
تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 388 |
تعداد مقالات | 3,187 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,401,069 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,978,405 |
با دانشجویان موفق دانشگاه آشنا شوید | ||
لباب، نشریه روابط عمومی دانشگاه | ||
مقاله 7، دوره 1، شماره 2، شهریور 1393، صفحه 7-7 | ||
نوع مقاله: صفحه دانشجو | ||
تاریخ دریافت: 23 شهریور 1393، تاریخ پذیرش: 23 شهریور 1393 | ||
چکیده | ||
این شماره :آقای عرفان سبزه پرور | ||
اصل مقاله | ||
سلام، عرفان سبزه پرور هستم، متولد 1369 و ورودی سال 88. من در رشته مهندسی مکانیک جامدات تحصیل کردم و انشاء الله در شرف فارغ التحصیلی هستم. سال 88 علاوه بر کنکور ریاضی فیزیک، در کنکور زبان هم شرکت کردم و رتبه 18 را کسب کردم. در آزمون کارشناسی ارشد امسال در رشته مدیریت شرکت کردم و موفق به کسب رتبه 3 مدیریت کارآفرینی و 21 مدیریت فناوری اطلاعات شدم. در ابتدا هدفم فقط کارآفرینی بود. بعد از اعلام نتایج و جستجوها و تحقیقاتی که در مورد سایر گرایش ها انجام دادم، در نهایت مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک دانشگاه تهران را انتخاب کردم. به دلیل گره خوردن آینده ی همه کسب و کارها با فناوری اطلاعات و نو بودن این رشته، به نظرم موقعیت خوبی فراهم شده تا به این رشته توجه بیشتری شود. من هم از این انتخاب راضی هستم.
به دلیل گره خوردن آینده ی همه کسب و کارها با فناوری اطلاعات و نو بودن این رشته، به نظرم موقعیت خوبی فراهم شده تا به این رشته توجه بیشتری شود من هم از این انتخاب راضی هستم.
شما چگونه توانستید به این موفقیت دست یابید و در واقع چه عوامل و فاکتور هایی در موفقیت شما موثر بودند و چه برنامه ریزی در این راستا داشتید؟ برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری مناسب در رسیدن به موفقیت نقش بسیار زیادی برای من داشتند. قبل از این که حتی برای آزمون شروع به درس خواندن کنم، با فارغ التحصیلان و اساتید مدیریت مشورت کردم تا دید جامعی نسبت به هدف پیدا کنم. همراهی خانواده و دوستان هم مزید بر علت شد. یک برنامه بلندمدت داشتم که کل زمان تا آزمون را در بر می گرفت و علاوه بر آن برنامه های دقیق کوتاه مدت هفتگی و روزانه هم کمک زیادی می کرد. آرامش خاطر و حفظ تمرکز صحیح بر کار هم تاثیر بسزایی داشتند. از آنجا که من برای کارشناسی ارشد در واقع یک تغییر رشته داده بودم، تلاش و پشتکار بیشتری نیاز داشتم و در ابتدا بازخورد اطرافیان از این انتخاب مناسب نبود. اما با حفظ تمرکز روی هدف همه با من همراهی کردند و در نهایت معلوم شد که هیچ گاه اشتباهی در کار نبوده است.
یک برنامه بلندمدت داشتم که کل زمان تا آزمون را در بر می گرفت و علاوه بر آن برنامه های دقیق کوتاه مدت هفتگی و روزانه هم کمک زیادی می کرد. آرامش خاطر و حفظ تمرکز صحیح بر کار هم تاثیر بسزایی داشتند.
بله. الی ماشاءالله ... از ابتدای ورود به دانشگاه به عضویت انجمن علمی مکانیک در آمدم. بعدها دبیر انجمن هم شدم و برنامه های زیادی در آنجا اجرا کردم از جمله چاپ مجله تخصصی "تنش" و برگزاری همایش های علمی و فرهنگی متعدد. همزمان در کانون هلال احمر دانشگاه فعالیت می کردم و در آنجا نیز برنامه های بسیاری مثل برگزاری همایش ها، کلاس های آموزشی کمک های اولیه و برگزاری نمایشگاه های خیریه را اجرا کردم. از سال 1389 تاکنون به صورت پراکنده به ترجمه اخبار و مطبوعات دانشگاه پرداختم و با روابط عمومی و دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه و نیز پژوهشکده آینده پژوهی همکاری کرده ام. اواخر سال 1389 با کمک دوستان یک موسسه آموزشی زبان در دانشگاه تاسیس کردیم؛ کانون زبان دانشگاه. از مهر ماه سال 1390 تا کنون به مدیریت آموزشگاه و همچنین تدریس و ترجمه مشغول بوده ام. علاوه بر اینها در برنامه های بسیار زیادی با معاونت فرهنگی دانشگاه به عنوان فعال فرهنگی همکاری داشته ام.
انشاءالله بنا دارم در کنار ادامه تحصیل به عنوان یک کارآفرین مستقل فعالیت کنم. به سر انجام رساندن چند Startup که در ذهن دارم از برنامه های آینده ام است.
بنا دارم در کنار ادامه تحصیل به عنوان یک کارآفرین مستقل فعالیت کنم.
به نظر من دانشگاه یک اشل کوچکی از جامعه پیش روی دانشجویان در زمینه های مختلف است؛ منظورم این است که دانشجویان باید علاوه بر درس خواندن از فرصت حضور در دانشگاه برای فعالیت های جنبی هم استفاده کنند. تجربه ای که از انجام امور مختلف اجرایی، علمی، فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه بدست می آید در ادامه در زندگی شغلی و اجتماعی بسیار مفید فایده خواهد بود.
دانشجویان باید علاوه بر درس خواندن از فرصت حضور در دانشگاه برای فعالیت های جنبی هم استفاده کنند. تجربه ای که از انجام امور مختلف اجرایی، علمی، فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه بدست می آید در ادامه در زندگی شغلی و اجتماعی بسیار مفید فایده خواهد بود.
همان طور که عرض کردم، دانشجو باید به دانشگاه به چشم فرصتی برای ظهور و کشف استعدادهایی که تاکنون مغفول مانده اند، بنگرد. بنظرم در کشور ما معمولا رابطه استاد و دانشجو از نوع علمی است و دانشجوها از طرق دیگری نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمینه های دیگر را برطرف می کنند، مثل ارتباط با دانشجویان سال بالایی، انجمن ها و گروه های دانشجویی، یا وبسایت های مشاوره و تالارهای گفتگو و ...
دانشجو باید به دانشگاه به چشم فرصتی برای ظهور و کشف استعدادهایی که تاکنون مغفول مانده اند، بنگرد.
قبل در پایان می خواهم اندکی در مورد بحث کارآفرینی صحبت کنم. در کشور ما روزانه بارها کلمه کارآفرینی و مشتقات آن را می شنویم، اما طبق شاخص های ارائه شده توسط دیدبان جهانی کارآفرینی و همچنین واقعیت های موجود در سطح اشتغال کشور، وضعیت کشور ما از لحاظ کارآفرینی مناسب نیست. متاسفانه علاوه بر فراهم نبودن زیرساخت های لازم، دیدگاه هایی از سوی مسئولین وجود دارد که مشکلات را دو چندان می کند. به طور مثال در مورد کانون زبان دانشگاه، از سال 89 ما متحمل سختی های فراوانی برای پیشرفت کانون و ارتقای سطح عمومی زبان انگلیسی در دانشجویان شدیم، سختی هایی که اکثرا مربوط به کاغذبازی ها، بروکراسی های نامعقول، صلبیت فکر برخی از مسئولین و البته سنگ اندازی های برخی از افراد بود که منفعت خودشان را در انحلال کانون و در عوض اجرای طرحی ضعیف و شتابزده می دانستند. اگر ما اعتقاد راسخ به گسترش کارآفرینی داریم، باید از همین دانشگاه شروع کنیم و بسترهای لازم را به وجود بیاوریم، نه این که کارآفرینان را پشیمان کنیم. متاسفانه رویکرد برخی از مسئولین دانشگاه نسبت به کانون زبان مناسب نبوده و با وجود پیگیری های فراوان برای مذاکره و ارائه پیشنهادهایی جهت بهبود طرح، آنها حتی حاضر به برگزاری جلسه و گفتگو با ما نبوده اند... به امید روزی که طرح های کارآفرینانه توسط بخشنامه ها و طرح های این چنین درو نشوند!!! در پایان از خانواده ی خوبم، مسئولین مرکز کارآفرینی دانشگاه و تمام دوستانی که یاریام کرده اند، صمیمانه تشکر میکنم.و من الله التوفیق.
اگر ما اعتقاد راسخ به گسترش کارآفرینی داریم، باید از همین دانشگاه شروع کنیم و بسترهای لازم را به وجود بیاوریم، نه این که کارآفرینان را پشیمان کنیم.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 793 |