تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,131 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,251,668 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,846,015 |
The effects of Scaffolded and Unscaffolded Feedback on EFL Learners' Speaking Anxiety and Speaking Self-Efficacy | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 5، دوره 7، شماره 4، دی 2020، صفحه 111-132 اصل مقاله (643.07 K) | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2020.13464.1655 | ||
نویسندگان | ||
Abbas Ali Zarei* 1؛ Hossein Rezadoust2 | ||
1Imam Khomeini International University | ||
2Department of English, Faculty of Humanities, Imam Khomeini International University | ||
تاریخ دریافت: 08 تیر 1399، تاریخ بازنگری: 16 مرداد 1399، تاریخ پذیرش: 14 شهریور 1399 | ||
چکیده | ||
ُSpeaking in a foreign language has always been, and still is, one of the most anxiety inducing activities. This speaking anxiety may be both the result or the cause of low self-efficacy in speaking. Finding ways of improving the speaking self-efficacy and reducing speaking anxiety has long been a concern among teaching practitioners. The present study was an attempt to investigate the comparative effects of scaffolded and un-scaffolded feedback on EFL learners’ speaking anxiety and self-efficacy. The participants were 90 intermediate male EFL learners at Safir Language Institute in Tehran who were selected out of a total number of 120 participants who took a standard PET test. The participants were divided into two experimental groups and one control group. They were given questionnaires of speaking anxiety and speaking self-efficacy as pretests followed by 10 sessions of treatment using scaffolded feedback, un-scaffolded feedback and no feedback. Then, they filled out the same questionnaires as posttests. The collected data were analyzed using the one-way ANCOVA procedure. It was observed that scaffolded feedback could reduce the amount of speaking anxiety, while increasing speaking self-efficacy. This was followed by un-scaffolded feedback, which was presented through recast. These findings have theoretical implications for researchers and theoreticians as well as pedagogical implications for language teachers and learners. | ||
کلیدواژهها | ||
Scaffolded Feedback؛ Speaking Anxiety؛ Speaking Self-efficacy؛ Un-scaffolded Feedback | ||
عنوان مقاله [English] | ||
تاثیر بازخورد داربستی و غیر داربستی در گفتار هراسی و خودکارآمدی در گفتار | ||
نویسندگان [English] | ||
عباسعلی زارعی1؛ حسین رضادوست2 | ||
2گروه زبان انگلیسی دانشگاه بین المللی امام خمینی | ||
چکیده [English] | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازخورد داربستی و غیر داربستی در گفتار هراسی و خودکارآمدی در گفتار فراگیران انگلیسی بعنوان زبان خارجی انجام شد. شرکت کنندگان در پژوهش تعداد 90 زبان آموز سطح متوسط در موسسه سفیر تهران بودند که با توجه به عملکردشان در آزمون استاندارد PET از میان 120 شرکت کننده در این آزمون برگزیده شدند. شرکت کنندگان به سه گروه (دو گروه آزمایش ویک گروه کنترل) تقسیم شدند. نخست، پرسشنامه های گفتار هراسی و خود کارآمدی در گفتار به عنوان پیش آزمون در اختیار همه شرکت کنندگان قرار گرفت. سپس، به هر سه گروه ده جلسه آموزش (با بازخورد داربستی و غیر داربستی) ارائه شد. در پایان دوره آموزش، هر دو پرسشنامه بار دیگر بصورت پس آزمون به هر سه گروه داده شد. داده های به دست آمده با بکارگیری فرایند آماری تحلیل کوواریانس ANCOVA مورد پردازش قرار گرفت. نتایج نشان داد که بازخورد داربستی می تواند گفتار هراسی را کاهش و خودکارآمدی در گفتار را افزایش دهد. گروهی که بازخورد غیرداربستی دریافت کردند در جایگاه دوم قرار گرفتند و از گروه کنترل عملکرد بهتری داشتند. این یافته ها می تواند برای پژوهشگران کاربرد های نظری و برای معلمان و فراگیران زبان کاربردهای عملی داشته باشد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
بازخورد داربستی, بازخورد غیر داربستی, گفتار هراسی, خودکارآمدی در گفتار | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,512 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,775 |