity incorporating classroom context mode with a pivotal role in all except Facilitating Interactional Space Focused on the Teacher interactures. Later, the taxonomy was incorporated into CIC TLA questionnaires. 32 teaching candidates, and the educator completed respective ethnographically-developed questionnaire versions indicating their awareness of the teacher educator’s choice of CIC interactures. Besides, the interview data concerning the TLA deliberation was triangulated with a Spearman rho correlation results of the perceived CIC strategy frequencies. Consequently, the confirmatory evidence for the significant degree of correspondence (rho = 0.67, n = 33, < 0.01) between the educator and teacher learners’ awareness revealed the student teachers’ heightened declarative TLA. The findings urge language teacher educators to tune interactures in type, mode, and intensity to the professional content and the TLA they negotiate with teacher learners thereby. | ||
کلیدواژهها | ||
Appropriation؛ Conversation analysis؛ Interactures؛ Second language teacher education؛ Teacher language awareness | ||
عنوان مقاله [English] | ||
آگاهی زبانی معلم از گفتمان تعامل کلاسی: گفتار مربی ورزیده درمتناسب سازی دانش تربیتی محتوا با بافت آموزشی | ||
نویسندگان [English] | ||
ماندانا ذوالقدری1؛ محمود رضا عطایی2؛ عصمت بابایی2 | ||
1گروه زبانهای خارجی دانشگاه خوارزمی ، تهران ، ایران | ||
2گروه زبان های خارجی-دانشگاه خوارزمی-تهران-ایران | ||
چکیده [English] | ||
این مطالعه به بررسی آگاهی تعامل زبانی یک مربی تربیت معلم و دانشجو معلمان زبان دوم نسبت به توانش تعامل کلاسی در جریان تبادل دانش محتوای آموزشی طی یک دوره ی تربیت معلم در ایران پرداخت. از این رو، گفتمان این مربی به دقت بررسی شد. بدین منظور تحلیل داده های حاصل از مشاهدات کلاسی به انضمام مصاحبه با مربی امکان داد تا ویژگی های تعاملی گفتمان کلاسی تعامل-محور وی بر حسب وجوه کلامش شناسایی شود. ٤٣ راهبرد تعاملی حاصله مطابق با انواع چهار گانه ی راهبردهای تعاملی واسط در همسازی دانش محتوای آموزشی ناشی از این نوع آگاهی زبانی شناخته شدند که عبارت بودند از: دریافت مو۽ثر، شکل دهی مشارکت دانشجو معلم، تسهیل فضای تعامل برای دانشجو معلم، و تسهیل فضای تعامل برای مربی. بر همین منوال تحلیل وجه کلام نشان داد که وجوه کلام اغلب بطور تلفیقی دست اندر کاربودند و وجه بافت کلاسی در عملکرد انواع راهبردهای تعاملی به استثنای استراتژی های تسهیل فضای تعامل برای مربی نقش اساسی ایفا می کرد. سپس این دسته بندی راهبردها مبنای طراحی پرسشنامه هایی قرار گرفت که موضوع آگاهی زبانی کلاسی تعامل-محورمعلم را مد نظر داشت. بدین منظور پرسشنامه با رویکرد قوم نگاری تنظیم شد تا ٣٢ دانشجو معلم از یکسو و مربی تربیت معلم از سویی دیگر نسخه های مربوطه از آن را تکمیل کنند ومیزان آگاهی خود را از راهبردهای تعاملی این مربی در گفتمانش ابراز نمایند. نتایج تحلیل همبستگی اسپییر من از داده های پرسشنامه مبنی بر نظرات پاسخگویان راجع به بسامد بکارگیری هر یک از استراتژی های تعامل توسط مربی در کنار مصاحبه با او حاکی بود از تطابق معنی داری میان نظرات مربی ودانشجو معلمان (ضریب همبستگی رو = ٦٧٪، تعداد = ٣٣ و سطح معنی داری ٠١⁄ ٠). این خود نمایانگر میزان رشد آگاهی اظهاری دانشجو معلمان بود در حیطه آگاهی زبانی مفروض برای معلم زبان. یافته های این پژوهش مربیان تربیت معلم را ترغیب می کند تا در بکارگیری راهبردهای تعاملی نسبت به گزینش نوع استرتژیها، وجه آنها و کثرت اعمال راهبردها در همسازی دانش محتوای آموزشی حین تعامل آگاهانه عمل کنند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
تخصیص, تحلیل گفتگو, راهبرد های تعاملی, تربیت معلم زبان دوم, آگاهی زبانی معلم | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 953 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,185 |