تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,143 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,279,946 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,866,840 |
Efficacy of In-Service Education and Training (INSET) Courses in Improving EFL Teachers’ Technological Pedagogical and Content Knowledge (TPACK) | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 2، دوره 8، شماره 1، فروردین 2021، صفحه 31-54 اصل مقاله (954.53 K) | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2019.11373.1416 | ||
نویسندگان | ||
Maryam Mahmoudi1؛ Mojgan Rashtchi* 2؛ Gholam-Reza Abbasian3 | ||
1Department of English, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran | ||
2TEFL Department, North Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran | ||
3Imam Ali University, Tehran, Iran | ||
تاریخ دریافت: 16 مرداد 1398، تاریخ پذیرش: 22 مرداد 1398 | ||
چکیده | ||
Teachers’ knowledge base refers to what teachers should know and be able to implement in their classes. This study investigated to what extent in-service education and training (INSET) courses were influential in developing teachers’ knowledge base. From different models, the researchers selected Mishra and Koehler’s (2006) technological pedagogical and content knowledge (TPACK) model that assumes an interrelationship between the components of teachers’ knowledge base. Thus, an exploratory sequential mixed methods study was designed in three phases. In the first phase, the questionnaire of English Language Teacher’s Knowledge Base (ELTKB) was developed and validated with 335 randomly selected EFL teachers from Guilan province. In the second phase, the quantitative follow-up phase, twenty-nine 11th grade EFL teachers’ knowledge base improvement was examined after attending online INSET classes. The results of the paired sample t-tests revealed statistically significant differences between the participants’ knowledge base components before and after the courses. In the third phase, semi-structured interviews explored the participants’ viewpoints concerning the content of the INSET courses. The teachers’ perceptions declared in interview sessions were not in complete conformity with the results obtained from the second phase of the study. The teachers had some complaints about the content of the courses and provided some suggestions. The findings of this study can benefit teacher educators, policymakers, INSET programmers, and English teachers. Also, the ELTKB can be employed by researchers as a valid tool for measuring TPACK that is an essential concept for explaining the relationship between teachers’ content, pedagogy, and technology-related knowledge. | ||
کلیدواژهها | ||
English language teachers؛ In-Service Education and Training courses (INSET)؛ Teachers’ knowledge base؛ Mishra and Koehler’s model | ||
عنوان مقاله [English] | ||
کارآمدی دوره های آموزش ضمن خدمت درپیشرفت دانش محتوایی، آموزشی و تکنولوژیکی معلمان زبان انگلیسی | ||
نویسندگان [English] | ||
مریم محمودی1؛ مژگان رشتچی2؛ غلامرضا عباسیان3 | ||
1تهران - دانشگاه علوم و تحقیقات- ساختمان انسانی- دانشکده زبان | ||
2ایران- تهران-واحد تهران شمال- دانشگاه آزاد- دپارتمان زبان | ||
3دانشگاه امام علی | ||
چکیده [English] | ||
دانش پایه معلمان به آنچه آنها باید بدانند وقادربه بکارگیری در کلاسهایشان باشند، اطلاق می شود. هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیردوره های آموزش ضمن خدمت معلمان درتوسعه دانش آنها بود. بدین منظور، محققین پژوهش حاضر مدل میشرا و کهلر(2006) که بین اجزاء دانش پایه ای همپوشانی قائل است را به عنوان معیار تعیین و مورد استفاده قراردادند. برای انجام پژوهش، تحقیق ترکیبی متوالی اکتشافی در سه مرحله طراحی شد. در مرحله نخست پرسشنامه دانش پایه معلمان زبان انگلیسی توسط محققین تهیه شد و با 335 معلم زبان انگلیسی استان گیلان که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند، مورد اعتبارسنجی قرار گرفت. نتایج به دست آمده از کرونباخ آلفا و تجزیه و تحلیل عامل نشان داد پرسشنامه از پایایی و روایی برخوردار است. در مرحله دوم که مرحله کمی تحقیق بود، پیشرفت دانش پایه 29 معلم زبان انگیسی پایه 11 بعد از شرکت در کلاسهای ضمن خدمت آنلاین مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج آزمون تک نمونه ای تی بین دانش پایه شرکت کنندگان قبل و بعد از شرکت در دوره تفاوت معناداری را نشان داد. در مرحله سوم، ده نفر از شرکت کنندگان در مرحله دوم در جلسات مصاحبه نیمه ساختاری شرکت کردند. نظر شرکت کنندگان در رابطه با محتوای دوره های ضمن خدمت با نتایج حاصل از مرحله دوم پژوهش در همه زمینه ها همخوانی نداشت. معلمان شرکت کننده در مصاحبه ضعفهای دوره ها را مطرح و پیشنهادهایی را جهت بهبود کیفیت این دوره ها ارائه کردند. یافته های حاصل از این تحقیق می تواند برای آموزش دهندگان معلمان، سیاست گذاران و برنامه ریزان دوره های آموزش ضمن خدمت و معلمان زبان انگلیسی مفید باشد. به علاوه، پرسشنامه پایه دانش معلمان زبان انگلیسی می تواند به عنوان یک ابزار معتبر سنجش دانش محتوایی، آموزشی و تکنولوژیکی معلمان زبان انگلیسی توسط سایر محققان مورد استفاده قرار گیرد که امری ضروری جهت شرح رابطه بین دانش محتوایی، آموزشی و تکنولوژیکی معلمان است. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
معلمان زبان انگلیسی, دوره های آموزش ضمن خدمت, دانش پایه ای معلمان, مدل میشرا وکهلر | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,065 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,243 |