تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 348 |
تعداد مقالات | 2,872 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,266,119 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,402,227 |
The Role of Learning-oriented Language Assessment in Promoting Interactional Metadiscourse in Ectenic and Synoptic EFL Learners | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 اسفند 1402 | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2024.19777.2305 | ||
نویسندگان | ||
Rajab Esfandiari* 1؛ Omid Allaf-Akbary2 | ||
1Department of English Language Teaching, Faculty of Literature and Humanities, Imam Khomeini international University, Qazvin, Iran | ||
2ِDepartment of English Language, Faculty of Literature, and Humanities, University of Mohaghegh Ardabili, Ardabil, Iran | ||
تاریخ دریافت: 10 دی 1402، تاریخ بازنگری: 12 اسفند 1402، تاریخ پذیرش: 13 اسفند 1402 | ||
چکیده | ||
In recent decades, undivided attention has been drawn to the examination of metadiscourse in different contexts, genres, languages, and disciplines. Nevertheless, a large body of research has been predominantly centred on the qualitative examination of potential metadiscourse markers and their associated functions. In the current study, we drew on an embedded design and followed learning-oriented language assessment (LOLA) in the use of interactional metadiscourse markers (IMMs) to better understand metadiscourse use by ectenic (n = 27) and synoptic (n = 30) learners using integrative writing tasks. To that end, 57 intermediate language learners completed Ehrman and Leaver’s (2003) learning style questionnaire. We followed Hyland’s (2019) interpersonal metadiscourse markers to determine the learners’ realisation of metadiscourse in their writing. SPSS (version 25) was run to analyse the quantitative data, and MAXQDA (version 2020) the think-aloud data. The results of chi-square analyses showed that ectenic learners outperformed synoptic ones following LOLA in the employment of IMMs. The results of inductive thematic analyses revealed that synoptic learners benefitted from the utilization of LOLA in employing IMMs in their integrative writing tasks. The findings suggest that the use of LOLA as a pedagogical method can effectively develop the writing proficiency of EFL learners. | ||
کلیدواژهها | ||
Individual Differences؛ Interactional Metadiscourse؛ Learning-Oriented Language Assessment | ||
عنوان مقاله [English] | ||
نقش ارزشیابی یادگیری زبان محور در ترویج فراگفتمان تعاملی در زبان آموزان کلی نگر و جزئی نگر | ||
نویسندگان [English] | ||
رجب اسفندیاری1؛ امید علاف اکبری2 | ||
1دانشگاه بین المللی امام خمینی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه آموزش زبان انگلیسی، قزوین، ایران | ||
2مدرس مدعو گروه زبان انگلیسی دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران | ||
چکیده [English] | ||
در دهههای اخیر، توجه زیادی به مطالعه فراگفتمان در زمینهها، ژانرها، زبانها و رشتههای مختلف شده است. با این وجود، حجم وسیعی از تحقیقات عمدتاً بر بررسی کیفی نشانگرهای فراگفتمانی بالقوه و کارکردهای مرتبط با آنها متمرکز شده است. با این حال، در مطالعه حاضر، ما از یک طراحی کمی-کیفی استفاده کردیم و ارزیابی یادگیری زبان محور را در به کارگیری نشانگرهای فراگفتمانی تعاملی بررسی کردیم تا به درک بهتری از استفاده فراگفتمان توسط دانش آموزان کلی نگر و جزئی نگر برسیم. برای این منظور، 57 زبان آموز در سطح متوسط، پرسشنامه سبک یادگیری Ehrman and Leaver (2003) را تکمیل کردند. ما از مدل فراگفتمان بین فردی هایلند (2019) استفاده کردیم تا درک فراگفتمان را در نوشتار خود توسط فراگیران تعیین کنیم. SPSS (نسخه 25) برای تجزیه و تحلیل داده های کمی و MAXQDA (نسخه 2020) داده های تفکر بلند استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیلهای مجذور کای نشان داد که فراگیران جزنگر در به کارگیری فراگفتمان تعاملی بهتر از فراگیران کل نگر عمل کردند. نتایج تحلیلهای موضوعی استقرایی نشان داد که یادگیرندگان جزنگر از استفاده از ارزشیابی یادگیری محور در بهکارگیری فراگفتمان تعاملی در وظایف نوشتاری یکپارچه خود سود میبرند. یافتهها نشان میدهد که استفاده از ارزشیابی یادگیری زبان محور بهعنوان یک روش آموزشی میتواند مهارت نوشتاری زبانآموزان زبان انگلیسی را به طور مؤثری توسعه دهد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
تفاوتهای فردی, فراگفتمان تعاملی, ارزشیابی یادگیری زبان محور | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 181 |