تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,143 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,283,226 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,870,566 |
English Proficiency Homogenization Using Norm-referenced and Criterion-referenced Tests: A Structural Equation Modeling Approach | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 3، دوره 8، شماره 1، فروردین 2021، صفحه 55-74 اصل مقاله (971.74 K) | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2020.12495.1547 | ||
نویسندگان | ||
Kazem Barzegar؛ Amir Reza Nemat Tabrizi* ؛ Manoochehr Jafarigohar؛ Fereidoon Vahdany | ||
Department of Linguistics and Foreign Languages, Payame Noor University, I.R.of , Iran. | ||
تاریخ دریافت: 15 بهمن 1398، تاریخ بازنگری: 29 اردیبهشت 1399، تاریخ پذیرش: 12 خرداد 1399 | ||
چکیده | ||
This correlational research used the association between norm-referenced (NRTs) and criterion-referenced tests (CRTs) to predict CRT scores on the basis of NRT scores, homogenize English proficiency of university students, and design a structural equation modeling approach between NRTs and CRTs. The participants were 210 allied health EGP (English for General Purposes) students who were assigned to three levels of language proficiency using Cambridge Placement Test. Researcher-made midterm and final exams, focusing on grammar, vocabulary, and reading comprehension were conducted. Results showed significant positive correlations between the NRT and CRTs. Structural Equation Modeling (SEM) analysis indicated significant paths from NRT as the dependent latent variable to CRTs as independent latent variables. The scores on the components of the three latent variables including vocabulary, grammar, and reading, within three assessments (placement, midterm, and final) were considered as observed variables. Significant paths between NRT and CRTs suggested that complex interrelations between components of NRT and CRTs can be used to homogenize university students’ proficiency in academic English courses using NTR scores to overcome problems related to the individual differences. Consequently, in academic English courses, groupings based on university students’ language ability using NRT scores would override groupings solely based on students’ academic majors. | ||
کلیدواژهها | ||
Norm-referenced tests (NRTs)؛ language proficiency؛ criterion-referenced tests (CRTs)؛ individual differences؛ placement | ||
عنوان مقاله [English] | ||
همگن سازی توانش زبانی با آزمون های هنجارمند و معیارمند: رویکرد الگوی معادلات ساختاری | ||
نویسندگان [English] | ||
کاظم برزگر؛ امیر رضا نعمت تبریزی؛ منوچهر جعفری گهر؛ فریدون وحدانی | ||
گروه زبان انگلیسی، دانشگاه پیام نور ، تهران ، ایران | ||
چکیده [English] | ||
این پژوهش رابطه بین آزمون های هنجارمند و آزمون های معیارمند را جهت پیشگویی نمرات آزمون های معیار مند بر اساس نمرات آزمون های هنجارمند تبیین نمود و به طراحی الگوی معادلات ساختاری رابطه بین این دو نوع آزمون پرداخت. تعداد 210 دانشجوی درس زبان عمومی رشته بهداشت و رشته های پیراپزشکی در این مطالعه شرکت کردند. آنها با استفاره از آزمون هنجارمند Cambridge Placement Test در سه سطح توانش زبانی سطح بندی شدند. آزمون های معیارمند پژوهشگر-ساخته میان دوره و پایان دوره با تمرکز بر واژگان، دستور زبان، و خواندن و درک مطلب اجرا شدند. نتایج حاکی از همبستگی های آماری مثبت و معناداری بین آزمون های معیارمند و هنجارمند بود. تجزیه و تحلیل الگوی معادلات ساختاری نشان دهنده مسیرهای معنادار از آزمون های هنجارمند به عنوان متغیر نهفته وابسته به آزمون های معیارمند به عنوان متغیرهای نهفته مستقل بود. نمرات مولفه های سه متغیر نهفته شامل واژگان، دستور زبان، و خواندن و درک مطلب طی سه مرحله ارزیابی )آزمون های سطح بندی، میان دوره، و پایان دوره) به عنوان متغیر های آشکار در نظر گرفته شدند. مسیر های معنادار بین آزمون هنجارمند و آزمون های معیارمند نشان داد که روابط درونی پیچیده بین مولفه های این آزمون ها را می توان جهت همگن سازی سطح توانش زبانی دانشجویان در دروس زبان تخصصی با استفاده از نمرات آزمون هنجارمند به کار برد تا بر مشکلات ناشی از تفاوت های فردی و ناهمگنی توانش زبانی دانشجویان غلبه کرد. در نتیجه، در مورد دروس زبان تخصصی دانشگاه که در حال حاضر دانشجویان بر اساس رشته دانشگاهی گروه بندی می شوند، گروه بندی بر اساس نمرات آزمون هنجارمند در آغاز نیمسال تحصیلی راه منطقی و مفیدی جهت غلبه بر مشکلات ناشی از تفاوت های فردی و ناهمگنی توانش زبانی دانشجویان می باشد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
توانش زبانی, آزمون هنجارمند, آزمون معیارمند, تفاوت های فردی, سطح بندی - الگوی معادلات ساختاری -همگن سازی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 715 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 803 |