تعداد نشریات | 19 |
تعداد شمارهها | 380 |
تعداد مقالات | 3,131 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,251,571 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,845,969 |
Perceptions and Attitudes towards Integrating Internet in EFL Instruction in Iran | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 5، دوره 2، شماره 4، بهمن 2015، صفحه 90-77 اصل مقاله (336.81 K) | ||
نویسندگان | ||
Rana Najjari1؛ Gholam-Reza Abbasian2 | ||
1M.A., Islamic Azad University, South Tehran Branch | ||
2Ph.D., Imam Ali University & Islamic Azad University (South Tehran Branch) | ||
تاریخ دریافت: 17 فروردین 1395، تاریخ پذیرش: 17 فروردین 1395 | ||
چکیده | ||
This study investigated Iranian EFL teachers’ and learners’ perceptions and attitudes towards integrating Internet in EFL instruction; and the congruence of their attitudes and perceptions. As a mixed-method research, the data was collected both through questionnaires and interviews. Chi-square test was run for quantitative data and the qualitative data were transcribed, coded and thematized. The findings gathered from both qualitative and quantitative methods showed that both teachers and learners had positive perceptions and attitudes towards integrating Internet in EFL instruction and indicated that the factors like lack of facilities and hardware equipment limit Internet integration in Iranian setting. Moreover, the groups indicated that using Internet in EFL instruction and teaching process could be facilitative because of more accessibility to authentic sources, possibility of teacher-student interaction out of the educational environment and improvement of acquiring English learning skills in a faster and efficient way. | ||
کلیدواژهها | ||
attitudes؛ English as a foreign language (EFL)؛ the internet؛ perceptions | ||
عنوان مقاله [English] | ||
دیدگاه ها و نگرش ها نسبت به گنجاندن اینترنت در آموزش زبان انگلیسی در ایران | ||
نویسندگان [English] | ||
رعنا نجاری1؛ غلامرضا عباسیان2 | ||
1مدرک کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب | ||
2دکتری، دانشگاه امام علی و دانشگاه آزاد اسلامی (واحد تهران جنوب) | ||
چکیده [English] | ||
هدف از انجام این تحقیق در وهله ی اول بررسی نگرش معلمین و زبان آموزان ایرانی نسبت به بکارگیری اینترنت در آموزش زبان انگلیسی و در مرتبه ی دوم بررسی همخوانی و یکسانی نگرش و دیدگاه های آنها نسبت به گنجاندن اینترنت در آموزش زبان انگلیسی بوده است. در این تحقیق، از روش تحقیق ترکیبی کمی-کیفی استفاده شده است و داده های مورد نیاز از طریق توزیع پرسشنامه و انجام مصاحبه جمع آوری شده است. بر روی یافته های بدست آمده از روش تحقیقی کمی، تست Chi-square انجام شد و برای تحلیل یافته های بدست آمده از روش تحقیق کیفی، داده ها کد گذاری و تفسیر شدند. نتایج بدست آمده از دو روش تحقیقی کمی و کیفی نشان داد که معلمین و زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی نگرش مثبتی نسبت به گنجاندن اینترنت در آموزش زبان انگلیسی دارند. آنها کمبود تجهیزات سخت افزاری در محیط آموزشی را مهمترین عامل بازدارنده در بکارگیری این تکنولوژی در آموزش زبان انگلیسی دانسته اند. همچنین دسترسی به منابع موثق زبان انگلیسی، امکان برقراری ارتباط و تدریس خارج از محیط آموزشی و فراگیری مهارت های زبان آموزی بطور سریع تر و موثرتر را مهمترین عوامل تسهیل کننده در بکارگیری اینترنت در آموزش زبان انگلیسی دانسته اند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
نگرش ها, آموزش زبان انگلیسی, اینترنت, دیدگاه ها | ||
مراجع | ||
Adams, S., & Burns, M. (1999). Connecting student, learning & technology. Retrieved from http://www.sedl.org/pubs/tec26/flash.html.
Albirini, A. (2006). Teachers’ attitudes toward information and communication technologies: the case of Syrian EFL teachers. Computers & Education, 47, 373-398.
Baer, W. (1998). Will the Internet transform higher education? In Annual Review of Institute for Information Studies.
Baniabdelrahman, A., & Bataineh, R., & Bataineh, R. (2007). Exploratory study of Jordanian EFL students’ perceptions of their use of the Internet. Online Submission.
Becta (2004). A Review of the Research Literature on Barriers to the Uptake of ICT by Teachers. Becta.
Chen, Y. (2008). A mixed-method study of EFL teachers’ Internet use in language instruction. Teaching and Teacher Education 24, 1015-1028.
Dede, C. (1996). Emerging technologies and distributed learning. American Journal of Distance Education, 10, 4-36.
Fisher, T. (1999). A new professionalism? Teacher use of multimedia portable computers with Internet capability.
Fotos, S. (2004). Writing as talking: E-mail exchange for promoting proficiency and motivation in the foreign language classroom. In S. Fotos, & C. M. Browne (Eds.), New perspectives on CALL for second language classrooms (pp. 109-129). Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
Garret, N. (1991). Technology in the service of language learning: Trends and issues. The Modern Language Journal, 75, 74-101.
Grabe, Mark. (2001). Integrating technology for meaningful learning. Houghton Mifflin Company, USA.
Harmer, J. (2007). The practice of English language teaching. Malaysia: Pearson Education Limited.
Hong, K.-S., Ridzuan, A.A., & Kuek, M.-K. (2003). Students’ attitudes toward the use of the Internet for learning: A study at a university in Malaysia. Educational Technology & Society, 6, 45-49.
Koohang, A. (2004). A study of user’s perceptions toward e-learning coursewarw usability. International Journal on e-Learning, 3(2), 132-140.
Krol, E., & Ferguson, P. (1995). The whole Internet for Windows 95: User’s guide and catalog. Sebastopol, CA: O’Reilly and Associates, Inc.
Liu, J. (2009). Survey of EFL learners’ attitudes toward information and communication technologies. English Language Teaching, 2(4), 101-106.
Mubireek, S. (2001). Level of adoption of the internet by ESL teachers at The Ohio State University. Doctoral dissertation, The Ohio State University.
Mueller, R. (1996). Research American String Teacher, 46(3), 77-80.
Muir-Herzig, R. G. (2004). Technology and its impact in classroom. Computers and Education, 42(2), 111-131.
Odabasi, F. (2002). Faculty use of technological resources in Turkey. Innovation and Training International, 37(2), 103-107.
Önsoy, S. (2004) Students' and teachers' attitudes towards the use of computer-assisted language learning at the Preparatory School of Celal Bayar University. Master’sThesis, Bilkent University, Ankara.
Paris, P. (2004). E-learning: A study on secondary students’ attitudes towards online web assisted learning. International Education Journal, 5(2), 98-112.
Pin, K., C., & Chung, C., T. (2009). Teachers' attitudes toward web-based professional development, with relation to Internet self-efficacy and beliefs about web-based learning. Computers & Education, 53(1), 66-73.
Rogers, E. M. (2003). Diffusion of innovations. New York; London: Free Press.
Safavi, A., Bavaghar, M., & Ghafari, H. (2007). Norms and standards of e-learning materials. Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education, 13(1), 27-52.
Sayed Abdallah, M. (2010). Exploring the process of integrating the internet into English language teaching. Paper presented at the Academic Conference for YoungResearchers in Asyut, Egypt on Apr. 24 2007. EBSCOHost.
Schoepp, K. (2005). Barriers to technology integration in a technology-rich environment. Learning and Teaching in Higher Education: Gulf Perspectives, 2(1), 1-24.
Singhal, M. (1997). The Internet and foreign language education: Benefits and challenges. The Internet TESL journal, 3(6), 1-7.
Usun, S. (2003). Undergraduate students’ attitudes toward educational uses of Internet. Interactive Educational Multimedia, 7, 46-62.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,355 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,244 |