تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 334 |
تعداد مقالات | 2,735 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,096,635 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,250,216 |
Scrutinizing the Utility of Flipped and Online Instructions for Ameliorating EFL Learners’ Writing Ability | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 4، دوره 10، شماره 3، مهر 2023، صفحه 71-94 اصل مقاله (1.36 M) | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2023.18587.2192 | ||
نویسندگان | ||
Leila Dobakhti* 1؛ Mohammad - Zohrabi2؛ Sevda Masoudi3 | ||
1Faculty of Multimedia, Tabriz Islamic Art University | ||
2Dr. Mohammad Zohrabi Associate Professor English Department Faculty of Farsi Literature University of Tabriz Tabriz Iran | ||
3Texas State University | ||
تاریخ دریافت: 12 فروردین 1402، تاریخ بازنگری: 06 خرداد 1402، تاریخ پذیرش: 22 خرداد 1402 | ||
چکیده | ||
The present study made an endeavor to determine the degree to which online and flipped approaches to writing instruction affected the EFL learners’ writing ability. To this end, first, the researchers selected 75 intermediate-level female EFL learners in three intact classrooms of a private language institute in Urmia (Iran) as the participants. These classes were randomly selected from among the online, flipped, and in-person classes of the relevant institute and were assigned to the online, flipped, and control groups. Second, the researchers administered the writing pretest of the study to all of the groups. Third, they used Adobe Connect learning management system to provide the online and flipped groups with the pertinent writing instruction treatment in ten sessions. Nonetheless, they provided the control group with in-person writing instruction. Fourth they administered the immediate and delayed writing posttests of the study to all of the groups immediately after the termination of the treatment sessions and one month subsequent to the end of treatment respectively. Finally, they used SPSS 24 to perform the data analysis. Based on the obtained results, although both of the online and flipped approaches had immediate and delayed positive impacts on the participants’ writing ability, the flipped approach was more beneficial than the online. The results may provide EFL teacher educators, course developers, syllabus designers, and teachers with guiding principles regarding the uses of online and flipped courses in foreign language contexts. | ||
کلیدواژهها | ||
flipped instruction؛ online instruction؛ writing ability | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی دقیق کاربرد آموزش های معکوس و آنلاین برای بهبود توانایی نوشتن زبان آموزان زبان انگلیسی | ||
نویسندگان [English] | ||
لیلا دوبختی1؛ Mohammad Zohrabi2؛ سودا مسعودی3 | ||
1دانشگاه هنر اسلامی تبریز | ||
2Dr. Mohammad Zohrabi Associate Professor English Department Faculty of Farsi Literature University of Tabriz Tabriz Iran | ||
چکیده [English] | ||
مطالعه حاضر تلاش کرد تا میزان تأثیر رویکردهای آنلاین و معکوس برای آموزش مهارت نوشتاری را بر توانایی نوشتن زبان آموزان زبان انگلیسی را تعیین کند. بدین منظور ابتدا پژوهشگران 75 نفر از زبان آموزان زن درسطح متوسط زبانی را در سه کلاس یک موسسه زبان خصوصی در ارومیه (ایران) بدون تغییر ساختار کلاس ها به عنوان شرکت کننده انتخاب کردند. این کلاس ها به صورت تصادفی از بین کلاس های آنلاین، معکوس و حضوری مؤسسه مربوطه انتخاب و در گروه های آنلاین، معکوس و کنترل قرار گرفتند. دوم، محققان از پیش آزمون نوشتاری مطالعه در همه گروه ها استفاده کردند. سوم، آنها از سیستم مدیریت یادگیری ادوبی کانکت استفاده کردند تا در ده جلسه، آموزشهای نوشتاری مربوطه را به گروههای آنلاین و معکوس ارائه کنند. با این وجود، آنها به فراگیران گروه کنترل آموزش نوشتاری حضوری را ارائه کردند. چهارم، محققان پسآزمونهای نوشتاری فوری و با تأخیر مطالعه رابه ترتیب بلافاصله پس از پایان جلسات آموزشی و یک ماه بعد از پایان آموزش در همه گروهها مورد استفاده قرار دادند. در نهایت محققان برای انجام تجزیه و تحلیل داده ها از SPSS 24 استفاده کردند. بر اساس نتایج بهدستآمده، اگرچه هر دو رویکرد آنلاین و معکوس تأثیرات مثبت فوری و با تأخیر بر توانایی نوشتن شرکتکنندگان داشتند، رویکرد معکوس نسبت به رویکرد آنلاین سودمندتر بود. نتایج مطالعه ممکن است به مربیان معلم زبان انگلیسی، طراحان دوره های درسی، طراحان برنامه درسی و معلمان زبان انگلیسی اصول راهنما را در مورد استفاده از دوره های آنلاین و معکوس در محیط های آموزش زبان خارجی ارائه دهد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
زبان آموزان زبان انگلیسی, آموزش معکوس, سیستم های مدیریت یادگیری, آموزش آنلاین, توانایی نوشتن | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 156 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 124 |