تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 349 |
تعداد مقالات | 2,871 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,279,212 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,413,253 |
Charting New Horizons in Teacher Education: How Practicum Students Empower and Support In-Service Teachers | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 22 فروردین 1403 | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2024.19795.2310 | ||
نویسندگان | ||
Masoume Ahmadi* 1؛ Nasser Sabourianzadeh1؛ Mobina Nazari2 | ||
1Assistant Professor, Department of English Language Teaching, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
2BA Student, Department of English Language Teaching, Farhangian University, Tehran, Iran | ||
تاریخ دریافت: 17 دی 1402، تاریخ بازنگری: 27 اسفند 1402، تاریخ پذیرش: 22 فروردین 1403 | ||
چکیده | ||
Reciprocal learning, nurtured within a community of practice, is a cornerstone of teacher professional development. Despite extensive research on mentor-led support for student teacher (ST) professional development, the reciprocal potential of STs to transform and shape mentor teachers' (MTs) practices remains largely unexplored. This study offers a comprehensive analysis of the distinct perspectives of practicum students (PSs) concerning their ability to empower and support in-service teachers, exploring the impact of STs on the professional development of their MTs. A maximum variation sampling technique was employed to recruit 57 Iranian STs from diverse majors at Farhangian University. All participants had completed a minimum of 10 weeks of supervised teaching practice sessions at schools. In-depth focus group interviews were conducted to collect data, and the thematic analysis approach was adopted to analyze the data using NVivo software version 10. The results demonstrated how the STs, armed with new insights and pedagogical expertise, were invaluable collaborators in accelerating the professional development of their MTs. This collaboration was particularly evident in essential teaching competencies, such as communication, planning and organization, assessment, classroom management, and specialized knowledge and skills in the subject matter and technology. The findings reinforce the effectiveness of practicum placements in developing higher-quality in-service teacher training programs. Policymakers and authorities are encouraged to consider these findings to improve the impact of STs in practicum courses, thus promoting the overall quality of teacher education and teaching practices. | ||
کلیدواژهها | ||
Teaching practicum؛ reciprocal learning؛ practicum student؛ student teacher؛ mentor teacher | ||
عنوان مقاله [English] | ||
ترسیم افق های نوین در آموزش معلمان: نقش کارورزان در توانمندسازی و پشتیبانی از معلمان در حال خدمت | ||
نویسندگان [English] | ||
معصومه احمدی1؛ ناصر صبوریانزاده1؛ مبینا نظری2 | ||
1استادیار، گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
2دانشجوی کارشناسی، گروه آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
چکیده [English] | ||
یادگیری متقابل، که در یک جامعه حرفه ای پرورش می یابد، یکی از ارکان توسعه حرفه ای معلمان است. با وجود تحقیقات گسترده در زمینه نقش معلمان راهنما در توسعه حرفهای دانشجومعلمان، پتانسیل متقابل دانشجومعلمان در راستای تحول و شکل دهی شیوه های آموزشی معلمان راهنما تا حد زیادی مغفول مانده است. این مطالعه گزارشی جامع از دیدگاههای منحصر به فرد کارورزان در مورد توانایی خود در توانمندسازی و حمایت از معلمان در حال خدمت به عنوان معلم راهنما و نقش دانشجومعلمان در رشد حرفهای ایشان ارائه می کند. تکنیک اصل حداکثری تنوع برای انتخاب دانشجومعلمان ایرانی (n=57) از رشتههای مختلف در دانشگاه فرهنگیان مورد استفاده قرار گرفت. شرط ورود شرکت کنندگان گذراندن حداقل ۱۰ هفته از جلسات کارورزی در مدارس بود. مصاحبههای گروهی تمرکزیافته برای جمعآوری دادهها استفاده شد و رویکرد تحلیل موضوعی با استفاده از نرمافزار NVivo نسخه ۱۰ برای تحلیل دادهها اعمال گردید. نتایج نشان داد که دانشجو معلمان، با اتکا به بینش و تخصص آموزشی نوین خود، همکاران ارزشمندی در تسریع توسعه حرفه ای معلمان راهنمای خود بودند. این همکاری به ویژه در زمینه مهارتهای اساسی تدریس (مانند ارتباطات، برنامهریزی و سازماندهی، ارزیابی و مدیریت کلاس) و دانش و مهارتهای تخصصی (مانند تخصص در موضوع و مهارتهای فناورانه) مشهود بود. یافتهها موید اثربخشی دوره های کارورزی برای توسعه برنامههای آموزشی با کیفیت بالاتر برای معلمان در حال خدمت است. توصیه میشود سیاستگذاران و مقامات ذیربط این یافتهها را به منظور بهبود مشارکت دانشجویان در دورههای کارورزی برای ارتقای کلی آموزش معلمان و روشهای تدریس بکار گیرند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
کارورزی, یادگیری متقابل, دانشجوی کارورزی, دانشجو معلم, معلم راهنما | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 27 |