تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,141 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,264,488 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,859,294 |
Analysis of Iranian EFL Teachers’ Narrated Critical Incidents and their Productive Coping Strategies | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 1، دوره 7، شماره 2، مرداد 2020، صفحه 1-27 اصل مقاله (774.85 K) | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2020.12013.1496 | ||
نویسندگان | ||
Saeedeh Esmaeli* ؛ Katayoon Afzali | ||
English Language Dept., Sheikhbahaee University, Baharestan, Iran | ||
تاریخ دریافت: 06 آذر 1398، تاریخ بازنگری: 28 دی 1398، تاریخ پذیرش: 12 بهمن 1398 | ||
چکیده | ||
Critical incidents are unanticipated and unplanned events which happen in the classrooms and may throw teachers into a state of disequilibrium which results in teachers’ losing their resilience. Therefore, when encountering critical incidents teachers are required to stop and reflect on the occurred event. However, teacher education programs do not prepare student teachers to cope with these situations appropriately. In view of this problem, the aim of the present study is to categorize critical incidents and provide a repertoire of teachers’ productive coping strategies. To this end, fifteen English teachers, eight females and seven males, were selected from three universities and three institutes in Isfahan, Iran. They were asked to narrate the critical incidents they faced in their English classrooms and their coping strategies they used in their classrooms throughout one semester. The three-stage coding process of grounded theory was utilized to analyze 49 narrated critical incidents and teachers’ coping strategies. Six categories and 14 subcategories of critical incidents were identified. The findings can have implications for teacher education programs. There should be educational programs to encourage teachers to reflect on the critical incidents and promote their resilience when encountering critical incidents in their classrooms. The programs could be used for pre- or in-service teachers. Critical incidents provide opportunities for reflection and challenges of teachers’ beliefs and values to promote and foster teacher development. | ||
کلیدواژهها | ||
Critical incidents؛ Productive coping strategies؛ Teacher education؛ Resilience | ||
عنوان مقاله [English] | ||
آنالیز حوادث بحرانی روایت شده و تدابیر مقابله ای موثر معلمان زبان انگلیسی ایرانی | ||
نویسندگان [English] | ||
سعیده اسماعیلی؛ کتایون افضلی | ||
چکیده [English] | ||
حوادث بحرانی حوادثی هستند که در کلاس درس اتفاق می افتند و لازم است که معلم در مورد آن ها تامل نماید. با این وجود، برنامه های آموزش معلمان، آن ها را برای مقابله با چنین شرایطی آماده نمی کنند. با توجه به این موضوع، این تحقیق در نظر دارد حوادث بحرانی و تدابیر مقابله ای موثر معلم ها را در محیطی که انگلیسی به عنوان زبان خارجی تدریس می شود، مورد مطالعه و دسته بندی قرار دهد. به همین منظور، 15 معلم زبان انگلیسی، هشت خانم و هفت آقا، از سه دانشگاه و سه آموزشگاه زبان انگلیسی در شهر اصفهان (ایران) انتخاب شدند. از آن ها خواسته شد تا حوادث بحرانی و تدابیر مقابله ای دربرخورد با آن حوادث را که به مدت یک ترم در کلاس های درس زبان انگلیسی شان اتفاق می افتاد، روایت نمایند. برای آنالیز 49 حادثه بحرانی روایت شده و تدابیر مقابله با آن ها، سه مرحله نظریه بنیادی استفاده شد. و شش دسته و 14 زیردسته مشخص گردید. نتایج این تحقیق می توانند در برنامه های آموزش معلم ها مفید باشند. با تامل درمورد حوادث بحرانی، معلم ها می توانند انعطاف پذیری خود را در مقابله با این حوادث افزایش دهتد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
حوادث بحرانی, تدابیر مقابله ای موثر, آموزش معلمان, انعطاف پذیری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,083 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,033 |