تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 360 |
تعداد مقالات | 2,962 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,780,591 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,554,266 |
The Effectiveness of Oral Corrective Feedback in the Acquisition of Third-Person Singular 's' in Iranian EFL Context | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 اسفند 1402 | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2024.19640.2297 | ||
نویسندگان | ||
Navid Bahrami Maleki؛ Ali Akbar Ansarin* ؛ Yaser Hadidi | ||
Department of English Language and Literature, Faculty of Persian Literature and Foreign Languages, University of Tabriz, Tabriz, Iran | ||
تاریخ دریافت: 26 آذر 1402، تاریخ بازنگری: 01 اسفند 1402، تاریخ پذیرش: 20 اسفند 1402 | ||
چکیده | ||
Focus on form through oral corrective feedback has been the center of many L2 learning investigations in recent decades. Although research has been abundantly done on the impact of different single-feedback types, not many studies have included combinational feedback strategy, especially as regards the mastery of both explicit and implicit knowledge of morpheme ‘s’ by EFL students in Iran. Therefore, the present work attempted to compare the effectiveness of unmarked recast, explicit correction with metalinguistic explanation, and mixed feedback in the expansion of knowledge of third-person singular ‘s’ in Iranian task-based language teaching context in a pretest/posttest design. To this end, forty-eight lower-intermediate learners of EFL were selected as participants. Every feedback type was supplied to an experimental group through story retelling and picture description tasks. Control group, however, was not provided with any intervention and feedback. Untimed grammaticality judgment and elicited oral imitation tests were used as measurement tools. Results of Descriptive Statistics, One-Way Between Groups ANCOVA and Tukey’s Multiple Comparison Post-Hoc Test illustrated that all types of feedback were relatively effective. Nevertheless, mixed feedback and explicit correction with metalinguistic explanation lead to overall acquisition. The insights provided might benefit EFL instructors in Iran in employing the best way(s) of corrective feedback to foster language learning in task-based teaching approach, which can promote Iranian English learners’ acquisition of third person singular ‘s’. | ||
کلیدواژهها | ||
explicit correction with metalinguistic explanation؛ focus on form؛ mixed feedback؛ oral corrective feedback؛ unmarked recast | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی تاثیربازخورد کلامی در فراگیری نشانه سوم شخص مفرد 'اس' در میان زبان آموزان ایرانی | ||
چکیده [English] | ||
تاکید بر ساختار از طریق بازخورد کلامی موضوع تحقیقات بسیاری در حوزه آموزش زبان دوم در دهه های اخیر بوده است. علیرغم وجود تحقیقات فراوان در خصوص تاثیر انواع بازخورد کلامی منفرد، کارهای اندکی در مورد تاثیر بازخورد ترکیبی بر فراگیری دانش صریح و ضمنی تکواژ (اس) توسط زبان آموزان ایرانی وجود دارند. بنابراین، تحقیق حاضر تاثیر تصحیح غیرمستقیم بدون نشانه، تصحیح مستقیم همراه با توضیح فرازبانی و بازخورد ترکیبی در یادگیری ساختار سوم شخص مفرد (اس) را در فضای آموزش زبان تکلیف محور ایران با یک طراحی پیش آزمون / پس آزمون مورد ارزیابی قرار داد. بدین منظور، 48 زبان آموز سطح زیر متوسط انگلیسی در این تحقیق شرکت کردند. بازخوردهای کلامی مذکور در قالب تکالیف بازگویی داستان و توصیف تصویر در سه گروه آزمایشی ارایه شدند. در مقابل، گروه غیرآزمایشی هیچ یک از تکالیف و بازخوردها را دریافت نکردند. آزمون تشخیص دستوری بودن بدون زمان و تکرار شفاهی استخراجی به عنوان ابزارهای اندازه گیری به کار رفتند. نتایج حاصل از تحلیل آماری توصیفی، آنالیز کوواریانس یک سویه و آزمون مقایسه ای تعقیبی توکی حاکی از تاثیر مثبت همه بازخوردها بود، هر چند که بازخورد ترکیبی و تصحیح مستقیم همراه با توضیح فرازبانی منجر به فراگیری پایدار شدند. یافته های فوق می تواند نقش سازنده ای در ارایه بازخورد کلامی موثرتر توسط معلمان زبان ایرانی در راستای یادگیری زبان در چارچوب آموزش تکلیف محور داشته باشند که به نوبه خود می تواند سبب بهبود یادگیری نشانه سوم شخص مفرد (اس) توسط زبان آموزان ایرانی شود. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
تصحیح مستقیم همراه با توضیح فرازبانی, تاکید بر ساختار, بازخورد ترکیبی, بازخورد کلامی, تصحیح غیرمستقیم بدون نشانه | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 125 |