تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 347 |
تعداد مقالات | 2,871 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,262,067 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,396,822 |
Exploring the Impact of Mobile-Flipped Classrooms on Iranian EFL Learners’ Writing Proficiency | ||
Journal of Modern Research in English Language Studies | ||
مقاله 5، دوره 10، شماره 2، تیر 2023، صفحه 91-117 اصل مقاله (1.01 M) | ||
نوع مقاله: research paper | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jmrels.2022.17525.2093 | ||
نویسندگان | ||
Nouroddin Yousofi* 1؛ Saba Bashiri2 | ||
1Razi University | ||
2Razi University, Kermanshah | ||
تاریخ دریافت: 16 تیر 1401، تاریخ بازنگری: 26 مهر 1401، تاریخ پذیرش: 21 آبان 1401 | ||
چکیده | ||
This study gives an account of a mixed-methods exploration of the impacts of a mobile-based flipped classroom on Iranian EFL learners’ writing proficiency. The participants were selected in a non-random convenient sampling procedure. Two intact classes (N=30) of upper-intermediate EFL learners were randomly assigned into experimental and control groups. The quantitative and qualitative data were gathered via pre-and post-test scores and individual semi-structured interviews on WhatsApp. To measure groups’ differences in their writing proficiency, independent and paired samples t-tests statistical techniques were used, along with open thematic coding to analyze the interview data regarding the experimental group’s perceptions on the mobile-flipped writing course. Quantitative results showed that the post-test mean score of the experimental group was significantly higher than that of the control group at p=0.05. Furthermore, the mobile-based flipped learning provided the experimental group with some features that contributed to the course effectiveness, including fostering self-confidence, preparation, and pre-class practice, as well as autonomous and independent learning. It should be mentioned that some factors related to the pre-class sessions made some obstacles for the experimental group, including being cost- and time-consuming. This study can have valuable implications for the stakeholders in the field of language education in general and those who intend to conduct effective flipped EFL courses in particular. | ||
کلیدواژهها | ||
Mobile learning؛ flipped learning؛ Writing proficiency؛ EFL learners | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی تأثیر کلاس یادگیری معکوس مبتنی بر موبایل بر مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی | ||
نویسندگان [English] | ||
نورالدین یوسفی1؛ صبا بشیری2 | ||
1دانشگاه رازی | ||
2دانشگاه رازی | ||
چکیده [English] | ||
این مطالعه گزارشی از یک تحقیق کمی-کیفی در خصوص بررسی تأثیر کلاس یادگیری معکوس مبتنی بر موبایل بر مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی ارائه می دهد. دو کلاس درس (تعداد=30) شامل زبان آموزان سطح متوسط به بالا به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. دادهها با استفاده از نمرات پیش و پس آزمون وهمچنین مصاحبههای فردی نیمه ساختارمند از طریق واتساپ جمع آوری شدند. برای سنجش تفاوت گروهها در مهارت نوشتاری، آزمونهای تی مستقل و همبسته به همراه کدگذاری موضوعی باز برای تحلیل دادههای مصاحبه در مورد نظرات گروه آزمایش نسبت به دورۀ یادگیری معکوس مهارت نوشتاری مبتنی بر موبایل مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج کمی نشان داد که میانگین نمرات پس آزمون گروه آزمایش به طور معناداری بالاتر از گروه کنترل بود. علاوه بر این، یادگیری معکوس مبتنی بر موبایل موجب تقویت اعتماد به نفس، آمادگی، تمرین قبل از کلاس و همچنین یادگیری خودگردان و مستقل شد که نقشی(بسزا) در تأثیر گذاری این دوره داشتند. از سوی دیگر، برخی عوامل مربوط به جلسات پیش از کلاس مانند هزینه بر و وقت گیر بودن (آنها) موانعی را برای گروه آزمایش ایجاد نمود. این مطالعه میتواند مفاهیم و پیامدهایی ارزشمند در اختیار کسانی قرار دهد که قصد برگزاری دورههای زبان آموزی از طریق یادگیری معکوس دارند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
یادگیری از طریق موبایل, یادگیری معکوس, مهارت نوشتاری, فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 198 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 962 |