تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,132 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,252,736 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,846,767 |
سخن سردبیر | ||
پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان | ||
سخن سردبیر، دوره 9، شماره 1 - شماره پیاپی 19، فروردین 1399، صفحه 1-1 اصل مقاله (134.81 K) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jtpsol.2020.2634 | ||
تاریخ دریافت: 16 اسفند 1400، تاریخ پذیرش: 16 اسفند 1400 | ||
چکیده | ||
زبان مهمترین وبرجسته ترین ابزار ارتباط و شاخص ترین پشتوانه تفکر و اندیشه انسان و برترین دست مایه خلاقیت های ادبی و زیبایی شناختی است . از این میان ارزش شناخت ، فهم وآموزش زبان دوم در تعاملات و مناسبات علمی ،فکری ،فرهنگی وسیاسی در صحنه های ملی و بین المللی بر کسی پوشیده نیست. ماهیت وچیستی زبان، توجه محققان متخصص در زبان شناختی و دانش های میان رشته ای را به خود جلب کرده است و درجهان پرشتاب امروز، مجلات و نشریات بسیاری در ارائهی تحقیقاتی در روش ها و شیوه های آموزش زبان دوم وتولید محتوای آموزش زبان فعالیت دارند و رویکرد عمدهی آن ها به واکاوی و آموزش زبان است. پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به علاقه مندان آموزش و یادگیری زبان فارسی به عنوان تنها نشریهی علمی کشوربا طراز ارزنده و قابل قبول دیر گاهی است که بسیار تخصصی به ارائهی ونشر مطالعات و پژوهش های متخصصان و محققان عرصه آموزش کاوی و زبان پژوهی پرداخته است و در این راه وهدف از تمامی متخصصان و محققان کشور و جهان که با تلاش در عرضهی مطالعات وپژوهش هابه آموزش زبان مدد می رسانند ،دعوت می کند تا سهمی در ارتقا وپیشبرد اهداف این مجله داشته باشند. این پژوهشنامه با محور قراردادن موضوعات عمده وزبده ای چون: زبان ،تکنیک ها وروش های آموزش زبان ،تولید محتوا ، نقد آثار ومحتوای تولید شده در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان سعی دارد با رویکردی جدید ودامنه ای وسیع به فرایند آموزش زبان فارسی کمک کند وسهمی در ایجاد بستر مناسب برای تعاملات فرهنگی وفکری ایران با جهان داشته باشد؛چون هر زبان آموزی سفیر فرهنگ واندیشه زبان دومی است که آموخته وبی تردید ورای هرنوع مرزبندی جغرافیایی وسیاسی، واسطه تعامل ، دوستی و پیوند ملت های مختلف خواهد بود. این جانب به عنوان سر دبیر پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبان از تمامی متخصصان و محققان حوزه زبان و آموزش زبان فارسی که تا به حال مایهی غنای هرچه بیشتر این نشریه بوده و خواهندبود، سپاسگزاری می کنم و از فعالیت های علمی تمامی عزیزان به گرمی استقبال خواهم کرد. حمید طاهری سردبیر | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Editor-in-chief's note: | ||
چکیده [English] | ||
Language is the most important and significant means of communication, the mainstay of human thought, and the supreme source of literary and aesthetic creativity. The value of knowing, understanding, and teaching a second language in scientific, intellectual, cultural, and political issues and relations at the national and international levels is hidden to no one. The nature and essence of language have attracted the attention of researchers specializing in linguistics and interdisciplinary knowledge. In today's fast-paced world, there are many journals and publications devoted to the study of methods and approaches for teaching a second language and creating language teaching content, and their main focus is on language research and teaching. The Journal of Teaching Persian to Speakers of Other Languages (JTPSOL), as the only scientific journal in the country with a valuable and acceptable quality, has for a long time been very specialized in presenting and publishing studies and papers by experts and researchers in the field of education and linguistics. To achieve this goal, it invites all experts and researchers in the country and the world who contribute to language education to contribute to the promotion and progress of the goals of this journal by submitting their studies and researches. This journal focuses on important issues such as: language, techniques and methods of language teaching, content production, criticism and content produced in teaching Persian to non-Persian speakers. It tries to support the process of teaching Persian with a new approach and contribute to creating a suitable platform for Iran's cultural and intellectual interactions with the world; because every language learner is an ambassador of the culture and thoughts of the second language he/she has learned, and no doubt any kind of geographical and political demarcation will be a means for them to interact, be friends and connect different nations. As the editor of JTPSOL, I would like to thank all the experts and researchers in the field of Persian language and language teaching who have enriched this journal and warmly welcome the scientific activities of all researchers and scholars. | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 99 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 134 |