آمار

تعداد نشریات20
تعداد شماره‌ها347
تعداد مقالات2,869
تعداد مشاهده مقاله3,257,821
تعداد دریافت فایل اصل مقاله2,393,039

1.

سخن سردبیر

صفحه 1-1

2.

تأثیر استفاده از مؤلفه‌های رده شناسی ترتیب واژه زبان فارسی و عربی بر یادگیری فارسی آموزان عرب زبان (مقاله علمی پژوهشی)

صفحه 3-23
محمد دبیرمقدم؛ رضا مراد صحرایی؛ ملهم الشاعر

3.

اعتبارسنجی پرسشنامه انگیزه یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم (مقاله علمی پژوهشی)

صفحه 25-63
شراره خالقی زاده؛ محمد رضا پهلوان نژاد؛ امیر رضا وکیلی فرد؛ عطیه کامیابی گل

4.

بررسی نقش عوامل انگیزشی و خودهای شخصیتی در یادگیری زبان فارسی (مقاله علمی پژوهشی)

صفحه 65-86
نوید اعطار شرقی؛ بیتا اکبری

5.

تحلیل محتوای کتاب‌‌‌های نگارش فارسی دوره‌‌‌ی دوم ابتدایی بر اساس پیوستار نوشتن (مقاله علمی پژوهشی)

صفحه 87-113
عبدالحسین حیدری

6.

واکاوی دستوری نوشتار فارسی‌آموزان چینی سطح فرومیانی (A2): تحلیلی بر پایه‌ی دستور مقوله و میزان (مقاله علمی پژوهشی)

صفحه 115-136
محمد باقر میرزایی حصاریان؛ حمیده پولادستون

7.

مدل‏یابی رابطه‌ی هوش هیجانی، استقلال، خودتنظیمی و تمایل به برقراری ارتباط، بامهارت خواندن درمیان فارسی‏آموزان غیر ایرانی: مدل معادله‌ی ساختاری (مقاله علمی پژوهشی)

صفحه 137-167
رضا طاهرخانی؛ رضا مرادی

8.

دیدگاه مدرسان در خصوص اهمیت مجاز و استعاره‏ی ادبی در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‏زبانان از طریق متون ادبی (مقاله علمی پژوهشی)

صفحه 169-202
مهدی خدادادیان؛ شکرالله پورالخاص نوکنده ئی؛ علیرضا نیکویی؛ بیژن ظهیری ناو

9.

ارزیابی متون ادبی مجموعه های منتخب آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان برپایۀ رویکردی تلفیقی (مقاله علمی پژوهشی)

صفحه 203-233
هدی حسین پور بوانلو؛ احسان قبول

10.

بررسی میزان علاقمندی‌های زبان‌آموزان غیرفارسی زبان به متون منثور زبان فارسی (مقاله علمی پژوهشی)

صفحه 235-259
زهرا استادزاده

11.

«را» حرف اضافه یا نقش‌نما؟ نگاهی نقشی- شناختی به مقوله دستوری «را» (مقاله علمی پژوهشی)

صفحه 261-285
سارا کیانی؛ فریده حق بین

12.

تأثیر محیط ترکیبی آموزش زبان در یادگیری دستور زبان و لغات در فارسی‌آموزان غیرایرانی سطح متوسط (مقاله علمی پژوهشی)

صفحه 287-305
مرضیه مرادی؛ محمدرضا اروجی؛ سکینه جعفری

13.

اهمیت و نقش مشترکات و پیوندهای زبانی در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‏زبانان (مطالعه‌ی موردی زبان‏آموزان هندی و اردوزبان)

صفحه 307-329
نصراله پورمحمدی املشی؛ مریم غفوریان


سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب