تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 348 |
تعداد مقالات | 2,872 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,268,613 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,405,074 |
Investigating English Language Teaching Policies for Online Courses at an Iranian Language Institute | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 بهمن 1402 | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2024.19529.2280 | ||
نویسندگان | ||
Maryam Khosravi1؛ Seyyedeh Susan Marandi* 1؛ Leila Tajik2 | ||
1Department of English, Faculty of Literature, Alzahra University, Tehran, Iran | ||
2English Department, Literature Faculty, Alzahra University, Tehran, Iran | ||
تاریخ دریافت: 03 آذر 1402، تاریخ بازنگری: 14 بهمن 1402، تاریخ پذیرش: 24 بهمن 1402 | ||
چکیده | ||
One of the first steps toward improving online English language courses should be exploring and understanding the educational policies that shape them. Accordingly, the present study examined 191 educational guidelines and plans that were issued during the COVID-19 pandemic in a well-known Iranian language institute, in order to identify the main concerns of the institute policymakers, as well as the shortcomings of the online language classes. This was done through applying qualitative content analysis to these documents. The emerging themes revealed that the focus of the institute policymakers was mainly on supporting teachers’ and learners’ technological literacy. On the other hand, some of the guidelines which were issued in response to the teachers’ questions and requests indirectly revealed their concerns, thus highlighting the shortcomings. These revealed that online teacher training can be more efficient by supporting online teachers beyond mere technology literacy support, and with more emphasis on effective technological pedagogical knowledge. Moreover, online teachers could play an influential role in the decision-making, development, and teaching of online courses. Recognizing their key role, providing them with more support as well as more freedom, dignity and respect, can lead to an improvement in teacher soft skills, such as patience and empathy with students in times of crisis. Furthermore, promoting the motivation, job satisfaction, and overall well-being of teachers is expected to similarly promote student engagement and improve their performance. | ||
کلیدواژهها | ||
Educational Policies؛ Online Teaching؛ English as a Foreign Language؛ COVID-19 pandemic | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی دستورالعمل برگزاری کلاسهای برخط آموزش زبان در یکی از مؤسسات زبان در ایران | ||
نویسندگان [English] | ||
مریم خسروی1؛ سیده سوسن مرندی1؛ لیلا تاجیک2 | ||
1گروه زبان انگلیسی، دانشکده ادبیات، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران | ||
2گروه زبان انگلیسی، دانشکده ادبیات، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران | ||
چکیده [English] | ||
یکی از اولین گامها در جهت بهبود دورههای برخط آموزش زبان انگلیسی باید کاوش و درک سیاست های آموزشی باشد که این دورهها را شکل میدهد. با این هدف، پژوهش حاضر به بررسی 191 دستورالعمل و طرح آموزشی صادر شده در زمان همهگیری کووید-19 در یکی از مؤسسات معتبر زبان در ایران پرداخته است، تا دغدغههای اصلی سیاستگذاران مؤسسه و همچنین کاستیهای کلاسهای برخط زبان شناسایی شود. این امر با استفاده از تحلیل محتوای کیفی در این اسناد انجام شد. مضامینی که ظاهر شدند نشان دادند که تمرکز سیاستگذاران مؤسسه عمدتاً بر حمایت از سواد فنآوری معلمان و فراگیران بود. از سوی دیگر، برخی از دستورالعمل هایی که در پاسخ به پرسش ها و درخواست های معلمان صادر شده بود، به طور غیر مستقیم نگرانیهای ایشان را آشکار و کاستیها را برجستهتر مینمود. بر اساس نتیجه پژوهش حاضر، به نظر میرسد که آموزش معلمان برای کلاس-های برخط باید فراتر از حمایت کلینگرانة سواد فناوری باشد، و میتوان با تأکید بیشتر بر فراگیری دانش فناوری آموزشی مؤثر، کلاسهای برخط را کارآمدتر کرد. علاوه بر این، معلمان برخط باید نقش پررنگتری در تصمیمگیری، توسعه و تدریس دورههای برخط داشته باشند. پذیرفتن نقش کلیدی معلمان، حمایت از ایشان، و دادن آزادی عمل بیشتر به ایشان، راه را برای تقویت برخی از مهارتهای نرم مانند صبر و همدلی با دانشآموزان در شرایط بحرانی هموارتر مینماید. همچنین انتظار میرود که افزودن انگیزه، رضایت کاری، و سکون و آرامش خاطر معلمان، افزایش تلاش و پیشرفت فراگیران را نیز در پی داشته باشد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
سیاستهای آموزشی, آموزش برخط, انگلیسی به عنوان زبان خارجی, همهگیری کووید-19 | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 50 |