تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 306 |
تعداد مقالات | 2,517 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,765,968 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,102,099 |
Accuracy and Fluency Development of Spoken English through Online Informal Activities: A Microgenetic Analysis | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 1، دوره 10، شماره 2، تیر 2023، صفحه 1-25 اصل مقاله (855.5 K) | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2022.17417.2082 | ||
نویسندگان | ||
Rasoul Mohammad Hosseinpur ![]() ![]() | ||
University of Qom | ||
تاریخ دریافت: 28 خرداد 1401، تاریخ بازنگری: 03 شهریور 1401، تاریخ پذیرش: 28 شهریور 1401 | ||
چکیده | ||
The upsurge of interest in the employment of instructional technologies in learning English has coincided with a growing interest in Online Informal Learning of English (OILE). Considering the under-explored area of speaking skill, the present study investigated the participants’ microgenetic development of speaking ability in terms of accuracy and fluency through informal participation in online activities. Through a stratified purposive sample selection, three adult male and female intermediate-level participants were selected and agreed to engage in some online informal activities such as emailing, watching online videos like TED Talks, participating in webinars, reading online news, etc. The participants’ microgenetic development were tested throughout the study in two-week-time intervals. The results of the audio recorded data highlighted the positive impact of the OILE activities on the development of the spoken accuracy and fluency. The results also suggested that each individual participant was on his/her own unique developmental trajectory and that accuracy and fluency development was not a linear process, and there was a trade-off between accuracy and fluency. The overall findings of the study suggested that learners’ speaking ability, particularly fluency and accuracy, can be enriched by interacting with online informal contexts. This study also confirmed that each learner is on his/ her own developmental trajectory. Learners’ developmental trends are various due to differing categorizations and entrenchments in their lives considering Usage-Based (UB) approach. | ||
کلیدواژهها | ||
Accuracy؛ Fluency؛ Online informal learning؛ Microgenetic approach | ||
عنوان مقاله [English] | ||
پیشرفت دقت و روانی زبان انگلیسی گفتاری از طریق فعالیتهای غیررسمی آنلاین: تجزیه و تحلیل پیشرفت تدریجی زبان آموزان | ||
نویسندگان [English] | ||
رسول محمد حسین پور؛ زهرا پارساییان | ||
دانشگاه قم | ||
چکیده [English] | ||
با افزایش استفاده از فناوری های آموزش در یادگیری زبان انگلیسی، امروزه علاقه به یادگیری آنلاین غیررسمی زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی نیز فزونی یافته است. با توجه به حوزه ای از مهارت گفتاری که کمتر مورد بررسی قرار گرفته است، مطالعه ی حاضر به بررسی توسعه ی میکروژنتیکی توانایی گفتاری شرکت کنندگان از نظر درستی و روانی از طریق مشارکت غیر رسمی در فعالیت های آنلاین پرداخته است. از طریق انتخاب یک نمونه هدفمند طبقه بندی شده، سه شرکت کننده بزرگسال مرد و زن در سطح متوسط انتخاب شده و موافقت کردند که در برخی فعالیت های غیر رسمی آنلاین مانند ارسال ایمیل، تماشای ویدیو های آنلاین مانند گفتگو های TED، شرکت در وبینار ها،خواندن اخبار آنلاین و غیره شرکت کنند. رشد میکروژنتیکی شرکت کنندگان در طول مطالعه در فواصل زمانی دوهفته ای مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه ی داده های ضبط شده ی صوتی تأثیر مثبت فعالیت های غیر رسمی آنلاین زبان انگلیسی را در توسعه ی درستی و روانی گفتاری برجسته کرد. نتایج همچنین نشان داد که هر یک از شرکت کنندگان در مسیر تکاملی منحصر به فرد خود هستند و درستی و رشد روانی یک فرایند خطی نبوده و بین آن ها رابطه عکس وجود دارد | ||
کلیدواژهها [English] | ||
درستی, روانی, یادگیری غیر رسمی آنلاین, توسعه تدریجی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 113 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 31 |