تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 311 |
تعداد مقالات | 2,565 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,844,948 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,150,748 |
Developing Techniques to Improve L2 Learning Motivation and Willingness to Communicate Utilizing Johari Window Model in Foreign Language Context | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 31 فروردین 1402 | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2023.18145.2153 | ||
نویسندگان | ||
Saeede Esmaeeli1؛ Hooshang Yazdani* 2 | ||
1Ph.d. Candidate, Arak University, Arak, Iran | ||
2Faculty of Arts and Humanities, Arak, Associate Professor, Dept. of English Language and Literature University, Arak, | ||
تاریخ دریافت: 20 آذر 1401، تاریخ بازنگری: 10 فروردین 1402، تاریخ پذیرش: 31 فروردین 1402 | ||
چکیده | ||
Developing Techniques to Improve L2 Learning Motivation and Willingness to Communicate through Utilizing Johari Window Model in Foreign Language Contexts Abstract This study deciphered whether increasing learners’ L2 self-awareness using ‘Johari Window Model’ (JWM) as a self-regulatory model ended in higher levels of motivation and WTC. It also argued that learners’ L2 Possible Selves, through guided imagery and vision-building treatments, promote their L2 motivation and Willingness to Communicate (WTC) in the Iranian English language learning environment. Fifty-eight L2 learners, homogenized at the intermediate level, from both genders and with an average age of 22, were randomly divided into experimental and control groups. They were Persian-speaking university students majoring in Teaching English as a Foreign Language (TEFL) and Translation Studies (TS). Researchers initially established different arenas of JWM for each L2 learner based on their answers to the pretest, L2 Possible selves, and WTC questionnaires and using their narrative writings on pre-planned scenarios. In 12 weeks-intervention and via semi-scripted interviews, researchers utilized guided visualization to train learners to use their L2 self-awareness via JWM protocols to increase their L2MSS and WTC. Two questionnaires were re-administered after the intervention as a post-test to see the significant effects of treatment. Findings of descriptive statistics revealed that the treatment had significant positive impacts on L2 learners’ ideal self, learning experience, self-awareness, and WTC, but not on ought-to self. The implications show avenues for studies on L2 learners’ self-awareness and motivation and suggest the uses of JWM as a guideline in teacher training courses. Keywords: Johari Window Model, L2 motivational Self-system, L2 self-awareness, vision, Willingness to Communicate | ||
کلیدواژهها | ||
Johari Window Model؛ L2 motivational Self-system؛ L2 self-awareness؛ vision؛ Willingness to Communicate | ||
عنوان مقاله [English] | ||
توسعه تکنیک های بهبود انگیزه در یادگیری زبان دوم و تمایل به برقراری ارتباط با استفاده از مدل پنجره جوهری در محیط یادگیری زبان بیگانه | ||
نویسندگان [English] | ||
سعیده اسمعیلی1؛ هوشنگ یزدانی2 | ||
چکیده [English] | ||
توسعه تکنیک های بهبود انگیزه در یادگیری زبان دوم و تمایل به برقراری ارتباط از طریق استفاده از مدل پنجره جوهری در محیط یادگیری زبان بیگانه پژوهش حاضر بررسی میکند که آیا افزایش خودشناسی زبان دوم زبان آموزان با استفاده از خودپنداره زبان دوم و مناطق "مدل پنجره جوهری"باعث ارتقای انگیزه و تمایل به برقراری ارتباط آنها به سطح بالاتر می شود. محققان در ابتدا با استفاده از پاسخهای زبان آموزان به پرسشنامههای خودهای ممکن زبانی و تمایل به برقراری ارتباط وهمچنین تمرین نوشتاری آنها پیرامون سناریوها ، مناطق مختلف پنجره ی جوهری را برای هر زبان آموزایجاد کردند. سپس در مداخله ۱۲ هفتهای به زبان آموزان آموزش دادند که از تجسم هدایتشده و استراتژیهای خودشناسی زبان دوم استفاده کنند، تا خودشناسی زبان دوم، خودهای ممکن زبان دوم و تمایل به برقراری ارتباط خود را افزایش دهند. پنجاه و هشت دانشجوی کارشناسی-فارسی زبان-در رشته های آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی و مطالعات ترجمه ،مرد/زن با میانگین سنی 22 سال، همگن در سطح متوسط، به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. برای بررسی تأثیر مداخله بر خودهای ممکن و تمایل به برقراری ارتباط زبان آموزان، دو پرسشنامه قبل و بعد از پروسه ی مداخله اجرا شد. یافتههای آمار توصیفی نشان داد که مداخله تأثیرات مثبتی بر روی خودایدهآل زبان دوم، تجربه یادگیری، خودشناسی و تمایل به برقراری در زبان دوم ارتباط داشته، ولی بر خودبایسته زبان دوم تاثیری نداشته است. این مطالعه باب تازه ای در مطالعات خودشناسی وافزایش انگیزه یادگیرندگان زبان دوم است و استفاده از مدل پنجره جوهری را به عنوان یک راهنما در دوره های تربیت معلم برای افزایش خودشناسی زبان دوم زبان آموزان پیشنهاد میکند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
مدل پنجره جوهری, سیستم انگیزشی خود, خودشناسی زبان دوم, تصویر سازی, تمایل به برقراری ارتباط | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 38 |