تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 335 |
تعداد مقالات | 2,752 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,106,645 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,257,421 |
A Comparative Study of the Effect of Explicit, Implicit, and Discovery Learning Methods on EFL Learners’ Comprehension of English Passive Voice | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 23 اردیبهشت 1402 | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2023.18472.2183 | ||
نویسندگان | ||
sepideh rafiei sakhaei1؛ biook behnam* 2؛ Zohreh Seifoori3 | ||
1PhD Candidate inTEFL Department of English, Tabriz Branch.Islamic Azad University ,, Tabriz, Iran | ||
2Associate Professor in TEFL, Department of English, Tabriz Branch, Islamic Azad University, Tabriz, Iran | ||
3Associate Professor in TEFL .Department of English , Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran | ||
تاریخ دریافت: 03 اسفند 1401، تاریخ بازنگری: 12 اردیبهشت 1402، تاریخ پذیرش: 23 اردیبهشت 1402 | ||
چکیده | ||
Despite all efforts rationalized around the significance of grammar instruction, it remains a contentious issue in the fields of second and foreign language teaching. Grammar teaching requires the design of both implicit and explicit approaches. One of the main features of grammar is English passive voice which is, for various reasons, a difficult subpart of grammar for Iranian EFL learners. This quasi-experimental study was intended to comparatively and empirically investigate the effects and probable differences of Traditional Explicit Instruction (TEI), Implicit Input Enhancement (IIE), and Guided Discovery Method (GDM) on comprehension of passive voice among Iranian EFL learners. To serve the purpose, 70 students from Payam-Nour University of Tabriz were selected and divided into three groups including TEI (N= 23), IIE (N= 25), and GDM (N= 22). The participants were exposed to three different treatments and the pre-test and post-test were used to extract information on the learners’ comprehension. The results of one-way ANCOVA showed that all three teaching approaches had positive effects on the comprehension of passive voice. Meanwhile, the GDM could lead to a better and more efficient contribution compared to the two other instructional techniques. Finally, some pedagogical implications have been presented for EFL teachers, students, and syllabus designers. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی تطبیقی تأثیر روشهای یادگیری آشکار، ضمنی و اکتشافی بر درک افعال مجهول بین زبانآموزان زبان انگلیسی | ||
نویسندگان [English] | ||
سپیده رفیعی سخایی1؛ بیوک بهنام2؛ زهره سیفوری3 | ||
1دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی،گروه زبان انگلیسی ،واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز ، تبریز ، ایران | ||
2دانشیار آموزش زبان انگلیسی گروه زبان انگلیسی واحد تبریز دانشگاه ازاد اسلامی ، تبریز، ایران | ||
3دانشیار آموزش زبان انگلیسی گروه زبان انگلیسی واحد علوم و تحقیقات تهران دانشگاه ازاد اسلامی ، تهران، ایران | ||
چکیده [English] | ||
علیرغم تمام تلاشهایی که در رابطه با اهمیت آموزش دستور زبان انجام گرفته است، این موضوع همچنان یک موضوع بحث برانگیز در زمینه آموزش زبان دوم و خارجی است. آموزش گرامر مستلزم طراحی رویکردهای ضمنی و آشکار است. یکی از ویژگی های اصلی گرامر، افعال مجهول انگلیسی است که به دلایل مختلف، به عنوان زیر بخش گرامری دشوار برای زبان آموزان ایرانی به حساب می آید. این مطالعه نیمه تجربی با هدف بررسی تطبیقی و تجربی تأثیرات و تفاوتهای احتمالی آموزش صریح سنتی (TEI)، درونداد ارتقا یافته ی ضمنی (IIE) و روش اکتشافی هدایت شده (GDM) بر درک افعال مجهول بین زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی انجام شد. بدین منظور 70 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور تبریز انتخاب و به سه گروه TEI (N=23)، IIE (N=25) و GDM (N=22) تقسیم شدند. شرکت کنندگان تحت آموزش به سه روش مختلف قرار گرفتند و از پیش آزمون و پس آزمون برای استخراج اطلاعات در مورد درک فراگیران استفاده شد. نتایج تحلیل کوواریانس یک طرفه نشان داد که هر سه رویکرد آموزشی تأثیر مثبتی بر درک افعال مجهول داشتند. با این حال، GDM میتواند منجر به نتایج بهتر و کارآمدتری در مقایسه با دو تکنیک آموزشی دیگر شود. در نهایت، برخی پیامدهای آموزشی برای معلمان زبان انگلیسی، دانش آموزان و طراحان برنامه درسی ارائه شده است. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 291 |