آمار

تعداد نشریات20
تعداد شماره‌ها350
تعداد مقالات2,887
تعداد مشاهده مقاله3,290,478
تعداد دریافت فایل اصل مقاله2,425,280

1.

A Mixed-Methods Study into the Discipline-Specific Effect of Critical EAP on Reading Comprehension

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده ، انتشار آنلاین از تاریخ 07 اردیبهشت 1403
Tahereh Movahhedi؛ Amir Sarkeshikian؛ Mohammad Golshan

2.

An Investigation into Item Types and Text Types of Reading Comprehension Section of Iranian PhD Entrance Exams Using G-theory

دوره 6، شماره 1، اردیبهشت 2019، صفحه 29-1
Masoumeh Ahmadi Shirazi؛ Seyyed Mohammad Alavi؛ Hossein Salarian

3.

Examining the Effects of Raising Text Structure Awareness in Computer-Based Instruction through Moviemaker and Mind mapping software on EFL learners’ Reading Comprehension

دوره 9، شماره 4، دی 2022، صفحه 51-74
Zahra Ghorbani Shemshadsara؛ Touran Ahour؛ Nasrin Hadidi Tamjid

4.

Exploring Metacognitive Strategies in Reading Academic Texts Among More and Less Proficient EFL University Students

دوره 4، شماره 4، دی 2017، صفحه 142-123
Ali Roohani؛ Raheleh Sabzeali,؛ Azizullah Mirzaei

5.

Exploring the Effectiveness of Pre- and Post-Reading Activities on the Development of Reading Motivation and Self-Regulation as Essentials for Reading Comprehension

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده ، انتشار آنلاین از تاریخ 24 دی 1402
Parviz Ajideh؛ Mohammad - Zohrabi؛ Behnaz Khojand

6.

Reading Comprehension Passages of Iranian General English Books and MA Reading Comprehension Tests: A Corpus Analysis

دوره 2، شماره 2، خرداد 2015، صفحه 77-98
Seyyed Bagher Mirshojaee؛ Rahman Sahragard

7.

Self-Regulated Learning Strategies as Predictors of Reading Comprehension

دوره 3، شماره 2، مرداد 2016، صفحه 34-21
Abbas Ali Zarei؛ Rajab Esfandiari؛ Azam Akbari

8.

The Effects of Using K.W.L Chart on Iranian High School Learners’ Reading Comprehension

دوره 2، شماره 2، خرداد 2015، صفحه 63-75
Fariba Taheri؛ zohre mohamadi

9.

تأثیر آموزش شبکه‏های واژگانی بر درک مطلب فارسی‏آموزان غیر ایرانی

دوره 1، شماره 2، اسفند 1391، صفحه 135-161
شهلا رقیب‏دوست؛ رویا جدیری جمشیدی

10.

تأثیر رویکرد تکلیف‌محور و انگاره‌ی اندرسون بر درک متون اسلامی

دوره 2، شماره 3، آذر 1392، صفحه 117-142
مهین ‏ناز میردهقان؛ نگار داوری اردکانی؛ طاهره عبداللهی پارسا

11.

تحلیل محتوایی منابع آموزشی زبان فارسی بر پایه‏ی انگاره‏ی نیل اندرسون

دوره 1، شماره 2، اسفند 1391، صفحه 1-30
رضامراد صحرایی؛ منیره شهباز



سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب