تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 348 |
تعداد مقالات | 2,872 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,269,220 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,405,881 |
Conceptualization of Iranian EFL Teachers’ Perceptions of Their Professional Learning Practices: Implications for Teacher Development | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 بهمن 1402 | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2024.19379.2268 | ||
نویسندگان | ||
Faranak Shapouran؛ Roya Ranjbar Mohammadi Bonab* ؛ Mohammad Hossein Yousefi؛ Hassan Asadollahfam | ||
Department of English, Bonab Branch, Islamic Azad University, Bonab, Iran | ||
تاریخ دریافت: 08 مهر 1402، تاریخ بازنگری: 04 بهمن 1402، تاریخ پذیرش: 06 بهمن 1402 | ||
چکیده | ||
Teachers' professional learning plays an important role in their attempt to change their teaching practices; however, few studies have been conducted on how teachers prepare themselves for the vast initiatives in ameliorating students' outcomes. This study aimed to explore EFL teachers’ perceptions toward their professional learning practices and their professional developmental orientations that contribute to the process of their professional learning. To this end, 30 Iranian EFL teachers selected through purposive sampling participated in this qualitative phenomenological study. The data was collected through semi-structured interviews, focus group interviews, and narrative inquiries to ensure the trustworthiness criteria of the data. The thematic analysis of the data revealed three themes of professional development programs, collaborative learning and experience-based learning. The result showed that only a few teachers were satisfied with the school-based professional learning programs, indicating that revision in the educational system was required to develop teachers’ professional learning. Meanwhile, effective learning occurred through collaboration among the teachers and the mutual learning between teachers and students, hence, leading to participative decision-making and teachers' reflective practice. Overall, participants mentioned students' outcomes as a key level of teachers' professional learning. This study has important implications for policymakers, school administrators, and teacher educators. | ||
کلیدواژهها | ||
collaboration؛ mutual learning؛ quality teaching؛ professional development؛ professional learning | ||
عنوان مقاله [English] | ||
درک معلمان زبان انگلیسی از یادگیری حرفه ای و پیامدهای مهم آن در شکل گیری رشد حرفه ای معلمان | ||
نویسندگان [English] | ||
فرانک شاپوران؛ رویا رنجبر محمدی بناب؛ محمدحسین یوسفی؛ حسن اسداله فام | ||
گروه آموزش زبان انگلیسی، واحد بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، بناب، ایران | ||
چکیده [English] | ||
یادگیری حرفه ای معلمان نقش مهمی در تلاش آنها برای تغییر شیوه های تدریس ایفا می کند. با این حال، مطالعات کمی در مورد چگونگی آماده سازی معلمان برای ابتکارات گسترده در بهبود نتایج دانش آموزان انجام شده است. این مطالعه با هدف بررسی ادراکات معلمان زبان انگلیسی نسبت به شیوههای یادگیری حرفهای و جهتگیریهای رشد حرفهای آنها که به فرآیند یادگیری حرفهای آنها کمک میکند، انجام شد. بدین منظور، 30 نفر از معلمان زبان انگلیسی که به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند، در این مطالعه کیفی پدیدارشناسی شرکت کردند. داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختاریافته، مصاحبه های گروهی متمرکز و پرس و جوهای روایتی برای اطمینان از معیارهای قابل اعتماد بودن داده ها جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل موضوعی داده ها سه موضوع برنامه های توسعه حرفه ای، یادگیری مشارکتی و یادگیری مبتنی بر تجربه را نشان داد. نتایج نشان داد که تنها تعداد معدودی از معلمان از برنامههای یادگیری حرفهای مدرسهمحور رضایت داشتند و این نشان میدهد که برای توسعه یادگیری حرفهای معلمان نیاز به بازنگری در نظام آموزشی است. در همین حال، یادگیری مؤثر از طریق همکاری بین معلمان و یادگیری متقابل بین معلمان و دانش آموزان رخ می دهد، از این رو، منجر به تصمیم گیری مشارکتی معلمان می شود. به طور کلی، شرکت کنندگان موفقیت دانش آموزان را به عنوان یک عامل مهم در یادگیری حرفه ای معلمان ذکر کردند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
مشارکت, یادگیری متقابل, تدریس با کیفیت, رشد حرفه ای | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 155 |