تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,141 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,265,515 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,859,972 |
ابزارهای آموزش زبان فارسی در محیط مجازی: از طراحی تا اجرا | ||
پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان | ||
مقاله 5، دوره 1، شماره 2، اسفند 1391، صفحه 61-82 اصل مقاله (1023.17 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
امیررضا وکیلیفرد1؛ محمد امین مهدوی2؛ مهدی خدادادیان3 | ||
1استادیار گروه آموزش زبان فارسی- دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره) | ||
2استادیار گروه کامپیوتر- دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره) | ||
3عضو هیأت علمی گروه آموزش زبان فارسی- دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره) | ||
تاریخ دریافت: 08 شهریور 1391، تاریخ بازنگری: 01 آذر 1391، تاریخ پذیرش: 01 آذر 1391 | ||
چکیده | ||
تحول سریع فنآوریهای نوین، شیوهها و امکان یادگیری زبان را تغییر داده است. بهکارگیری سامانههای آموزش مجازی در حالِ پیشرفت و افزایش است و این امر در حوزهی آموزش زبان فارسی بهعنوان زبان خارجی نیز، با توجه به گستردگی و پراکندگی داوطلبان، حجم بالای درخواست، عدم وجود منابع کافی و دشوار بودن ارائهی دورههای حضوری آموزش زبان فارسی برای همگان، اهمیت راهاندازی دورههای مجازی و غیرحضوری را دو چندان کرده است. چنین ضرورتی باعث گردید این موضوع در قالب یک طرح پژوهشی در دانشگاه بینالمللی امام خمینی (ره) مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. نیازسنجیها و امکانسنجیهای انجام گرفته بهمنظور انتخاب یک سامانهی مناسب برای ارائهی دورههای مجازی نشان داد که در ارائهی محتوای مناسب آموزش زبان فارسی، باید ابزارهای تازهای متناسب با نوع محتوای درسی ساخته شود. این مقاله به بررسی تکنیکیِ طراحی و پیادهسازی ابزارهای مناسب برای ارائهی دورههای آموزش مجازی زبان فارسی میپردازد که بتوان طیّ آن یک ماژول موفق برای ارائهی دورهی آموزش زبان، طراحی نمود. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش زبان فارسی؛ محیط مجازی؛ سامانهی مدیریت دورههای آموزشی؛ ابزارهای آموزش زبان؛ فنآوریهای نوین | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Tools for Teaching Persian in a Virtual Environment: From Design to Implementation | ||
نویسندگان [English] | ||
Amirreza Vakilifard1؛ Mohammad Amin Mahdavi2؛ Mahdi Khodadadian3 | ||
چکیده [English] | ||
Increasing development of innovative technologies has changed the methods and possibilities of learning a language. The use, as well as development, of virtual educational systems is increasing. This is while, in teaching Persian as a foreign language, factors such as the expanding number of assorted candidates, high volumes of demands for learning Persian, inadequate resources, and the difficulties in conducting regular courses for all candidates, have multiplied the need of introducing virtual courses. Such inevitabilities led to the proposal of a project fordesigning and implementing a basic virtual Persian language course at Imam Khomeini International University. Needs analysis and feasibility studies for selecting a suitable system of conducting virtual courses have made it clear that in order to offer suitable syllabi for instruction of Persian, new tools related to the type of teaching contents have to be created. This article deals with the technical analysis of designing and implementing suitable tools for conducting virtual courses in Persian language through which a successful module for conducting Persian courses may be designed and developed. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
teaching Persian language, Virtual environment, Course management system – Language instruction tools – New developments | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,016 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,992 |