تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 360 |
تعداد مقالات | 2,962 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,780,593 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,554,277 |
Development and Validation of an EFL Teachers’ Quality Assurance Questionnaire | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 فروردین 1403 | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2024.19667.2299 | ||
نویسندگان | ||
Giti Sabadoust؛ Kobra Tavassoli* ؛ Gholamhassan Famil Khalili | ||
Department of ELT, Karaj Branch, Islamic Azad University, Karaj, Iran | ||
تاریخ دریافت: 16 آذر 1402، تاریخ بازنگری: 29 اسفند 1402، تاریخ پذیرش: 10 فروردین 1403 | ||
چکیده | ||
There is a consensus among researchers and educators that teachers need to be well prepared to improve the quality of education and students’ learning. Nevertheless, little attempt has been made to implement the trends in teachers’ quality assurance (TQA) in the field of language education. To overcome this gap, the researchers developed a questionnaire on English as a Foreign Language (EFL) teachers’ quality assurance to underscore the role of TQA as a valuable part of teachers’ professional knowledge. First, the researchers developed 51 items based on a thorough review of the literature on TQA and interviewing 10 TEFL university professors. Next, the 51-item questionnaire was reviewed and revised based on the university professors’ comments. Then, 52 EFL teachers, who were selected based on convenient sampling, answered the questionnaire in the piloting phase. Subsequently, after refining the items, 207 EFL teachers chosen through convenient sampling responded to the revised questionnaire. Cronbach’s alpha and exploratory factor analysis were applied to evaluate the reliability and construct validity of the questionnaire, respectively. The results showed that the items loaded on four components, which were named as “skills and knowledge, students’ learning and classroom management, working collaboratively, and students’ needs and feelings”. The good results of the reliability and construct validity of the questionnaire imply its potential use to evaluate TQA consistently. Moreover, the EFL teachers’ high agreement with the questionnaire items showed their awareness of the importance of TQA. The findings of this study can offer insights to second language teachers and teacher educators. | ||
کلیدواژهها | ||
EFL teachers؛ professional knowledge؛ quality؛ quality assurance؛ teachers’ quality assurance | ||
عنوان مقاله [English] | ||
طراحی و اعتبارسنجی پرسشنامه تضمین کیفیت معلمان زبان انگلیسی | ||
نویسندگان [English] | ||
کبری توسلی؛ غلامحسن فامیل خلیلی؛ | ||
چکیده [English] | ||
بین محققان اتفاق نظر وجود دارد که برای بهبود کیفیت آموزش و یادگیری زبانآموزان، معلمان باید آمادگی داشته باشند. با این وجود، برای تضمین کیفیت معلمان در زمینه آموزش زبان تلاش چندانی انجام نشده است. برای غلبه براین شکاف، محققان پرسشنامهای در مورد تضمین کیفیت معلمان زبان طراحی کردند تا بر نقش تضمین کیفیت معلمان به عنوان بخشی از دانش حرفهای معلمان تأکید شود. نخست، محققان 51 سوال را براساس بررسی مطالعات پیشین مربوط به تضمین کیفیت معلمان و مصاحبه با 10 استاد دانشگاه در رشته آموزش زبان انگلیسی ایجاد کردند. سپس، پرسشنامه 51 سوالی توسط همان 10 استاد دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و براساس نظرات آنها اصلاحات مورد نیاز اعمال شد. سپس، 52 معلم زبان انگلیسی که براساس نمونهگیری مناسب انتخاب شده بودند، در مرحله آزمایشی به پرسشنامه پاسخ دادند. درادامه، پس از اصلاح سوالات، 207 معلم زبان انگلیسی دیگر که از طریق نمونهگیری مناسب انتخاب شده بودند، به پرسشنامه اصلاح شده پاسخ دادند. پایایی و روایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی اکتشافی بررسی شد. نتایج نشان داد که 47 سوال باقیمانده در پرسشنامه نهایی بر چهار مؤلفه زیر بارگذاری شدند: مهارتها و دانش، یادگیری و مدیریت کلاس درس، کار مشارکتی، و نیازها و احساسات دانشآموزان. نتایج خوب پایایی و روایی پرسشنامه حاکی از استفاده بالقوه آن برای ارزیابی تضمین کیفیت معلمان است. همچنین، موافقت بالای معلمان زبان انگلیسی با سوالات پرسشنامه نشان دهنده آگاهی آنها از اهمیت تضمین کیفیت معلمان بود. یافتههای این مطالعه میتواند به معلمان زبان دوم و مربیان معلمان کمک کند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
معلمان زبان انگلیسی, دانش حرفه ای, کیفیت, تضمین کیفیت, تضمین کیفیت معلمان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 94 |