تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 348 |
تعداد مقالات | 2,872 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,269,297 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,405,945 |
Experienced and Novice EFL Teachers’ Cognition and Practices on Intercultural Communicative Competence: A Mixed-Methods Study in Iranian Context | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 اسفند 1402 | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2024.19354.2265 | ||
نویسندگان | ||
Ashraf Sadat Hosseyni* 1؛ Moussa - Ahmadian2؛ Majid Amerian3 | ||
1Ashraf Sadat Hosseini, Ph.D candidate, Dept. of English Language and Literature. Arak University, Arak, Iran | ||
2Dept. of English Language and Literature, Arak University | ||
3English language department. Literature and humanities faculty. Arak University. Arak. Iran | ||
تاریخ دریافت: 01 مهر 1402، تاریخ بازنگری: 01 اسفند 1402، تاریخ پذیرش: 30 بهمن 1402 | ||
چکیده | ||
Teachers as the backbone of education need to commit themselves to expanding their perception, sensitivity, and awareness toward intercultural communicative competence (ICC). By taking full advantages of quantitative and qualitative research methods, this study examines if novice and experienced EFL teachers’ cognitions differ in ICC teaching. To this end, 153 (male and female) EFL teachers were selected through purposive sampling to take part in the quantitative phase containing a Likert scale questionnaire developed by Yang (2018). Among them, 15 teachers volunteered to participate in the qualitative phase of the study comprising an in-depth interview and 5 teachers volunteered for observation. Statistical and thematic analyses were used for the quantitative and qualitative data, respectively. The findings showed that there is no statistically significant difference between experienced and novice Iranian EFL teachers’ cognition of ICC. It was also revealed that both experienced and novice teachers had relatively high perception of ICC which impacted their practices. Possible implications are discussed in the final section. | ||
کلیدواژهها | ||
Keywords: Intercultural Communicative Competence؛ novice teachers؛ experienced teachers, cognition | ||
عنوان مقاله [English] | ||
شناخت و عملکرد معلمان باتجربه و تازه کار زبان انگلیسی در زمینه توانش ارتباط بین فرهنگی: مطالعه ترکیبی در بافت ایران | ||
نویسندگان [English] | ||
اشرف السادات حسینی1؛ موسی احمدیان2؛ مجید عامریان3 | ||
1اشرف السادات حسینی، دانشجوی مقطع دکتری ، دپارتمان زبان و ادبیات، دانشگاه اراک، ارک ، ایران | ||
2دپارتمان زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه اراک | ||
3گروه زبان انگلیسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه اراک. اراک. ایران | ||
چکیده [English] | ||
معلمان به عنوان ستون فقرات آموزش باید خود را نسبت به افزایش درک ، حساسیت و آگاهی در خصوص توانش ارتباط بین فرهنگی متعهد کنند. این مطالعه، با بهره گیری کامل از روش ترکیبی به بررسی تفاوت شناخت معلمان با تجربه و مبتدی در تدریس توانش ارتباط بین فرهنگی می پردازد. بدین منظور، 153 معلم (مرد و زن) از طریق نمونه گیری هدفمند برای شرکت در مرحله کمی شامل پرسشنامه مقیاس لیکرت که توسط یانگ (2018) تهیه شده بود، انتخاب شدند. از این میان، 15 معلم با شرکت در مرحله کیفی مطالعه که شامل مصاحبه عمیق بود، موافقت کردند و 5 معلم برای شرکت در مرحله مشاهده کلاس داوطلب شدند. برای داده های کمی و کیفی به ترتیب از تحلیل های آماری و موضوعی استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین شناخت معلمان انگلیسی با تجربه و مبتدی ایرانی از توانش ارتباط بین فرهنگی تفاوت آماری معناداری وجود ندارد. همچنین مشخص شد که معلمان باتجربه و مبتدی درک نسبتاً بالایی از توانش ارتباطی بین فرهنگی داشتند که بر عملکرد آنها تأثیر گذاشت. پیامدهای احتمالی در بخش پایانی مورد بحث قرار می گیرد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
واژههای کلیدی: توانش ارتباطی بین فرهنگی, معلمان تازه کار؛ معلمان مجرب، شناخت | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 82 |