1.

شناسنامه علمی فارسی شماره 18 شامل: مجوز تعیین اعتبار، معرفی شورای نویسندگان، اهداف و خط مشی، برگ درخواست اشتراک، فهرست مقالات


2.

سخن سردبیر

صفحه 1-1

3.

پیشرفت تحصیلی و راهبردهای خودتنظیمی در یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم

صفحه 3-20
جلال رحیمیان؛ زهره صدیقی فر

4.

بررسی سرعت ارتباط‌یابی بند موصولی با هسته: مقایسه‏ی فارسی‌آموزان با فارسی‌زبانان

صفحه 21-50
عطیه کامیابی گل؛ لیلا تابش فر

5.

بررسی چگونگی ارتباط بین تمایل به برقراری ارتباط، خودپنداره، آرمان خود در زبان دوم و اعتبار معلم در میان فراگیران خارجی زبان فارسی در ایران

صفحه 51-68
محمد امیریوسفی؛ مهری میرخانی

6.

تحلیل پرسش‌‌‌‌های خواندن و درک‌مطلب کتاب‌‌های فارسی دوره‌‌ی دوم ابتدایی براساس طبقه‌‌بندی بَرِت (1976)

صفحه 69-92
عبدالحسین حیدری؛ سید محمد سیدکلان

7.

مقایسه ی سطح انگیختگی و عوامل انگیزشی مبتنی بر نظریه ی خودهای ممکن و نظام خودانگیزشی زبان دوم بین فارسی آموزان چینی و لبنانی

صفحه 93-117
نوید اعطار شرقی

8.

بندهای موصولی توصیفی و توضیحی: نگاهی تحلیلی بر توالی فراگیری بندهای موصولی فارسی آموزان غیر ایرانی

صفحه 119-136
شهره سادات سجادی؛ رضامراد صحرایی

9.

مقایسه‏ ی آموزش سنتی الفبای زبان فارسی و آموزش براساس الفبای آوانگاری و تأثیر آن بر مهارت خواندن غیرفارسی زبانان بزرگسال

صفحه 137-164
سعیده قربانی؛ بتول علی نژاد؛ حسین براتی

10.

فرآیندهای صداداری و بی صدایی در کودکان فارسی زبان با رشد واجی عادی و با اختلال

صفحه 165-194
فروغ شوشتری زاده

11.

بررسی تاثیر جنسیت بر نگرش دانش‌آموزان ترکی زبان شهرستان مرند به زبان فارسی

صفحه 195-213
اسماعیل صفائی اصل؛ محمدرضا طوسی نصرآبادی؛ سید محمد رضی نژاد

12.

بررسی نقش متون بحثی و توصیفی در درک مطلب شنیداری

صفحه 215-232
محمد ظهرابی؛ معصومه شکوهی اصل

13.

بررسی رابطه ی متن و تصویر در درسنامه ی آموزش زبان فارسی بر اساس نظریه ی مارش و وایت: مطالعه ی موردی مجموعه ی 4 جلدی زبان فارسی

صفحه 233-250
حبیب احمدی؛ سعید یزدانی؛ زهرا باباسالاری؛ علی ربیع

14.

بررسی تأثیر روش یاددهی- یادگیری معکوس بر پیشرفت مهارت خواندن و نوشتن فارسی‏ آموزان غیرفارسی ‏زبان

صفحه 251-266
محبوبه نعمتی سرخی


سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب