تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 334 |
تعداد مقالات | 2,735 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,096,561 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,250,211 |
On the Effect of Diagnostic Self-, and Peer- assessment on Reading Comprehension: Examining EFL Learners’ Diagnostic Rating Accuracy across Various Genres | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 آبان 1402 | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2023.18703.2204 | ||
نویسندگان | ||
Masoome Azmoode Sis Abad1؛ Gholam-Reza Kiyani* 2؛ Gholam-Reza Abbasian3 | ||
1Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran | ||
2TarbiatModares University, Tehran, Iran. | ||
3Imam Ali University, Tehran, Iran | ||
تاریخ دریافت: 09 اردیبهشت 1402، تاریخ بازنگری: 16 شهریور 1402، تاریخ پذیرش: 10 آبان 1402 | ||
چکیده | ||
The present research responds to the call for implementing diagnostic assessment through learner involvement. This study followed two aims: first, examining the distinctive effects of diagnostic self- and peer - assessments on EFL learners’ reading comprehension; second, exploring students’ diagnostic rating accuracy in various reading genres. To achieve this, a number of diagnostic reading comprehension tests and a checklist were developed, the construction of which were based on the learners’ challenging reading subskills. The participants include 60 English translation university students. During 12 weeks of instruction, the rating accuracy of the subjects’ diagnostic self- and peer- assessments were investigated while the instructor ratings were taken as the yardstick. Data analysis, using T-test and MANOVA confirmed that the two groups had improvement in reading comprehension but there was no significant difference between the two groups’ gain. In addition, no statistically significant difference was detected among the accuracy of diagnostic self-, peer- and instructor- ratings except for the assessment of main idea and supporting details subskill in descriptive genre and cause and effect subskill in narrative genre. This study can offer evidence for conducting diagnostic assessment through learner engagement to provide students with appropriate feedback and remedial instruction. | ||
کلیدواژهها | ||
Diagnostic assessment؛ Reading Comprehension؛ Reading Genres؛ Reading Subskills؛ Rating accuracy | ||
عنوان مقاله [English] | ||
تاثیر سنجش خود ارزیابی تشخیصی و همتا ارزیابی تشخیصی بر روی خواندن و درک مطلب : بررسی دقت ارزیابی تشخیصی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجه در ژانر های مختلف خواندن | ||
نویسندگان [English] | ||
معصومه آزموده سیس اباد1؛ غلامرضا کیانی2؛ غلامرضا عباسیان3 | ||
1دانشگاه علوم تحقیقات، تهران، ایران | ||
2دانشگاه تربیت مدرس، تهران،ایران | ||
3دانشگاه امام علی (ع)، تهران، ایران | ||
چکیده [English] | ||
این تحقیق به منظورباسخ به نیاز انجام سنجش تشخیصی با در نظر گرفن دیدگاه زبان آموزان انجام شده است. هدف این تحقیق دو بخشی میباشد،اول: بررسی تاثیر سنجش تشخیصی به دو روش خود ارزیابی و همتا ارزیابی بر روی مهارت خواندن و درک مطلب زبان آموزان، دوم:مقایسه میزان دقت سنجش شخیصی زبان آموزان در ژانر های مختلف خواندن. برای دستیابی به اهداف تحقیق تعدادی تست های تشخیصی خواندن و درک مطلب و یک راهنما تشخیصی بر اساس زیر مهارت های چالش اور ساخته شد. در این تحقیق 60 دانشجوی رشته مترجمی زبان انگلیسی شرکت داشته اند. طی دوره 12 هفته ای میزان دقت ارزیابی سنجش تشخیصی زبان آموزان در دو گروه خود ارزیابی و همتا ارزیابی با سنجش معلم به عنوان معیار مقایسه شد. تحلیل داده ها به دوروش T-Test وMANOVA نشان داد در حالی که خواندن و درک مطلب دو گروه خود ارزیابی و همتا ارزیابی تقویت شده است، تفاوت معناداری بین دو گروه در تقویت خواندن و درک مطلب از طریق سنجش تشخیصی به وجود نیامده، به علاوه تفاوت معناداری بین میزان دقت سنجش تشخیصی دو گروه در مقایسه با سنجش معلم ایجاد نشده بود به جز در سنجش زیر مهارت های " ایده اصلی و ایده جانبی در ژانر توصیفی "و علت و معلول در ژانر روایی. یافته های این تحقیق شواهد لازم برای انجام سنجش تشخیصی از طریق مشارکت زبان آموزان نشان میدهد تا بتوان بر اساس آن بازخورد و آموزش جبرانی مناسبی برای زبان آموزان ارایه کرد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
سنجش تشخیسی, خواندن و درک مطلب, ژانر های خواندن, زیر مهارت های خواندن, دفت ارزیابی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 29 |