تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 348 |
تعداد مقالات | 2,872 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,264,865 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,399,924 |
Developing a Technology-Mediated EFL Teacher Program Based on Critical Pedagogy: The Context of Iran in Focus | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 26 اسفند 1402 | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2024.19295.2261 | ||
نویسندگان | ||
Zahra Sabaghzade1؛ Neda Fatehi Rad* 2؛ Leila Anjomshoa3 | ||
1PhD Candidate, Department of English Language, Kerman Branch, Islamic Azad University, Kerman,Iran. | ||
2Assistant Professor, Department of English Language, Kerman Branch, Islamic Azad University, Kerman, Iran (corresponding author) | ||
3Assistant Professor, Department of English Language, Kerman Branch, Islamic Azad University, Kerman, Iran | ||
تاریخ دریافت: 12 آذر 1402، تاریخ بازنگری: 12 اسفند 1402، تاریخ پذیرش: 26 اسفند 1402 | ||
چکیده | ||
With a view to the recent educational developments in addition to the increasing adoption of critical pedagogy (CP) in educational systems worldwide (Grassini, 2023), taking critical digital pedagogy (CDP) in the field of teacher education within the context of Iran offers numerous benefits, like encouraging critical thinking, fostering creativity, building community, and empowering students. This exploratory sequential mixed-methods study aimed to develop a technology-laden, critical pedagogy (CP)-based EFL teacher preparation program (TCPTPP). In order to facilitate access to the participants, time limitation, and productivity of the cost effectiveness, 100 male and female teaching-English-as-a-foreign-language (TEFL) experts and 100 male and female EFL teachers participated in the study. To collect the data, the researchers used a semistructured interview and a close-ended questionnaire. Qualitative data analysis was done via open, axial, and selective coding through constant comparative methods. Quantitative data analysis was conducted through structural equation modeling (SEM). Through using grounded theory, a TCPTPP was developed in three main categories including pedagogical, socio-cultural, and criticality-related issues, each consisting of some subcategories. Moreover, the Cronbach’s alpha (.88) revealed that both experts and teachers endorsed the developed program. The findings have implications, redefining the policies and revising the current curriculum for EFL teacher education administrators and using educational technologies with the framework of CDP for curriculum planners and educators. | ||
کلیدواژهها | ||
Critical Pedagogy؛ Critical Digital Pedagogy؛ EFL Teacher Education؛ Technology | ||
عنوان مقاله [English] | ||
تدوین برنامه آمادگی معلمان زبان انگلیسی مبتنی بر آموزش انتقادی مبتنی بر پایه ی فناوری (CP) در ایران | ||
چکیده [English] | ||
با توجه به تحولات اخیر آموزشی (گراسینی، 2023) و همچنین رواج آموزش انتقادی (CP) در نظام های آموزشی جهان، استفاده از آموزش دیجیتال انتقادی (CDP) در حوزه تربیت معلم در ایران با مزایای بسیار همراه است، مانند تشویق به تفکر انتقادی، پرورش خلاقیت، گروه محوری و توانمندسازی دانش آموزان. این مطالعه متوالی اکتشافی با روشهای ترکیبی با هدف توسعه برنامهی آمادهسازی معلم EFL مبتنی بر آموزش انتقادی (CP) مبتنی بر فناوری (TCPTPP) انجام شد. به منظور تسهیل دسترسی به شرکت کنندگان، محدودیت زمانی و بهره وری اثربخشی هزینه، در مجموع 100 کارشناس مرد و زن TEFL و صد معلم مرد و زن زبان انگلیسی از طریق نمونه گیری در دسترس در مطالعه شرکت کردند. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه بسته استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادههای کیفی با استفاده از کدگذاری باز، محوری و انتخابی و با استفاده از روش تطبیقی ثابت انجام شد. تجزیه و تحلیل کمی داده ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) انجام شد. با توجه به نتایج، با استفاده از نظریه زمینه ای، یک TCPTPP در سه دسته اصلی شامل مسائل آموزشی، مسائل فرهنگی-اجتماعی و مسائل مربوط به انتقاد تدوین شد که هر کدام از زیرمجموعه هایی تشکیل شده است. همچنین ضریب آلفای کرونباخ (88/0) نشان داد که هم کارشناسان و هم معلمان برنامه توسعهیافته را تأیید میکنند. یافتهها دارای پیامدهایی هستند، بازتعریف سیاستها و بازنگری برنامه درسی فعلی برای مدیران آموزش معلمان زبان انگلیسی و همچنین استفاده از فناوریهای آموزشی با چارچوب CDP برای برنامهریزان برنامه درسی و مربیان. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
آموزش انتقادی, آموزش دیجیتال انتقادی, آموزش معلمان زبان انگلیسی, برنامه ی آموزش معلم, فناوری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 27 |