1.

Enhancing Vocabulary Learning and Self-regulation via a Mobile Application: An Investigation of the Memrise App

دوره 5، شماره 1، اردیبهشت 2018، صفحه 27-46
Jalil Fathi؛ Forough Alipour؛ Abdulbaset Saeedian

2.

Exploring the Effectiveness of Pre- and Post-Reading Activities on the Development of Reading Motivation and Self-Regulation as Essentials for Reading Comprehension

دوره 11، شماره 3، شهریور 2024، صفحه 25-49
Parviz Ajideh؛ Mohammad - Zohrabi؛ Behnaz Khojand

3.

The Effectiveness of Metacognitive Awareness Raising on Reading Comprehension and Self-regulation of Iranian EFL Learners

دوره 10، شماره 2، تیر 2023، صفحه 119-141
Zahra Sadat Hadj Seyed Hossein Khani Taher Kermani؛ Neda Fatehi Rad؛ Valeh Jalali

4.

The Impact of Teaching Self-regulation in Reading on EFL Learners' Motivation to Read: Insights from an SRL Model

دوره 5، شماره 4، بهمن 2018، صفحه 131-155
Fatemeh Hemmati؛ Elaheh Sotoudehnama؛ Mahboobeh Morshedian

5.

The Mediating Role of Self-Regulation between Student Engagement and Motivation among Iranian EFL Learners: A Structural Equation Modeling Approach

دوره 9، شماره 1، فروردین 2022، صفحه 179-200
Yahya Ghelichli؛ Seyyed Hassan Seyyedrezaei؛ Ghasem Barani؛ Omid Mazandarani

6.

مدل‏یابی رابطه‌ی هوش هیجانی، استقلال، خودتنظیمی و تمایل به برقراری ارتباط، بامهارت خواندن درمیان فارسی‏آموزان غیر ایرانی: مدل معادله‌ی ساختاری (مقاله علمی پژوهشی)

دوره 9، شماره 2، مهر 1399، صفحه 137-167
رضا طاهرخانی؛ رضا مرادی


سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب