تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 348 |
تعداد مقالات | 2,872 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,268,258 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,404,456 |
Improving EFL Learners’ Reading Comprehension Through Raising Metacultural Competence: Comparing Teacher- Generated and Teacher/Learner-Generated Materials | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 اسفند 1402 | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2024.19605.2294 | ||
نویسندگان | ||
Hamid Marashi* 1؛ Atefeh Moradian2 | ||
1Associate Professor of Applied Linguistics, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran | ||
2MA in TEFL, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran | ||
تاریخ دریافت: 08 آذر 1402، تاریخ بازنگری: 07 اسفند 1402، تاریخ پذیرش: 15 اسفند 1402 | ||
چکیده | ||
This study aimed to investigate the effect of teaching metacultural competence through two modes of teacher-generated and teacher/learner-generated materials on English-as-a-foreign-language learners’ reading comprehension. To this end, 60 male and female upper-intermediate EFL learners studying at a language school were selected through nonrandom convenience sampling and thence assigned randomly into two experimental groups, with 30 learners in each group. Prior to the treatment, each experimental group sat for a reading pretest. The treatment spanned 13 sessions of 90 minutes each where both experimental groups undergoing metacultural competence-raising activities, with the point of departure being one group receiving teacher-generated materials while the other group receiving teacher/earner-generated materials. At the end of the treatment, a reading posttest was administered to both groups and the analysis of covariance run on the participants’ scores on the pretest and posttest revealed that the experimental group receiving teacher-learner generated materials outperformed the other group. The pedagogical implications of the study and the suggestions made for various stakeholders in the community of English language teaching are discussed in this paper. | ||
کلیدواژهها | ||
Metacultural Competence؛ Reading Comprehension؛ Teacher- Generated materials؛ Teacher/Learner-Generated Materials | ||
عنوان مقاله [English] | ||
ارتقای خواندن زبانآموزان با استفاده از فعالیتهای ارتقای توانش فرافرهنگی: مقایسه مطالب درسی تولید شده توسط معلم و تولید شده توسط معلم و زبانآموزان | ||
چکیده [English] | ||
هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر تدریس توانش فرافرهنگی با استفاده از مطالب درسی تولید شده توسط معلم و تولید شده توسط معلم و زبانآموزان است. در این راستا، 60 زبانآموز دختر در سطح متوسط بالا که مشغول یادگیری زبان انگلیسی در یکی از مؤسسات خصوصی زبان در تهران بودند از طریق نمونهگیری غیرتصادفی انتخاب شدند و در دو گروه آزمایشی به صورت مساوی قرار گرفتند. پیش از آموزش، هر دو گروه در پیش آزمون خواندن شرکت کردند. دوره آموزشی به مدت 12 جلسه 90 دقیقهای برگزار شد و تفاوت دو گروه در آن بود که در یک گروه از مطالب درسی تولید شده توسط معلم و در گروه دیگر از مطالب درسی تولید شده توسط معلم و زبان آموز استفاده شد. در پایان دوره آموزشی، پس آزمون خواندن یکسانی به هر دو گروه ارائه شد و بر اساس نتایج حاصله از تحلیل کوواریانس نمرات کسب شده اوسط زبان آموزان در پیش آزمون و پس آزمون، مشخص شد که گروه تحت آموزش مطالب درسی تولید شده توسط معلم و زبان آموزان پیشرفت چشمگیری نسبت به گروه تحت آموزش مطالب درسی تولید شده توسط معلم داشتند. مضامین آموزشی این مطالعه و پیشنهادات ارائه شده برای دستاندرکاران متعدد علاقمند در حوزه آموزش زبان انگلیسی به تفصیل در این مقاله بحث شدهاند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
خواندن, توانش فرافرهنگی, مطالب درسی تولید شده توسط معلم, مطالب درسی تولید شده توسط معلم و زبانآموزان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 64 |