تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,141 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,267,166 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,861,198 |
Plagiarism and Academic Literacies: The Case of Iranian Graduate Students of Agricultural Sciences | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 6، دوره 8، شماره 2، تیر 2021، صفحه 170-145 اصل مقاله (513.45 K) | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2019.11510.1432 | ||
نویسندگان | ||
Mahmood Reza Atai* 1؛ Esmat Babaii2؛ Elahe Fazlollahi3 | ||
1دانشگاه خوارزمی | ||
2Department of Foreign Languages, Faculty of Literature and Humanities, Kharazmi University, Tehran, Iran | ||
3Department of foreign languages, Kharazmi University, Tehran, Iran | ||
تاریخ دریافت: 11 شهریور 1398، تاریخ بازنگری: 16 آذر 1398، تاریخ پذیرش: 19 آذر 1398 | ||
چکیده | ||
The problem of plagiarism has been a hot issue of concern to the academic community in recent years. In this study, we probed the factors which overtly or covertly lead to plagiarism growth among graduate students of agricultural sciences in Iran. To this end, we investigated the perceptions of 187 graduate students in the field of agricultural sciences towards: the nature of plagiarism, different forms of plagiarism, and the underlying motives for plagiarism through a questionnaire. Academic literacies model was adopted as a reference point to uncover those injustices in the educational sector deterring the literacy development. The results revealed that most graduate students of agricultural sciences had a rather good understanding to the nature of plagiarism, and considered it as an unacceptable serious problem which should be avoided. Nonetheless, in marked contrast, their perceptions towards different forms of plagiarism unfolded further doubts on their understanding to who should be known as author and who is deserved to be awarded authorship. The results revealed that recursive practice of a long list of violations, seemingly, made the academics blind towards their faulty nature, pushed back the borders of literacy and made them common academic norm. The findings further indicated that plagiarism grows hand in hand with deviation from scientific values and devaluation of science, marketization of science and violations of academic commitments, and politicization of science and alienation from the universal standards. The findings could provide useful implications for revisiting and reforming the educational policies in general and English for Academic Purposes (EAP) programs in particular. | ||
کلیدواژهها | ||
Plagiarism؛ Academic Literacies؛ Academic Writing؛ English for Academic Purposes (EAP)؛ Agricultural Sciences | ||
عنوان مقاله [English] | ||
سرقت علمی و سواد آکادمیک: مطالعه ی دانشجویان تحصیلات تکمیلی علوم کشاورزی در ایران | ||
نویسندگان [English] | ||
محمود رضا عطایی1؛ عصمت بابایی2؛ الهه فضل اللهی3 | ||
2عضو هیات علمی تمام وقت گروه زبان های خارجی | ||
چکیده [English] | ||
در سال های اخیر مشکل سرقت علمی به عنوان موضوع روز دنیا در محیط های آکادمیک مطرح شده است. در این مطالعه، ما به بررسی فاکتورهایی که به طور آشکارا یا نهانی منجر به رشد سرقت علمی در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته ی کشاورزی در ایران شده است، پرداختیم. بدین منظور، از طریق پرسشنامه، دیدگاه 187 دانشجوی تحصیلات تکمیلی در رشته ی کشاورزی نسبت به ماهیت سرقت علمی، انواع سرقت علمی، و دلایل نهانی انجام سرقت علمی بررسی شد. مدل سواد آکادمیک به عنوان نقطه ی ارجاع در شناسایی بی عدالتی هایی که در بخش علمی مانع شکل گیری و توسعه ی سواد علمی می شود، به کار گرفته شده است. نتایج حاکی از آن است که اکثر این دانشجویان، دانش نسبتا خوبی را در مورد ماهیت سرقت علمی دارند و آن را به عنوان یک مشکل جدی که باید از آن اجتناب شود، در نظر می گیرند. اگرچه نگرش آن ها نسبت به انواع مختلف سرقت علمی نگرانی هایی را در مورد دانش آن ها از فردی که شایستگی شناخته شدن به عنوان نویسنده را دارد، به وجود آورده است. نتایج نشان داد، تکرار مداوم تعداد زیادی از انواع مختلف سرقت علمی، افراد علمی را نسبت به ماهیت نادرست آنها بی تفاوت، مرزهای سواد علمی را جابه جا، و در نهایت آنها را به عنوان هنجاردر محیط آکادمیک معرفی کرد. علاوه بر این، نتایج ثابت کرد سرقت علمی نتیجه ی دور شدن از ارزش های علمی، بی ارزش شدن علم، تبدیل شدن علم به بازاری برای کسب درآمد و نقض تعهدات علمی، سیاسی شدن علم و دوری از استانداردهای جهانی است. این نتایج می تواند به طور کلی برای بررسی مجدد و بازنگری در سیاست های آموزشی و به طور خاص تر برای بررسی و اصلاح در برنامه های انگلیسی برای اهداف آکادمیک اطلاعات سودمندی داشته باشد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
سرقت علمی, سواد آکادمیک, نگارش آکادمیک, انگلیسی برای اهداف آکادمیک, علوم کشاورزی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 623 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 482 |