تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,131 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,251,607 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,845,977 |
Getting Connected with Facebook Messenger: Exploring Meaningful Interactions through Online Chats in the ESL Context | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 2، دوره 7، شماره 3، مهر 2020، صفحه 23-44 اصل مقاله (441.87 K) | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2020.11985.1492 | ||
نویسندگان | ||
Ebrahim ُSamani* 1؛ Nooreen Noordin2 | ||
1Foreign Languages Department, Faculty of Tourism, Higher Education Complex of Bam, Bam,Iran | ||
2ِDepartment of Language and Humanities Education, Faculty of Educational Studies, Universiti Putra Malaysia, Malaysia | ||
تاریخ دریافت: 15 آبان 1398، تاریخ بازنگری: 14 بهمن 1398، تاریخ پذیرش: 20 بهمن 1398 | ||
چکیده | ||
The number of online users has unprecedentedly increased in recent years. The rapid advancement of technology has seen the growth of social media usage and this has made a huge impact on today’s educational system. However, to what extent has social media played an important role in the teaching and learning process particularly in the English Language Teaching (ELT) is still unclear. This is due to the fact that in most cases, social media is used for the purpose of entertainment and personal usage. The current study attempted to explore the nature of communications via social media and how they can be used in improving students’ language skills. Participants in this study consisted of fifteen undergraduate students who were into their second year of the TESL program. They were involved in completing a grammatical task through the use of Facebook Messenger, an online platform where they engaged in chat activities. The discussion which was moderated by the researcher lasted 45 minutes for each session and five sessions were conducted where sentence combining activities were also done using the Facebook Messenger. Results obtained from the discourse analysis done which examined the participants’ accounts of their experiences, as well as the pedagogical features of the online platform, clearly show that this platform can be used as a pedagogical tool in improving language skills. | ||
کلیدواژهها | ||
discourse analysis؛ Facebook Messenger؛ online platforms؛ social networks؛ task-based exercise | ||
عنوان مقاله [English] | ||
ارتباط با مسنجر فیس بوک: کاوش در تعامل معنی دار از طریق چت های آنلاین در محیط ESL | ||
نویسندگان [English] | ||
ابراهیم سامانی1؛ نورین نوردین2 | ||
1گروه زبانهای خارجی، دانشکده جهانگردی، مجتمع آموزش عالی بم، بم، ایران | ||
2دانشکده آموزش، دانشگاه پوترای مالزی، مالزی | ||
چکیده [English] | ||
تعداد کاربران آنلاین در سالهای اخیر به طور بی سابقه ای افزایش یافته است. پیشرفت سریع فناوری باعث افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی شده است و این تأثیر زیادی بر سیستم آموزشی امروز گذاشته است. با این حال ، نقشی که رسانه های اجتماعی در فرآیند آموزش و یادگیری به ویژه در آموزش زبان انگلیسی (ELT) ایفا کرده اند هنوز نامشخص است. این امر به این دلیل است که در بیشتر موارد ، از رسانه های اجتماعی به منظور سرگرمی و استفاده شخصی استفاده می شود. مطالعه حاضر با هدف بررسی ماهیت ارتباطات از طریق رسانه های اجتماعی و چگونگی استفاده از آنها در بهبود مهارت های زبانی دانش آموزان انجام شد. شرکت کنندگان در این مطالعه شامل پانزده دانشجوی کارشناسی بودند که دومین سال تحصیلی خود را می گذراندند. آنها با استفاده از فیس بوک مسنجر ، یک پلت فرم آنلاین که در آن مشغول انجام فعالیتهای ارتباطی بودند، درگیر انجام فعالیتهایی مربوط به دستور زبان شدند. بحث که توسط محقق مدیرت شد برای هر جلسه 45 دقیقه به طول انجامید و پنج جلسه ادامه داشت که در این فعالیت، تمرین ترکیب جملات با استفاده از پیام رسان فیس بوک انجام شد. نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل گفتمان انجام شده که به بررسی تجارب شرکت کنندگان در مورد این فعالیت و همچنین ویژگی های آموزشی این پلت فرم آنلاین پرداخت، نشان داد که از این بستر می تواند به عنوان یک ابزار آموزشی در بهبود مهارت های زبانی استفاده شود. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
تجزیه و تحلیل گفتمان, پیام رسان فیس بوک, بستر آنلاین, شبکه های اجتماعی, تمرین مبتنی بر فعالیت | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,071 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,869 |