تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 334 |
تعداد مقالات | 2,735 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,096,589 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,250,215 |
Iranian EFL Teachers’ Cognition of Corrective Feedback as an Element of Classroom Management: A Qualitative Study | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 مرداد 1402 | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2023.18807.2216 | ||
نویسندگان | ||
Abbas Ali Rezaee1؛ Mohammad Hussein Norouzi2؛ Nafeeseh Aryaeian* 3 | ||
1Associate Professor, Faculty of Foreign Languages and Literatures, University of Tehran | ||
2Assistant Professor, Faculty of Foreign Languages and Literatures, University of Tehran | ||
3PhD Candidate, Faculty of Foreign Languages and Literatures, University of Tehran | ||
تاریخ دریافت: 29 اردیبهشت 1402، تاریخ بازنگری: 24 تیر 1402، تاریخ پذیرش: 03 مرداد 1402 | ||
چکیده | ||
This qualitative study aimed to explore Iranian EFL teachers’ cognition of corrective feedback as one of the elements of classroom management in the EFL context of Iran’s language institutes. Participants of the study were 12 in-service Iranian EFL teachers who taught adult EFL learners. The participants were selected through purposeful sampling, and the sample size was determined based on saturation. The main instrument of the study was a semi-structured one-to-one in-person interview, which aimed to elicit the participants’ cognition of corrective feedback. These individual interviews were audio-recorded and then they were transcribed. Thematic analysis of the data indicated that the participants considered corrective feedback an important element of classroom management in EFL classes. Moreover, the participants believed that corrective feedback should be provided for common errors and errors related to lesson objectives. They classified EFL learners’ errors in terms of the purpose of activities (communication vs. form, and fluency vs. accuracy). In addition, they knew about different timings for the provision of corrective feedback (delayed vs. immediate/on-the-spot). Furthermore, they highlighted the inclusion of teacher correction, peer correction, and self-correction for sufficiently providing corrective feedback in EFL classes. They also foregrounded EFL learners’ proficiency level and their affective factors for appropriate provision of corrective feedback. On the whole, the participants had a sound cognition of corrective feedback as one of the elements of classroom management in EFL classes in Iran. The findings of the present study have implications for language teacher educators, EFL teachers, and language institute supervisors. | ||
کلیدواژهها | ||
Teacher Cognition؛ Corrective Feedback؛ Classroom Management؛ Teacher Education؛ Language Institutes | ||
عنوان مقاله [English] | ||
شناخت معلمان ایرانی زبان انگلیسی نسبت به بازخورد اصلاحی به عنوان عنصری از مدیریت کلاس: یک پژوهش کیفی | ||
نویسندگان [English] | ||
عباسعلی رضائی1؛ محمدحسین نوروزی2؛ نفیسه آریائیان3 | ||
1دانشگاه تهران - دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی - گروه زبان و ادبیات انگلیسی | ||
2دانشگاه تهران - دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی - گروه زبان و ادبیات انگلیسی | ||
3دانشگاه تهران - دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی - گروه زبان و ادبیات انگلیسی | ||
چکیده [English] | ||
هدف این مطالعه کیفی، بررسی شناخت معلمان ایرانی زبان انگلیسی نسبت به بازخورد اصلاحی به عنوان یکی از عناصر مدیریت کلاس در موسسات آموزش زبانهای خارجی در ایران بوده است. شرکت کنندگان در این مطالعه دوازده معلم زبان انگلیسی ضمن خدمت ایرانی بودند که به زبان آموزان بزرگسال ایرانی، زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجی آموزش می دادند. این شرکت کنندگان به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. حجم نمونه بر اساس اشباع تعیین شد. ابزارپژوهشی اصلی این مطالعه مصاحبه فردی نیمه ساختار-یافته حضوری بود که هدف آن کشف شناخت شرکت کنندگان نسبت به بازخورد اصلاحی بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل موضوعی استفاده شد که نشان داد شرکت کنندگان، بازخورد اصلاحی را به عنوان عنصر مهمی از مدیریت کلاس های آموزش زبان انگلیسی تلقی کردند. علاوه بر این، شرکت کنندگان معتقد بودند باید برای خطاهای رایج و خطاهای مرتبط با اهداف درس، بازخورد اصلاحی ارائه شود. آنان خطاهای زبان آموزان را از نظر هدف فعالیت ها طبقه بندی کردند. همچنین، درباره زمان بندی های مختلف برای ارائه بازخورد اصلاحی آگاهی داشتند. مضافا اینکه، آنان بر شمول تصحیح خطاها توسط معلم، همکلاسی ها، و خود زبان آموز در جهت ارائه کافی بازخورد اصلاحی تاکید کردند. در مجموع، شرکت کنندگان شناخت صحیحی نسبت به بازخورد اصلاحی به عنوان یکی از عناصر مدیریت کلاس های زبان انگلیسی داشتند. یافته های این مطالعه علاوه بر کاربردهایی که برای خود معلمان زبان انگلیسی دارد، متضمن کاربردهایی در تربیت معلمان زبان و مدیریت موسسات آموزش زبانهای خارجی در ایران می باشد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
شناخت معلم, بازخورد اصلاحی, مدیریت کلاس, تربیت معلم, موسسات آموزش زبان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 311 |