تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,141 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,264,604 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,859,357 |
Students' and Instructors' Views of an Online Graduate Program of TEFL: Contribution of Motivation, Readiness, and Barriers to Satisfaction | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 4، دوره 9، شماره 1، فروردین 2022، صفحه 73-95 اصل مقاله (747.66 K) | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2020.14020.1725 | ||
نویسندگان | ||
Adib Ahmadi Mahjoub1؛ Mahboubeh Taghizadeh* 2 | ||
1Department of Foreign Languages, Iran University of Science and Technology | ||
2Iran University of Science and Technology | ||
تاریخ دریافت: 15 شهریور 1399، تاریخ بازنگری: 22 مهر 1399، تاریخ پذیرش: 05 آبان 1399 | ||
چکیده | ||
Satisfaction of online students is one of the important issues of online education, and identifying the predictors of satisfaction can improve the effectiveness and success of online education. This study thus aimed to investigate online students’ and instructors’ perceptions of the influential factors such as motivation, e-readiness, and barriers for online satisfaction and to determine the contribution of these factors to satisfaction. The participants were 114 online graduate students of TEFL and 5 online instructors at Iran University of Science and Technology. Four questionnaires on learning barriers, motivation, e-readiness, and satisfaction along with 4 open-ended questions were administered in this descriptive study. The results revealed that most of online students were satisfied with the online graduate program of TEFL as online instructors provided students with lesson summary and class material prior to the session, had interaction with students through social networks, and held the online classes after office hours. The results also showed that online students' motivation was mostly instrumental, and some were not completely ready for online education. The results of multiple regression analysis also indicated that the contribution of motivation to satisfaction was higher than that of readiness and barriers. Online instructors need to solve students’ educational problems to make them ready for online instruction and to foster students’ motivation, which are influential in enhancing their satisfaction with online learning programs. | ||
کلیدواژهها | ||
Barriers. Online motivation؛ Readiness؛ Satisfaction؛ Online learning | ||
عنوان مقاله [English] | ||
نظرات دانشجویان و اساتید ازبرنامه برخط آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی: سهم انگیزه، آمادگی الکترونیکی و موانع یادگیری در رضایتمندی | ||
نویسندگان [English] | ||
ادیب احمدی محجوب1؛ محبوبه تقی زاده2 | ||
1گروه زبانهای خارجی، دانشگاه علم و صنعت ایران | ||
2دانشگاه علم و صنعت ایران | ||
چکیده [English] | ||
رضایتمندی دانشجویان یکی از موضوعات مهم آموزش برخط است که شناسایی عوامل پیش بینی کننده ی رضایتمندی دانشجویان می تواند اثربخشی و موفقیت آموزش مجازی را بهبود بخشد. بنابراین این مطالعه با هدف بررسی درک دانشجویان و مدرسان آموزش برخط از عوامل تأثیرگذار بر رضایتمندی دانشجویان مانند انگیزه، آمادگی الکترونیکی و موانع یادگیری وهمچنین تعیین سهم هر کدام از این عوامل در رضایتمندی دانشجویان انجام شده است. شرکت کنندگان این پژوهش 114 دانشجو و 5 مدرس مجازی دوره کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه علم و صنعت ایران بودند. در این مطالعه توصیفی چهار پرسشنامه در مورد موانع یادگیری، انگیزه، آمادگی الکترونیکی و رضایتمندی به همراه 4 سوال باز پاسخ استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که اغلب دانشجویان دوره مجازی از دوره کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی رضایت دارند چرا که مدرسان این دوره پیش از هر جلسه کلاس خلاصه درس و مطالب مورد نیاز برای هر کلاس را در اختیار دانشجویان قرار می دادند، از طریق شبکه های اجتماعی با دانشجویان تعامل داشتند و کلاسهای مجازی را بعد از ساعت اداری برگزار می کردند. همچنین نتایج نشان داد که انگیزه دانشجویان مجازی عمدتاً ابزاری است و برخی از آنها کاملا آماده ی آموزش مجازی نیستند. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که سهم انگیزه در رضایتمندی دانشجویان بیش از آمادگی الکترونیکی و موانع یادگیری است. از این رو مدرسان برخط جهت آماده سازی دانشجویان برای دوره مجازی و همچنین تقویت انگیزه آن ها که در افزایش رضایتمندی دانشجویان از دوره های یادگیری مجازی جزوعوامل تأثیرگذار است نیاز به حل مشکلات آموزشی آن ها دارند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
موانع, انگیزه برخط, آمادگی, رضایتمندی, یادگیری برخط | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 693 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 332 |