تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 334 |
تعداد مقالات | 2,735 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,096,499 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,250,194 |
Predicting EFL Teacher’s Perceived Self-Disclosure Practice: Demographic Factors in Focus | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 مرداد 1402 | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2023.18781.2211 | ||
نویسندگان | ||
Masoud Taheri1؛ Mohsen Shahrokhi* 2؛ Mohammad Reza Talebinezhad3 | ||
1Department of English, Shahreza Branch, Islamic Azad Unversity, Shahreza, Iran | ||
2Department of English, Shahreza Branch, Islamic Azad University, Shahreza, Iran | ||
3English Department, Islamic Azad University of Shahreza, Shahreza, Isfahan, Iran | ||
تاریخ دریافت: 24 اردیبهشت 1402، تاریخ بازنگری: 08 تیر 1402، تاریخ پذیرش: 04 مرداد 1402 | ||
چکیده | ||
Academics have generally accepted that teachers' interpersonal communication techniques and strategies—specifically, teachers' self-disclosure—are excellent instructional tools. The exploration of English as a Foreign Language (EFL) teachers' perceptions regarding their self-disclosure practice and its relationship with demographic factors, which can also significantly contribute to the variation of the teachers' self-disclosure in EFL contexts, has been largely neglected in the Iranian EFL context despite the growing body of research in this area. To close this gap, the present research distributed a five-point Likert scale to the participants to gather their perceptions on self-disclosure as Iranian EFL instructors. The inferential statistical analyses revealed a high extent of self-disclosure is practiced by Iranian EFL teachers. Moreover, Hierarchical Multiple regression indicated that among degree, experience, age, and gender as demographic factors, all, except gender, are associated with EFL teachers’ self-disclosure, and could predict teachers’ self-disclosure significantly. The study provides implications for stakeholders in the EFL community. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
پیش بینی عملکرد خوداظهاری معلمان زبان انگلیسی: تمرکز بر متغیرهای فردی | ||
نویسندگان [English] | ||
مسعود طاهری1؛ محسن شاهرخی2؛ محمدرضا طالبی نژاد3 | ||
1گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا، شهرضا، ایران | ||
2گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا، شهرضا، ایران | ||
3گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا، شهرضا، ایران | ||
چکیده [English] | ||
بر اساس نظردانشمندان، تکنیکها و راهبردهای ارتباط بین فردی معلمان، به ویژه خوداظهاری آنها، به عنوان ابزار آموزشی بسیار مؤثری شناخته شدهاند. با وجود افزایش تحقیقات در این حوزه، مطالعه دیدگاههای معلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی درباره عمل خوداظهاری و رابطه آن با متغیرهای فردی که به طور قابل توجهی میتوانند در تنوع خوداظهاری معلمان ایرانی زبان انگلیسی مؤثر باشند، در حوزه آموزش زبان انگلیسی در ایران به طور گستردهای نادیده گرفته شده است. به منظور پرکردن این شکاف، پژوهش حاضر با توزیع پرسشنامه ای با مقیاس لیکرت پنجامتیازی در میان شرکتکنندگان، نظرات و دیدگاههای آنان را درباره خوداظهاری به عنوان معلمان ایرانی زبان انگلیسی جمعآوری کرد. تحلیلهای آماری استنتاجی نشان دادند که معلمان ایرانی زبان انگلیسی خوداظهاری را به میزان بالایی در عمل به کار میبرند. همچنین، تحلیل رگرسیون-چندگانه-سلسله-مراتبی نشان داد که میزان تحصیلات، تجربه، و سن شرکتکنندگان، به جز جنسیت، با خوداظهاری معلمان ایرانی زبان انگلیسی ارتباط دارند واین متغیرهای فردی قادر به پیشبینی میزان خوداظهاری معلمان بهطور معناداری هستند. این مطالعه چندین پیامد در زمینه خوداظهاری و توسعه حرفهای معلمان برای افراد و سازمانهای مرتبط با جامعه معلمان زبان انگلیسی در ایران ارائه میدهد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
متغیرهای فردی, معلمان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی, خوداظهاری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 60 |