تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,121 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,251,554 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,845,964 |
سخن سردبیر | ||
پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان | ||
مقاله 2، دوره 2، شماره 3 - شماره پیاپی 5، آذر 1392، صفحه 1-1 اصل مقاله (80.34 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
تاریخ دریافت: 27 اسفند 1393، تاریخ پذیرش: 27 اسفند 1393 | ||
چکیده | ||
به نام خدا در سخن سردبیر این شماره به این نکتهی مهم اشاره میکنیم که صرف انتشار مقاله به خودیِ خود به نظر میرسد اهمیت چندانی ندارد و لزوماً به پیشرفتهای علمی در حوزهی آموزشکاوی زبان فارسی منجر نمیگردد. شاید بتوان گفت تعداد مقالات در این دانش یا هر دانش دیگری آن چنان که باید و شاید از اهمیت چندانی برخوردار نیست، بلکه آن چه مهم مینماید تأثیرگذاری مقاله بر علم آموزشکاوی زبان فارسی و پژوهشهای در حال انجام آن است. امکان دارد نویسندهای دهها مقاله در سال منتشر نماید که ارزش علمی خاصی نداشته باشند. اما پژوهشگری دیگر، یک مقاله یا مقالات اندکی را به چاپ رساند که گره بزرگی را از حوزهی دانش آموزشکاوی زبان فارسی بگشاید یا مورد توجه متخصصان این حوزه یا علوم دیگری قرار گیرد. در این صورت، شمار ارجاعات به مقاله میتواند یکی از مهمترین عوامل برای ارزشمند بودن یک مقاله باشد. شایسته است با برنامهریزیهای کوتاهمدت و بلندمدت دستاندرکاران این حوزه، پژوهشهای متخصصان ما به چنان سطح علمیای برسد که آموزشکاوان زبانهای دیگر –علاوه بر آموزشکاوان زبان فارسی- نیز در کارهای علمی خویش به تحقیقات حوزهی آموزشکاوی زبان فارسی مراجعه نمایند. شاید روزی تحقیقات متخصصان حوزهی آموزشکاوی زبان فارسی دارای چنان اهمیتی گردند که هستهی تحقیقات دیگر کارشناسان و آغازگر مسیرهای تحقیقاتی تازهای در آموزشکاوی سایر زبانها شود. بدین ترتیب، متخصصان کشورمان در این حوزه نیز در سطح بینالمللی میتوانند بهعنوان دانشمندان برجسته و صاحبنظر شناخته گردند. پس به امید روزی که دستاوردهای حاصل از پژوهشهایمان در سطح جهانی انعکاس یابند و سرچشمهی ارجاعات بیشمار سایر مقالات حوزهی آموزشکاوی زبانها در نشریات بینالمللی گردند. امیررضا وکیلی فرد آموزشکاو زبان فارسی و سردبیر پژوهشنامه | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Message from the Editor-in-Chief | ||
چکیده [English] | ||
In the name of God My dear friends and valued readers In this volume, the note is about the fact that it seems publishing articles, per se, is not important and necessarily does not lead to scientific developments in the Persian language didactics. Probably, we can say that the number of articles in this or any other field of study is not very important, but the important factor is the influence of those articles on Persian language didactics and in progress researches. A researcher might publish many articles yearly which do not have any special value. While another researcher might publish just an article or a few articles which can be a solution for Persian language didactics' problems or attract attention of scholars of this field or the other fields of study. Therefore, it is appropriate for our scholars and researchers to use short and long-term programs in order to develop Persian language didactics to a scientific level in a way that other language researchers –other than Persian language- refer to Persian language researches for their scientific studies. We hope that scientific researches in Persian language didactics can be considered as a base for the researches of the other researchers and experts and be a commence for new researches in other languages' didactics. Consequently, our country's experts in Persian language didactics can be seen as prominent and specialist scholars at international level. We are hopeful that the result of our achievements in researches can be mirrored in global level and be considered as a main source for countless references of the articles published internationally. Amirreza Vakilifard Editor-in-Chief | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 905 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 726 |