تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,141 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,267,470 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,861,614 |
A Mixed-Method Study of Teacher Diary as a Reflective Instrument for the English Language Teacher Development | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 1، دوره 8، شماره 2، تیر 2021، صفحه 24-1 اصل مقاله (395.48 K) | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2020.12002.1495 | ||
نویسندگان | ||
Mehrshad Ahmadian1؛ Parviz Maftoon* 2؛ Parviz Birjandi3 | ||
1Department of English, College of Humanities, Qaemshahr Branch, Islamic Azad University, Qaemshahr, Iran | ||
2Department of English, College of Literature, Humanities, and Social Sciences, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran | ||
3Department of English, College of Foreign Languages and Literature, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran | ||
تاریخ دریافت: 04 آذر 1398، تاریخ بازنگری: 20 بهمن 1398، تاریخ پذیرش: 26 بهمن 1398 | ||
چکیده | ||
From the very outset, postmethod pedagogy has shaken the long-held concept of language teaching and has recognized the importance of contextualized language teaching in the field of TESOL. Furthermore, and to respond to contemporary English language teaching requirements, language teacher education programs have also tried to furnish postmethod language teachers with the much-needed development to have their own contextualized praxis. By the same token, the current study aimed to find out whether involving language teachers in writing diaries of self-practice and peer practice and then discussing their findings with circle members in regular gatherings would nurture the required self-growth and self-development in language teachers and help them with (the underlying components of ) reflective teaching. To do so, the present research employed a mixed method design whose quantitative part enjoyed a pre-experimental design consisting of three phases--a pretest, an educational treatment phase, and a posttest – and for its qualitative part the current researchers asked the participating language teachers to keep diaries of both self-practice and peer practice. The results of the study gained through both quantitative and qualitative analyses bore witness to the significant changes in the reflectiveness of language teachers who took part in these collaborative language teachers' diary circles. | ||
کلیدواژهها | ||
postmethod pedagogy؛ reflective teaching؛ teacher diary؛ teacher education | ||
عنوان مقاله [English] | ||
مطالعه به روش پژوهش ترکیبی درباره ی نگارش وقایع کلاس به عنوان ابزار رشد آموزش معلمان زبان انگلیسی | ||
نویسندگان [English] | ||
مهر شاد امیریان1؛ پرویز مفتون2؛ پرویز بیرجندی3 | ||
چکیده [English] | ||
دوره فرا متد از همان ابتدا مفاهیم پر سابقه و قدیمی دنیای آموزش زبان انگلیسی را حسابی لرزاند و وجود یک آموزش بومی-محور را به رسمیت شناخت. از این رو، موضوع اساسی دنیای آموزش زبان انگلیسی در دوره ی فرا متد تربیت معلمانی است که بتوانند با در نظر گرفتن مؤلفه های مختلف حاکم بر کلاس درس مهارت های لازمه را برای تصمیم گیری و حل لحظه ای و مناسب مسایل پیچیده ی تدریس داشته باشند. بدین منظور تحقیق پیش رو تلاش دارد تا با در نظر گرفتن ایده های آموزش زبان انگلیسی در دوره ی فرا متد و تدریس اندیشه ورز، از طریق دخیل کردن معلمان از طریق نگارش وقایع کلاس های خود و دیگر همکاران و سپس شرکت در جلسات منظم به منظور بحث و تبادل نظر یافته های خود با سایر اعضا گروه گامی عملی به سوی اجرای آموزش تدریس اندیشه ورز معلمان زبان انگلیسی بردارد. لذا روش تحقیق به خدمت گرفته از نوع ترکیبی کمی (به روش غیر تجربی پیش آزمون، آموزش، و پس آزمون) و کیفی می باشد. نتایج تحقیق پیش رو حاکی از آن است که راهکار پیشنهادی یعنی شرکت معلمان از طریق نگارش وقایع کلاس های خود و دیگر همکاران و سپس شرکت در جلسات منظم به منظور بحث و تبادل نظر یافته های خود با سایر اعضا گروه موجب تقویت تدریس اندیشه ورز در معلمان زبان انگلیسی گردید. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
آموزش معلمان زبان انگلیسی, تدریس اندیشه ورز, دوره ی فرا متد, نگارش وقایع کلاس | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,209 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 694 |