1.

سخن سردبیر

صفحه 1-2

2.

نقش کاربرد وامواژه های عربی وفارسی در آموزش زبان فارسی (مطالعۀ موردی فارسی آموزان عرب زبان)

صفحه 3-28
حمید طاهری؛ مریم غفوریان

3.

بررسی مدل تمایل به برقراری ارتباط براساس عزم و خودِ آرمانی زبان دوم در میان فراگیران فارسی به‌عنوان زبان خارجی

صفحه 29-50
علی درخشان؛ جلیل فتحی؛ سعید نورزاده

4.

ریشه‌یابی خطاهای فارسی‌آموزان عرب‌زبان در استفاده از حروف اضافه زبان فارسی

صفحه 51-74
نیلوفر دری مقدم؛ علی علیزاده؛ عطیه کامیابی گل

5.

کاوشی آسیب‌شناسانه در محتوای کتاب «رحلة مع الفارسیة» بر اساس شاخص‌های تهیه محتوای آموزشی برای فارسی‌آموزان عرب‌زبان

صفحه 75-98
سجاد اسماعیلی

6.

بررسی تأثیر فعالیت‌های پیش از شنیدن بر عملکرد شنیداری فارسی‌آموزان خارجی

صفحه 99-120
شهلا رقیب دوست؛ مینا حامدی

7.

بررسی وضعیت آموزش زبان و ادبیات فارسی در پاکستان (مراکز، منابع، روش‌ها، سرفصل‌ها و عوامل انگیزشی)

صفحه 121-150
رضا چهرقانی؛ علی احمد شیرازی

8.

تأثیر کاربرد واژگان مشترک زبان فارسی و ترکی استانبولی بر درک خوانداری فارسی‌آموزان ترکیه‌ای

صفحه 151-174
سمیه مظاهری مصلح؛ روح الله مفیدی؛ محمدباقر میرزایی حصاریان

9.

بازنمایی جنسیت در دو کتاب «میناء 1» و «الطریق إلی العربیة»

صفحه 175-193
دانش محمدی رکعتی؛ اسحق رحمانی؛ مریم جهرمیان

10.

الگوی به‌کارگیری موسیقی شعر در فرایند فراگیری زبان فارسی

صفحه 195-217
شکوه زارعی؛ احسان رئیسی

11.

بررسی مجموعه کتاب‌های «فارسی بیاموزیم» از منظر نشانه‌شناسی فرهنگی

صفحه 218-242
حسین رضویان؛ طاهره آزادی

12.

نگرش فارسی‌آموزان ملیّت‌های کره جنوبی، روسیه و عراق و مدرسان آنان نسبت به آموزش دستور و نحوۀ ارائه بازخورد

صفحه 243-273
شهره السادات سجادی؛ نرگس سادات طباطبایی؛ امیرحسین مجیری

13.

تحلیل محتوای نرم‌افزارگردشگری فرهنگی بر مبنای نظریۀ یادگیری تجدیدنظرشدۀ بلوم

صفحه 275-302
محبوبه نعمتی سرخی؛ زری سعیدی؛ رضا مراد صحرایی


سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب