تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,121 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,251,551 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,845,963 |
Augmented Reality and Virtual Reality in a collective scaffolding platform: Abstract genre structure in a Mobile-Assisted Language Learning Study | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 1، دوره 7، شماره 3، مهر 2020، صفحه 1-22 اصل مقاله (535.46 K) | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2020.12085.1503 | ||
نویسندگان | ||
Hassan Soleimani* 1؛ Alireza Jalilifar2؛ Afsar Rouhi3؛ Mahboubeh Rahmanian4 | ||
1Associate Professor, Department of TEFL and English Literature, Payame Noor University, Tehran, Iran. n | ||
2Professor, Department of TEFL and English Literature, Shahid Chamran University of Ahvaz, Iran. | ||
3Associate Professor, Foreign Languages Department ,Universityof Mohaghegh Ardabili Ardabil, Iran. | ||
4PhD candidate, Department of TEFL and English Literature, Payame Noor University, Tehran, Iran. | ||
تاریخ دریافت: 11 آذر 1398، تاریخ بازنگری: 21 بهمن 1398، تاریخ پذیرش: 11 اسفند 1398 | ||
چکیده | ||
The increasing interest in new technologies and collaboration has created innovative ways in learning. Among these, computer-supported collaborative learning has received much attention where collaborative learners interact with their peers in a meaning-making process with the help of computer technologies. The present study attempts to understand the interaction pattern among collaborating intermediate EFL students who use augmented reality and virtual reality learning resources in the meaning-making process of abstract genre awareness. Augmented reality integrates the virtual with the real environment, while virtual reality immerses the learners in the virtual world. To this end, twelve intermediate proficiency pairs were randomly assigned into three scaffolding groups: Augmented reality, virtual reality, and traditional. Each group was supposed to write an abstract upon the provided resources which were prepared based on the sub-moves of Hyland's (2000) move analysis model. The augmented reality group used Ownar mobile application and the virtual reality group used VR HeadSet virtual reality. The audio recordings of the participants' interactions during their collaborative abstract writing with the help of the assigned scaffoldings confirmed Hsieh's (2017) collective scaffolding in achieving high quality collaboration: Peer to peer, multi-directional, and individual scaffolding pattern. The augmented reality group demonstrated peer to peer scaffolding pattern; the virtual reality group demonstrated multi-directional pattern, and the traditional group demonstrated individual scaffolding pattern. It is implicated that practitioners can reinforce these types of scaffoldings in order to enhance assistance, co-construction, and accuracy among the peers through using augmented reality, virtual reality, and traditional group scaffolding, respectively. | ||
کلیدواژهها | ||
Augmented Reality؛ Virtual Reality؛ Collective scaffolding؛ Collaborative writing؛ Abstract genre structure | ||
عنوان مقاله [English] | ||
واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در یک بستر جمعی: ساختار ژانر چکیده نویسی در یک مطالعه یادگیری زبان با کمک موبایل | ||
نویسندگان [English] | ||
حسن سلیمانی1؛ علیرضا جلیلی فر2؛ افسر روحی3؛ محبوبه رحمانیان4 | ||
1دانشگاه پیام نور تهران, ایران | ||
2دانشگاه شهید چمران اهواز | ||
3دانشگاه پیام نور تهران, ایران | ||
4دانشگاه پیام نور تهران, ایران | ||
چکیده [English] | ||
علاقه روزافزون به فن آوری و یادگیری جمعی باعث شده است تا روش های نوآورانه ای در یادگیری ایجاد شود. در این میان، یادگیری مشارکتی به کمک رایانه توانسته است تا توجهات زیادی را در جایی که فراگیران با همسالان خود در یک فرآیند معنا سازی با کمک فن آوری های رایانه تعامل می کنند، به خود جلب کند. مطالعه حاضر بر آن است تا به درک الگوی تعاملی بین دانشجویان سطح متوسط زبان انگلیسی که از منابع یادگیری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در فرایند معنا سازی ژانر چکیده نویسی استفاده می کنند ، بپردازد. واقعیت افزوده در حقیقت، دنیای مجاز را در دنیای واقع ادغام می کند ، در حالی که واقعیت مجازی فراگیران را در دنیای مجاز غوطه ور می سازد. بدین منظور ، دوازده گروه دو نفری که دارای مهارت زبان انگلیسی متوسط بودند، به طور تصادفی به سه گروه حمایتی تقسیم شدند: واقعیت افزوده ، واقعیت مجازی و سنتی. هر گروه می بایستی با استفاده از منابع ارائه شده بر اساس زیر گام های مدل چکیده نویسی هایلند (2000) چکیده می نوشت. گروه واقعیت افزوده از اپلیکیشن موبایلی Ownar استفاده کرد؛ گروه واقعیت مجازی از واقعیت مجازی VR HeadSet استفاده کرد. ضبط صدای تعاملات شرکت کنندگان در طی نگارش چکیده مشارکتی با کمک حمایت ها ی مذکور توانست از حمایت جمعی شیه (2017) در دستیابی به همکاری با کیفیت پشتیبانی کند. الگوی حمایتی همتا به همتا، چند بعدی و فردی. گروه واقعیت افزوده الگوی حمایتی همتا به همتا رانشان داد؛ گروه واقعیت مجازی الگوی حمایتی چندبعدی را نشان داد؛ گروه سنتی الگوی حمایتی فردی را نشان داد. در نتیجه این طور می توان برداشت کرد که معلمان و نیروهای اجرائی با استفاده از حمایت جمعی واقعیت افزوده ، واقعیت مجازی و سنتی به ترتیب، می توانند این انواع حمایت ها را در جهت افزایش کمک ، هماهنگی و دقت در بین شرکت کنندگان به کار گیرند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
ساختار ژانر چکیده, واقعیت افزوده, حمایت جمعی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 964 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,118 |