تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,131 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,251,630 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,845,988 |
An Exploration of Focus on Form Instruction on Grammatical Competence of Iranian EFL Learners Utilizing Input Enhancement Technique | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 2، دوره 7، شماره 4، دی 2020، صفحه 25-53 اصل مقاله (1.03 M) | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2020.13170.1629 | ||
نویسندگان | ||
Leila Dobakhti* 1؛ Samin Shams Khorrami2 | ||
1Faculty of Multimedia, Tabriz Islamic Art University | ||
2University of Tabriz | ||
تاریخ دریافت: 07 اردیبهشت 1399، تاریخ بازنگری: 14 خرداد 1399، تاریخ پذیرش: 19 خرداد 1399 | ||
چکیده | ||
Upholding the integration of form and meaning, focus on form approach can increase both accuracy and fluency of EFL learners. This paper evaluates the role of focus on form approach, i.e. input enhancement, on the acquisition of passive voice in English. The degree of implicitness or explicitness of instruction is explored whether it affects learning of a specific form of the language. The pretest-treatment-posttest design was used in this quasi-experimental research with two groups: experimental (n=20) and control (n= 17). First, a proficiency test was administered to guarantee the learners’ homogeneity. Then, a pretest was administered to examine the learners’ passive voice knowledge. The experimental group received the instruction through input enhancement technique. However, it was taught to the control group through the traditional method (i.e. focus on formS). The superiority of focus on form technique over the focus on formS was revealed through the one-way ANOVA and post hoc test. It can be claimed that the findings of this study are important for second and foreign language learning and teaching in that it indicated the advantage of input enhancement technique of focus on form approach over the traditional one – i.e. focus on formS – in strengthening of grammatical competence in intermediate EFL learners. | ||
کلیدواژهها | ||
Explicit Teaching؛ Form-Focused Instructions؛ Grammatical Accuracy؛ Implicit Teaching؛ Input Enhancement | ||
عنوان مقاله [English] | ||
نقش آموزش فرم محور بر روی توانایی گرامری یادگیرندگان ایرانی با استفاده از فن تقویت درون داد | ||
نویسندگان [English] | ||
لیلا دوبختی1؛ ثمین شمس خرمی2 | ||
1دانشگاه هنر اسلامی تبریز | ||
چکیده [English] | ||
رویکرد فرم محور، ضمن حفظ یکپارچگی فرم و معنا، میتواند هم صحت و هم روانی یادگیرندگان انگلیسی بعنوان زبان خارجی را افزایش دهد. این مقاله نقش رویکرد فرم محور، با استفاده از تقویت درون داد، را بر روی فراگیری حالت مجهول در زبان انگلیسی بررسی میکند. اینکه میزان ناآشکاری و صراحت آموزش، یادگیری یک فرم زبانی را تحت تاثیر قرار میدهد یا خیر مورد کنکاش تحقیق حاضر میباشد. طراحی پیش آزمون، طرز عمل و پس آزمون در این تحقیق شبه تجربی با استفاده از دو گروه بکار بسته شد: گروه آزمایشی (20 نفر) و گروه گواه ( 17 نفر). ابتدا یک آزمون مهارت و یک پیش آزمون برای اطمینان همگنی و دانش حالت مجهول یادگیرندگان به عمل آمد. گروه آزمایشی، آموزش را از طریق فن تقویت درون داد دریافت کرد. در حالیکه گروه گواه ، آموزش را از طریق سنتی، یعنی تمرکز بر فرم گرامری دریافت کرد. برتری فن فرم محور بر روی تمرکز بر فرم دستوری از طریق تحلیل پراکنش و آزمون تعلیقاتی مشخص شد. نویسندگان کتاب های درسی و معلمین میتوانند از یافته های این تحقیق بهره مند شوند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
آموزش صریح, آموزش فرم محور, آموزش ضمنی, تقویت درون داد, صحت گرامری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 505 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 604 |