تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 311 |
تعداد مقالات | 2,565 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,844,927 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,150,736 |
Iranian EFL Teachers’ Understanding and Beliefs of Critical Pedagogy: A Multiple Case Study | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 31 اردیبهشت 1402 | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2023.18569.2189 | ||
نویسندگان | ||
Esmaeel Ali Salimi* 1؛ Meysam Khazaee Kouhpar2 | ||
1Associate Professor of Applied Linguistics, Department of English Language and Literature, Faculty of Persian Literature and Foreign Languages, Allameh Tabataba’i University, Tehran, IRAN | ||
2PhD Candidate in Teaching English as a Foreign Language, Department of English Language and Literature, Faculty of Persian Literature and Foreign Languages, Allameh Tabataba’i University, Tehran, IRAN | ||
تاریخ دریافت: 04 فروردین 1402، تاریخ بازنگری: 12 اردیبهشت 1402، تاریخ پذیرش: 31 اردیبهشت 1402 | ||
چکیده | ||
Critical Pedagogy (CP) in Iran, among other countries, is still in its early stages, and there are various challenges facing the implementation of problem-posing education. To pinpoint the probable factors impeding transformation in the educational setting, the present research, using a convenience sampling, investigated 64 Iranian EFL teachers’ beliefs and understanding of CP and its fundamental tenets. Furthermore, attempts were made to examine the way these teachers’ understanding of CP informed their beliefs of it. As such, a set of interviews as well as observations were conducted to capture the participants’ statements, intention, and behavior. As a result of a thorough thematic analysis, it was discovered that approximately 89 percent of the 64 EFL teachers participating in this study did not have a profound understanding of this approach. This finding can bear witness to the inefficient or insufficient pre-service teacher education. Regarding their beliefs about CP, these EFL teachers either resisted or disagreed with the fundamental tenets of CP. The findings of the present study hold much to contribute to the related literature, insofar as new doors will be opened for those whose area of interest falls within the purview of CP and student voice. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
درک و باورهای معلمان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در رابطه با آموزش انتقادی: مطالعه چند موردی | ||
چکیده [English] | ||
آموزش انتقادی در ایران به تازگی در حال شکل گیری است و یقینا مسیر رسیدن به آموزش طرح مسئله ناهمواری های بسیاری دارد. مطالعه حاضر در نظر دارد با استفاده از نمونه گیری در دسترس و با کاوش درک و باورهای 64 معلم ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در رابطه با آموزش انتقادی و محورهای اساسی آن، مقاومت های موجود را در برابر تغییر در سیستم آموزشی کشف کند. علاوه بر این، پژوهش حاضر به دنبال یافتن تاثیر میزان درک عمیق این معلمان بر روی باورهای آن ها است. بر این اساس، یک سری مصاحبه و مشاهده جهت استخراج اظهارات، نیت و رفتار این مشارکت کنندگان در نظر گرفته شد. در نتیجه تحلیل مضمون داده های کیفی، مشخص شد که تقریبا 89 درصد از این معلمان درک عمیقی از مقوله آموزش انتقادی ندارند. این مسئله به وضوح نشان دهنده ی دوره های پیش از خدمت ناکارآمد یا حتی فقدان آن هاست. این معلمان باور به آموزش انتقادی نداشتند و همواره در صدد مقاومت یا مخالفت با محورهای اساسی آن بر می آمدند. یافته های مطالعه حاضر می تواند کمک شایانی به پیشینه آموزش انتقادی کند و هر کسی را که علاقه مند به این حیطه و نیز صدای دانش آموز باشد، منتفع سازد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
آموزش انتقادی, آموزش طرح مسئله, باورهای معلمان, درک معلمان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 325 |