تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,141 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,267,344 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,861,431 |
The types of scaffolding used by EFL Teachers in Isfahan | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 8، دوره 8، شماره 2، تیر 2021، صفحه 220-199 اصل مقاله (456.4 K) | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2020.11753.1462 | ||
نویسندگان | ||
Somayeh safdari1؛ Momene Ghadiri* 2؛ Zohreh Kashkouli2 | ||
1MA Student, Center of English Language, Isfahan University of Technology, Isfahan 84156-83111, Iran | ||
2Assistant Professor, Center of English Language, Isfahan University of Technology, Isfahan 84156-83111, Iran | ||
تاریخ دریافت: 16 مهر 1398، تاریخ بازنگری: 20 بهمن 1398، تاریخ پذیرش: 21 بهمن 1398 | ||
چکیده | ||
Scaffolding helps students improve their skills and handle complex materials (Cloud, Genesee, & Hayaman, 2009). Although a number of studies have been done on scaffolding in Iran, few studies have identified the types and techniques of scaffolding used in English language classes. Due to the importance of scaffolding in the teaching process, this study aimed to investigate the types of scaffolding used by EFL teachers in Iran. Through availability sampling technique, eight EFL teachers in Isfahan were selected. Accordingly, their classes were all recorded, the discourse of which was transcribed, codified, and analyzed using the framework proposed by Wu (2010). The results of the study revealed that the EFL teachers mostly exploited cognitive, metacognitive, procedural, and context scaffolding. Motivational scaffolding, however, was not used in any of the classes. Moreover, the extent to which scaffolding was used in EFL classes equaled 35.8 %, of which 6.55, 11.71, 17.4, and 0.03 % was devoted to cognitive, metacognitive, procedural, and context scaffolding, respectively. This study puts forward the view that teacher educators and material developers should turn their attention to the development of tasks through which language instructors can take advantage of motivational and contextual scaffolds that actively involve students in learning. | ||
کلیدواژهها | ||
Types of scaffolding؛ EFL teachers؛ Classroom discourse analysis | ||
عنوان مقاله [English] | ||
انواع تکنیک های مورد استفاده توسط دبیران زبان انگلیسی در کلاس در اصفهان | ||
نویسندگان [English] | ||
سمیه صفری1؛ مومنه قدیری2؛ زهره کشکولی2 | ||
چکیده [English] | ||
هدف از این مطالعه بررسی انواع تکیه گاه سازی های اموزشی در کلاس های زبان انگلیسی بود. نمونه گیری به صورت نمونه گیری در دسترس انجام گرفت. 8 کلاس اموزش زبان انگلیسی انتخاب گردید. گفتمان کلاس ضبط، پیاده سازی و بر اساس مدل وو (2010) تحلیل گردید. انواع تکیه گاه سازیهای استفاده شده توسط آموزگاران شامل تکیهگاه سازی شناختی، فراشناختی، رویهای و بافتی بود. تکیهگاه سازی انگیزشی در هیچ یک از کلاسها استفاده نشد. میزان تکیهگاه سازی در کلاسهای آموزش زبان به عنوان زبان خارجی 35.8 % بود که 6.55 % شناختی، 11.71 % فراشناختی، 17.4% رویه ای و 5.14 % بافتی بود. این مطالعه این دیدگاه را مطرح می نماید که دبیران و تدوین کنندگان کتاب های اموزشی بایستی سعی در استفاده هرچه بیشتر از فعالیت هایی کنند که تکیه گاه های انگیزشی و بافتی بیشتری در کلاس جهت افزایش یادگیری دانشجویان فراهم اید. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
تکیه گاه سازی, انواع تکیه گاه سازی, معلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی, گفتمان کلاس زبان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 621 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 599 |