تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,141 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,269,659 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,863,716 |
سخن سردبیر | ||
پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان | ||
سخن سردبیر، دوره 7، شماره 2 - شماره پیاپی 16، مهر 1397، صفحه 1-1 اصل مقاله (98.97 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jtpsol.2018.1859 | ||
تاریخ دریافت: 01 مهر 1397، تاریخ پذیرش: 01 مهر 1397 | ||
چکیده | ||
از آغاز دههی 90 رشد دانش آموزشکاوی زبان فارسی به غیرفارسیزبانان آغاز شده است و شمار پژوهشگران و دانشگاهیانی که بهطور تخصصی صرفاً به این دانش میپردازند، رو به فزونی گذاشته است. در این مدت، تلاش نشریهی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، سرعت بخشیدن به رشد این دانش در کشور و جهان بود. گامهای بزرگی برداشتیم تا مقالههایی برگزیده شوند که به نوعی پاسخگوی دلمشغولیها و دغدغههای ذهنی مدرسان در حوزهی آموزش زبان باشند. با یاری داوران صاحبنظر کوشیدیم تا بهترین دستاوردهای پژوهشی این حوزه را برگزینیم. در واقع، اولویت نخست نشریه بومیسازی و توسعهی این دانش است. پژوهشها باید بتوانند در این زمینه اثرگذار باشند و راهکارهایی علمی برای رفع کاستیهای این حوزه، چه از لحاظ نظری و چه از لحاظ کاربردی، به کمک همگانیها و جهانیهای این دانش و با توجه به ویژگیهای زبان فارسی و نیازهای گوناگون فارسیآموزان ارائه دهند. در این نشریه، در دسترس قراردادن و بازنمایی حاصل پژوهشهای غیرتکراری و هدفمند پژوهشگران با این هدف صورت میگیرد که نیازهای دانش آموزشکاوی زبان فارسی هر چه سریعتر برطرف گردند. در همین راستا، در شمارهی 6 این نشریه دست خویش به سوی آموزشکاوان صاحبنظر در آموزش زبانها برای گرفتن یاری دراز کردیم و برای نخستین بار، دستاوردهای پژوهشگران آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان را به زبان انگلیسی به چاپ رساندیم تا بیش از پیش در معرض دید پژوهشگران داخل و خارج از کشور قرار گیرد. با توجه به استقبال کمنظیر محققان، تصمیم بر آن است تا دوباره شمارهی دیگری از نشریه (شامل 12 مقاله) به پژوهشهای انجام شده در حوزهی آموزش زبان فارسی به زبان انگلیسی اختصاص یابد. از این رو، از همهی دوستداران و علاقمندان این حوزه دعوت میگردد که پژوهشهای اصیل و بدیع خود را که با روشهای علمی شناختهشده به انجام میرسانند، برای آیندهی نزدیک که بهزودی شمارهی آن اعلام میگردد، به این نشریه ارسال نمایند. امید است که به یاری شما فرهیختگان و پژوهشگران ارجمند بتوانیم دریچههای نو به روی مطالعات دانش آموزشکاوی زبان فارسی بگشاییم و در ارتقای جایگاه علمی آن گامهای بلندی برداریم. امیررضا وکیلی فرد آموزشکاو زبان فارسی سردبیر | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Editor-in-chief's note | ||
چکیده [English] | ||
Since the beginning of the present decade, knowledge of teaching Persian language to non-Persian speakers has been growing steadily and the number of academics specializing solely in this field has been on the rise. Over these years, the Journal of Teaching Persian to Speakers of Other Languages has been working to accelerate the growth of this knowledge in the country and the world. Thus, we made every effort to select articles which responded to teachers' concerns and problems in the field of language teaching. With the help of expert reviewers, we tried to select the best research achievements in this field. In fact, the top priority of the journal has been to localize and develop this knowledge. Research needs to be influential in this regard and provide theoretical and practical scientific solutions to the shortcomings in the field by considering the universals of this field, the characteristics of the Persian language, and the different needs of the Persian language learners. In this journal, original, goal-directed, and novel research studies are published and made available to researchers with the aim of meeting the needs of Persian language teaching field as quickly as possible. To this end, in the 6th issue of this journal, we appealed to experts in language teaching for help and, for the first time, published the achievements of TPSOL researchers (Teaching Persian to Speakers of Other Languages) in English to make them more accessible to researchers at home and abroad. Due to the unprecedented appeal by the researchers, it was decided to dedicate another issue of the journal (containing 12 articles) to research conducted in the field of Persian language teaching in English. Thus, all researchers and scholars of this field are invited to submit their original and innovative works which have been conducted using well-known scientific methods to this journal for publication in a special issue the number of which will be announced soon. It is hoped that, with the help of distinguished scholars and researchers, we will be able to open up new avenues for the study of Persian language teaching and take great steps in promoting its scientific status. Amirreza Vakilifard Persian Language Teaching Researcher Editor-in-chief | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 147 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 148 |