تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 379 |
تعداد مقالات | 3,116 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,237,469 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,834,376 |
نقدی بر اخلاق جنگ در ارتش اسرائیل | ||
مطالعات سیاسی جهان اسلام | ||
مقاله 1، دوره 10، شماره 4 - شماره پیاپی 40، اسفند 1400، صفحه 1-16 اصل مقاله (978.28 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/psiw.2022.14675.2926 | ||
نویسندگان | ||
محمد پاکدامن* 1؛ امید شفیعی قهفرخی2؛ روح الله فرهادی3 | ||
1دانشجوی دکتری جامعه شناسی سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) | ||
2استادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) | ||
3عضو هیات علمی دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 14 آذر 1399، تاریخ بازنگری: 05 تیر 1400، تاریخ پذیرش: 14 اسفند 1400 | ||
چکیده | ||
هدف: در این مقاله نویسندگان تلاش دارند این ادعای مایکل والزر در تنقیح نظریه «جنگ عادلانه» مبنی بر اینکه ارتش اسرائیل «اخلاقترین ارتش جهان» است را ارزیابی کنند. این ادعا اصلی ترین دلیلی است که مقامات رژیم صهیونیستی برای توجیه فعالیت های ارتش اسرائیل از آن استفاده می کنند. انتخاب والزر در اینجا به این دلیل است که وی به عنوان احیاگر «جنگ عادلانه» و همچنین حامی اصلی کدهای اخلاقی ارتش اسرائیل شناخته می شود. روش: در این پژوهش از روش تحلیل انتقادی استفاده شده است. در این راستا، انطباق فعالیت های ارتش اسرائیل با نظریه جنگ عادلانه والزر از نقطه نظر نقد درونی و بیرونی تحلیل می شود. به منظور دستیابی به هدف فوق، نظریه والزر از منظر همبستگی رویکرد جماعت گرایانه وی و عوامل «جنگ عادلانه» مورد نقد درونی قرار می گیرد. در مقام نقد بیرونی نیز فعالیت های ارتش اسرائیل در عمل بر اساس تئوری جنگ عادلانه (بدون در نظر گرفتن مشکلات داخلی رژیم) ارزیابی می شود. یافتهها: این مقاله نشان میدهد که ارتش اسرائیل نظریه جنگ عادلانه را که سنگ بنای قوانین اخلاقی آن است، بهطور گسترده نقض کرده است. این تناقضات هم در مؤلفه «حق رفتن به جنگ» و هم در مؤلفه «قانون جنگیدن» مشاهده می شود. بر این مبنا اساساً مؤلفه «دفاع از خود» (در کرانه باختری، به دلیل فقدان زندگی جمعی برای شهرک نشینان اسرائیلی، فقدان اقتدار قانونی و غیره) نیز نمی تواند برای رژیم حق ویژه ای در اقدام به جنگ ایجاد کند. نتیجهگیری: بررسی اقدامات ارتش اسرائیل از منظر تئوری جنگ عادلانه نشان می دهد این ادعا که ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان اخلاقیترین ارتش جهان است، بی معنی است. این بی اخلاقی که اقدامات ارتش رژیم را اخلاقی و در تضاد با جنبش های مقاومت به عنوان «بازیگران غیراخلاقی» به تصویر می کشد، رویکرد علمی و دانشگاهی را نیز تضعیف می کند. | ||
کلیدواژهها | ||
جنگ عادلانه؛ مایکل والزر؛ اسرائیل؛ ارتش رژیم صهیونیستی؛ Jus ad Bellum؛ Jus in Bello | ||
عنوان مقاله [English] | ||
A Critique of Ethics of War in the Israeli Defense Forces (IDF) | ||
نویسندگان [English] | ||
Mohammad Pakdaman1؛ Omid Shafiei Ghahfarokhi2؛ Ruhollah Farhadi3 | ||
1PhD Student of Political Sociology, Imam Sadiq University | ||
2Assistant Professor of Faculty of Islamic Studies and Political Science, Imam Sadiq University | ||
3Faculty Member of Secretariat of the Supreme Council of the Cultural Revolution | ||
چکیده [English] | ||
Objective: The authors try to evaluate Israeli army self-claim as “the most moral army in the world” based on Michael Walzer’s “Just War” theory. This claim is the main justification used by Israeli officials to justify IDF activities. Walzer is chosen since he is known as the reviver of “Just War” as well as the main patron of IDF ethical code. Method: This research uses critical analysis method. In this respect, the conformity of IDF activities and Walzer’s Just War is analyzed from internal and external points of view. To come up with the above-mentioned goal, Walzer’s theory is evaluated in terms of solidarity between Walzer’s communitarian approach and “Just War” factors, as internal criticism. As the external one, IDF activities are analyzed in practice based on Just War theory (without considering its internal problems). Results: This paper shows that IDF has widely violated Just War theory which is the cornerstone of its ethical code. This violation has occurred in jus ad bellum as well as jus in Bello. Given the intentions of getting into the war, “Self-Defense” cannot be entitled to the regime, esp. in the West Bank, due to lack of collective life for Israeli settlers, legal authority etc. Conclusion: The conclusion obtained from examining IDF activities with the glasses of Just War theory is that the major IDF justification (IDF as the most moral army in the world) is nonsense. This immorality undermines IDF self-image as well as antagonism against resistance movements as “unethical actors” from academic approach. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Just War, Michael Walzer, Israel, IDF, Jus ad Bellum, Jus in Bello | ||
مراجع | ||
Al-Khaledi, V. (2001). Not to Forget: Palestinian Vilages Destroyed By Israel in 1948 and the Names of the Fallen (2nd Ed. (2nd Pub. 1998; 1st Pub. 1997)). Beirut, Lebanon: Institute for Palestinian Studies (in Arabic) Averon, I, (August 18, 2018). Explusion in Hotel David – Lies and Distortions, Retrived from Arutz 7 – Jewish News and Programs: HYPERLINK "https://www.inn.co.il/News/News.aspx/223213” https://www.inn.co.il/News/News.aspx/223213 (in Hebrew) Bellamy, R.(2005). Justice in the community: Walzer on pluralism, equality and democracy . D. Boucher, & P. Kelly, Social Justice From Hume to Walzer. New York: Routledge. Bizar, A. Marcus, N. Gerus, Y. (Writers), Bizar, A. Marcus, N. Gerus, Y. (Directors). (2016). Jews Are Coming Season 2 [Movie]. Israel. (in Hebrew) Caney, S(2006). Environmental Degradation, Reparations, and the Moral Significance of History. Journal of Social Philosophy, 464-482. Carlstrom, G. (2017). How Long Will Israel Survive?: The Threat From Within. New York: Oxford University Press. Eastwood, J. (2017). Ethics as a Weapon of War Militarism and Morality in Israel. Cambridge: Cambridge University Press. Edoni, B. (2017). Kibutz in Contemporary Jewish Thoughts. Beirut: Palestinian and Strategic Studies Center (in Arabic) Gregory, D. (2004). The Colonial Present. Massachusetts: Blackwell Publishing Ltd. Griffiths, M. (2001). Fifty Key Thinkers in International Relations . London and New York: Routledge. Israel Defense Forces. (April, 2018). War of Independence: Founding Drills. BaMehane (4), pp. 10-17. (in Hebrew) Kahan - Frid, E. (2019). And Who Will Remember Fathers and Mothers of the Fallen in the War. Tel-Aviv: Resling (in Hebrew) Kamir, O. (2016). The Schizophrenic Reality of Israeli Women: A Cinematic Perspective, 2014. In E. Ben-Rafael, J. H. Schoeps, Y. Sternberg, & O. Glöckner, Handbook of Israel: Major Dabates (pp. 437-452). Berlin: Walter de Gruyter GmbH. Kasher, A., & Yadlin, A. 2009)June 11). ‘Israel & the Rules of War’: An Exchange. The New York Review of Books: https://www.nybooks.com/articles/2009/06/11/israel-the-rules-of-war-an-exchange/ Katriel, T. (1986). Talking Straight: Dugri Speech in Israeli Sabra Culture. New York: Cambridge University Press. Kedar, N. (March 2, 2019). "IDF is the Most Moral Army in the World", Arutz 7 - Jewish News and Programs: https://www.inn.co.il/News/News.aspx/300631 (in Hebrew) Kinsella, H. M. (2011). The Image before the Weapon: A Critical History of the Distinction between Combatant and Civilian. NY: Cornell University Press. Knesset. (1958). Priminary Regulations: Knesset (Revision No. 7a). Jerusalem: Knesset Knesset. (August 18, 2018). Knesset Lexicon - Sharon Ariel. Retrived from Official Knesset Website: HYPERLINK "http://main.knesset.gov.il/About/Lexicon/Pages/sharon.aspx” http://main.knesset.gov.il/About/Lexicon/Pages/sharon.aspx (in Hebrew) Knesset. (August 18, 2018). Yitzhak Shamir. Retrived from Official Knesset Website: HYPERLINK "http://main.knesset.gov.il/mk/pages/MkPersonalDetails.aspx?MKID=175” http://main.knesset.gov.il/mk/pages/MkPersonalDetails.aspx?MKID=175 (Hebrew) Kober, A. (2015). Practical Soldiers: Israel's Military Thought and Its Formative Factors (History of Warfare). Leiden, Netherlands: Brill Academic Pub. Kober,. (2016). Practical Ssoldiers: Israel’s Military Thought and Its Formative Factors History of Warfare (Volume 107). (K. DeVries, J. France, M. S. Neiberg, & F. Schneid, Leiden) TheNetherlands: Brill. Kymlicka, W. (1396). Contemporary Political Philosophy: An Introduction. (Badamchi, M. Mobasheri, M. (Trans.)) Tehran: Negah-e Mo'aser (in Persian) Lazar, S. (2017). Evaluating the Revisionist Critique of Just War Theory. Daedalus, 146(1), 113-124. Lazar, S. (2017, March 21). War. (N. E. Zalta, Editor) Retrieved from Stanford Encyclopedia of Philosophy: https://plato.stanford.edu/entries/war/ Multiple Authors. (1386). Communtarians and Liberalism Critics (Selective Toughts of Sandel, MacIntyre, Taylor, Walzer). Qom: Islamic Sciences and Culture Academy(in Persian). Negri, A. Hardt, M. (1387). Multitude: War and Democracy in the Age of Empire. (Najaf Zadeh, N. (Trans.)) Tehran: Nashr-e Ney(in Persian). Oz, A. (2000). The Sabra: The Creation of the New Jew. Los Angeles: University of California. Primoratz, I. (2002). Michael Walzer's Just War Theory: Some Issues of Responsibility. Ethical Theory and Moral Practice, 5(2), 221-243. Security Council. (2016). Resolution 2334 (2016). United Nations. Vaughn, L. (2006). Concise Guide to Critical Thinking. Oxford, United Kingdom: Oxford University Press. Walzer, M. (2005). Arguing about War. London, New Haven: Yale University Press. Walzer, M. (2006). Just and Unjust Wars: A Moral Argument with Historical Illustrations 4th ). New York: Basic Books. Walzer, M. (2006). Thick and Thin Moral: Argument at Home and Abroad. Indiana: University of Notre Dame Press. Zochrot. (August 18, 2018). Haifa. Retrived from Zochrot Website: HYPERLINK "https://zochrot.org/he/village/49192” https://zochrot.org/he/village/49192 (in Hebrew)
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,037 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 486 |