تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,121 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,251,495 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,845,936 |
Lexical Complexity as a Function of Task Type and Proficiency Level in the Speech Monologs of Iranian EFL Learners | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 2، دوره 7، شماره 1، اردیبهشت 2020، صفحه 29-44 اصل مقاله (621.84 K) | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2019.11406.1418 | ||
نویسندگان | ||
Aso Bayazidi1؛ Ali-Akbar Ansarin1؛ Zhila Mohammadnia* 2 | ||
1Department of English, Faculty of Persian Literature and Foreign Languages, University of Tabriz, Tabriz, Iran | ||
2Urmia University | ||
تاریخ دریافت: 03 شهریور 1398، تاریخ بازنگری: 25 آبان 1398، تاریخ پذیرش: 26 آبان 1398 | ||
چکیده | ||
Despite the abundance of research evaluating the effects of task complexity, task types, and planning on the complexity, accuracy, and fluency of the language produced by learners, most studies have focused on the syntactic aspect of complexity, with very few studies investigating the lexical part of complexity. Such studies explored the lexical performance of learners through using merely one measure of lexical complexity (namely diversity). The present study is an attempt to further explore the effects of task type and proficiency level on different aspects of lexical complexity of spontaneous speech monologs produced by intermediate and advanced Iranian EFL learners. To this end, 35 intermediate and advanced Iranian learners of English performed three different speaking tasks: an argumentation, a description and a narration task. The speech monologs were coded for three different aspects of lexical complexity: diversity, density, and sophistication. Two-way repeated-measures ANOVAs were conducted to evaluate the main effects of task type (the within-subjects variable) and proficiency level (the between-subjects variable) on lexical complexity. The results showed that task type and proficiency level both significantly affect lexical complexity in the participants’ task performance. The argumentation task yielded the highest scores for diversity and density, while the highest sophistication score was obtained for the narration task. There was no interaction between task type and proficiency level for the diversity and sophistication scores, and the advanced learners consistently got higher diversity and sophistication scores for all the three tasks, while there was an interaction between the two variables for the density scores; the advanced learners got higher density scores for the description and narration tasks but not on the argumentation task. | ||
کلیدواژهها | ||
task type؛ lexical complexity؛ diversity؛ density؛ sophistication | ||
عنوان مقاله [English] | ||
پیچیدگی واژگانی به عنوان تابعی از نوع فعالیت و بسندگی زبانی در گفتار فراگیران ایرانی زبان انگلیسی | ||
نویسندگان [English] | ||
آسو بایزیدی1؛ علی اکبر انصارین1؛ ژیلا محمدنیا2 | ||
1دانشگاه تبریز | ||
2دانشگاه ارومیه | ||
چکیده [English] | ||
علیرغم فراوانی تحقیقات پیرامون تاثیر پیچیدگی فعالیت انواع آن و برنامه ریزی بر پیچیدگی، صحت و روانی گفتار زبان اموزان، بیشتر مطالعات به جنبه پیچیدگی دستوری توجه داشته و تعداد اندکی از این تحقیقات به جنبه پیچیدگی واژگانی متمرکز شدهاند. چنین مطالعاتی عملکرد واژگانی زبان آموزان را تنها از طریق پیچیدگی فعالیت (یعنی تنوع) اندازه گیری کردند. در این راستا، مقاله اخیر تلاش تاثیر نوع فعالیت و توانش زبانی زبان آموزان را بر جنبههای گوناگون پیچیدگی واژگانی گفتار فی البداهه فراگیران زبان متوسط و پیشرفته ایرانی را بررسی نماید. بدین منظور 35 فراگیر ایرانی زبان انگلیسی سطوح متوسط و پیشرفته سه فعالیت گفتاری متفاوت را انجام دادند: گفتار استدلالی، گفتار توصیفی و گفتار روایی. گفتارهای ضبط شده از جنبه های تنوع، فشردگی، و پیچیدگی واژگانی مورد بررسی قرار گرفتند. آزمون تحلیل واریانس مکرر دوطرفه برای بررسی تاثیر نوع فعالیت و بسندگی زبانی بر پیچیدگی واژگانی مورد استفاده قرار گرفت. نتایج تحلیل داده ها حاکی از آن بود که نوع فعالیت و بسندگی زبانی هر دو تاثیر معناداری بر پیچیدگی واژگانی دارند. فعالیت استدلالی بالاترین نمره در جنبه های تنوع و فشردگی را به دست داد، در حالی که بالاترین نمره پیچیدگی متعلق به فعالیت روایی بود. هیچ اثر متقابلی بین نوع فعالیت و سطح بسندگی در جنبه های گوناگونی و پیچیدگی یافت نشد، و فراگیران پیشرفته همواره عملکرد بهتری در هر سه فعالیت گفتاری نسبت به فراگیران متوسط داشتند، اما بین این دو متغیر یک اثر متقابل در جنبه ی فشردگی مشاهده شد، به طوری که فراگیران پیشرفته عملکرد بهتری در فعالیت های استدلالی و روایی داشتند، اما در فعالیت توصیفی فراگیران متوسط نمره بالاتری کسب کردند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
نوع فعالیت, پیچیدگی واژگانی, تنوع, فشردگی, پیچیدگی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 497 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 760 |