تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,132 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,252,876 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,847,298 |
سخن سردبیر | ||
پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان | ||
سخن سردبیر، دوره 8، شماره 2 - شماره پیاپی 18، مهر 1398، صفحه 1-1 اصل مقاله (83.36 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jtpsol.2019.1861 | ||
تاریخ دریافت: 01 مهر 1398، تاریخ پذیرش: 01 مهر 1398 | ||
چکیده | ||
گسترش دانستهها و اطلاعات در دهههای اخیر، اهمیت نمایهها را برای کاربران اطلاعات دوچندان کرده است. امروزه گروههای حرفهای علمی تکنیکهای گوناگونی را بهکار میگیرند تا با پردازش اطلاعات، نمایهسازیها را سریع، دقیق، یکدست و جامعتر ارائه کنند. در این میان، نمایهنامهها پدید آمدند تا به طبقهبندی مجلهها، نشریهها و کتابها بر طبق معیارهایی پذیرفته شده بپردازند و آن را در اختیار مخاطبان قرار دهند. پس از بررسی و تأیید، نام نشریه در فهرست نشریههای مورد تأیید آن نمایهنامه، درج میگردد و میتوان مشخصات نویسندگان، چکیده و گاهی متن کامل مقاله را در آن نمایهنامه، جستوجو کرد. در حقیقت، نمایه خط ارتباطی میان منابع اطلاعاتی و کاربران است. از این رو، از امسال تلاش کردیم که در برخی از پایگاههای اطلاعاتی مهم بینالمللی عضو شویم. برخی از آنها بزرگترین پایگاه های اطلاعاتی «چکیده» و «استنادی» جهان هستند که علاوه بر چکیدهی مقالات، فهرست منابع هر مقاله را نیز نشان میدهد بنابراین امکان محاسبهی تعداد استنادات برای هر مقاله امکانپذیر میشود. عضویت در برخی از آنها نشاندهندهی تعهد تیم نشریه به کیفیت و دسترسی آزاد به مقالات داوریشده است و اینکه عضو پایگاه اطلاعاتی در زمینهی رعایت اصول شفافسازی گام برمیدارد و از آنها بهعنوان شرط عضویت پیروی میکنند. با توجه به اینکه دانش آموزشکاوی زبان فارسی از دههی گذشته رو به گسترش است، شایسته دیدیم که دسترسی به پژوهشهای صورت گرفته را در گسترهای وسیعتر در اختیار پژوهشگران جهانی قرار دهیم. کار دشوار پژوهش نیازمند آن است که پژوهشگران این حوزه بتوانند آنچه را در جهان دانش و پژوهش در حال رخ دادن است، ببینید و با شفافیت بیشتری به تحقیق بپردازند. بدون شک، ارائهی دستاوردهای این حوزه به پژوهشهای کیفیتر، دسترسی سریع به دادهها، صرفهجویی در زمان پژوهش و بهروز شدن اطلاعات پزوهشگران کمک خواهد کرد. امیررضا وکیلی فرد آموزشکاو زبان فارسی سردبیر | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Editor-in-chief's note | ||
چکیده [English] | ||
The spread of knowledge and information in recent decades has doubled the importance of indexes for information users. Nowadays, professional science groups employ a variety of techniques to process information and to provide quick, accurate, seamless, and comprehensive indexing. In the meantime, journal indexing agencies have emerged which categorize magazines, journals, and books according to accepted criteria and make them available to readers. After review and approval, the name of the journal is registered in the list of the approved journals of that indexing agency, and the authors' details, abstracts, and sometimes the full texts of the articles could be searched in the index. In fact, indexing represents the line of communication between information sources and users. So, this year we tried to register JTPSOL in some of the most important international indexing databases. Some of them were among the largest abstract and citation databases of the world which, in addition to abstracts of articles, also contain the references list of each article and thus enable to calculate the number of citations for each article. Membership in some of them reflects that the journal team is committed to quality and free access to peer-reviewed articles, and that the database member is taking steps to comply with the transparency principles and to follow them as a condition of membership. Given that the knowledge of Persian language teaching has been expanding over the past decade, we recognized that we need to provide access to research in this field to a wider range of international researchers. The difficult task of research requires that researchers in this field be informed of what is happening in the world of knowledge and research and conduct research more transparently. Undoubtedly, presenting the achievements of this field will contribute to better quality research, quick access to data, saving research time, and updating researchers' information. Amirreza Vakilifard Persian Language Teaching Researcher Editor-in-chief | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 204 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 173 |