تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 334 |
تعداد مقالات | 2,735 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,096,655 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,250,220 |
Designing and Validating a Professional Identity Model for Iranian EFL Experienced and Novice Teachers: A Sequential Exploratory Mixed-Methods Research (MMR) | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 18 مرداد 1402 | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2023.18891.2224 | ||
نویسندگان | ||
Neda Shahmoradi1؛ Fazlolah Samimi* 2؛ Farah Shooraki1 | ||
1Department of English, Maybod Branch, Islamic Azad University, Maybod, Iran | ||
2Department of English, Bandar Abbas branch, Islamic Azad University, Bandar Abbas, Iran | ||
تاریخ دریافت: 15 خرداد 1402، تاریخ بازنگری: 17 مرداد 1402، تاریخ پذیرش: 17 مرداد 1402 | ||
چکیده | ||
Professional identity is considered as one of the main components of each educational system. This study was conducted with the main aim of qualitative and quantitative modeling EFL teachers’ professional identity. In so doing, it benefited from a sequential mixed methods design. As the study sample, three groups of the participants were selected in the study. The first group consisted of 50 male and female (25 novice and 25 experienced) EFL teachers who were interviewed in the qualitative phase of the study for the purpose of model development. The second group included 100 male and female (50 novice and 50 experienced) EFL teachers who participated in the quantitative phase of the study (i.e., exploratory factor analysis). The third group included 300 male and female (150 novice and 150 experienced) EFL teachers who participated in the quantitative phase of the study (i.e., confirmatory factor analysis). All the three groups were selected through available sampling. To collect the data, a semi-structured interview and a researcher-made questionnaire were used. Data analysis was conducted through thematic analysis and structural equation modeling (SEM) (using exploratory confirmatory factor analysis), and Cronbach's alpha test. The results of data analysis led to proposition of a qualitative and a quantitative model of professional identity of Iranian EFL novice and experienced teachers. As shown by the results, the proposed qualitative and quantitative models consist of two main categories, each composed of some sub-categories. Moreover, the results showed that the proposed models enjoy an acceptable level of validity and reliability. | ||
کلیدواژهها | ||
KMO؛ Being perceived as an uncommitted teacher Willingness to learn teaching؛ Inability in classroom management؛ CFA؛ EFA | ||
عنوان مقاله [English] | ||
طراحی و اعتبارسنجی مدلی از هویت حرفهای برای معلمان با تجربه و نوآموز زبان انگلیسی در ایران: یک تحقیق متوالی اکتشافی مختلط | ||
نویسندگان [English] | ||
ندا شاهمرادی1؛ فضل الله صمیمی2؛ فرح شورکی1 | ||
1بخش زبان انگلیسی, دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد | ||
2بخش زبانهای خارجی، دانشگاه آزاد اسلامی, واحد بندرعباس | ||
چکیده [English] | ||
هویت حرفهای به عنوان یکی از مکانیسمهای اصلی هر سیستم آموزشی، از جمله آموزش زبان انگلیسی (ELT) در ایران محسوب میشود. این مطالعه با هدف اصلی مدلسازی کیفی و کمی هویت حرفهای معلمان ELT انجام شده است. در این راستا، از یک طراحی مختلط مرتبه بندی شده استفاده شده است. به عنوان نمونه مطالعه، سه گروه از شرکت کنندگان برای شرکت در مطالعه انتخاب شدهاند. گروه اول شامل 50 معلم ELT مرد و زن (25 نوآموز و 25 با تجربه) بود که در فاز کیفی مطالعه به منظور توسعه مدل، مصاحبه شدند. گروه دوم شامل 100 معلم ELT مرد و زن (50 نوآموز و 50 با تجربه) بود که در مطالعه پایلوت (یعنی تحلیل عاملی اکتشافی) شرکت کردند. گروه سوم شامل 300 معلم ELT مرد و زن (150 نوآموز و 150 با تجربه) بود که در فاز کمی مطالعه (یعنی تحلیل عاملی تاییدی) شرکت کردند. هر سه گروه با استفاده از نمونهگیری به صورت راحت انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها، از مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسشنامه ساخته شده توسط پژوهشگر استفاده شد. تحلیل دادهها از طریق تحلیل مضمونی و مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) (با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی تاییدی) و آزمون آلفا کرونباخ انجام شد. نتایج تحلیل دادهها منجر به پیشنهاد یک مدل کیفی و کمی از هویت حرفهای معلمان نوآموز و با تجربه ELT ایران شد. همانطور که نتایج نشان میدهد، مدلهای پیشنهادی کیفی و کمی از دو دسته اصلی تشکیل شدهاند. علاوه بر این، نتایج نشان داد که مدلهای پیشنهادی سطح قابل قبولی از اعتبار و پایایی دارند و بنابراین دارای پیامدهای خاصی برای حوزه ELT هستند. کلمات کلیدی: هویت، توسعه حرفهای، هویت حرفهای، هویت حرفهای معلم. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
آزمون شاخص کفایت نمونه برداری کایرز-مایر-آلکین, تلقی شدن به عنوان یک معلم غیرمتعهد، تمایل به یادگیری تدریس، ناتوانی در مدیریت کلاس، تحلیل عاملی تاییدی, تحلیل عاملی اکتشافی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 96 |