1.

سخن سردبیر


2.

تحلیل مقایسه ‏ای همبستگی بین‏ خودکارآمدی تحصیلی و ذهنیت‏ های زبانی در فارسی‏ آموزان خارجی و انگلیسی‌آموزان بزرگسال

صفحه 3-30
زهرا عباسی

3.

مقایسه اثربخشی تدریس مشترک دستور زبان در آموزش زبان خارجی و نگرش زبان آموزان به این رویکرد: مورد انگلیسی آموزان ایرانی و فارسی آموزان غیرایرانی

صفحه 31-58
نوید اعطار شرقی؛ امیر قاجاریه؛ کیومرث جهانگردی

4.

تأثیر یادگیری مشارکتی بر متغیرهای انگیزشی درآموزش زبان فارسی به‏عنوان زبان دوم

صفحه 59-88
زهره صدیقی فر؛ زهرا سادات حسینی

5.

تأثیرنظام نوشتاری و خط فارسی بر آموزش زبان فارسی به زبان‌آموزان عرب (علل خطاهای املایی و رسم‌الخطی فارسی‌آموزان عرب‌زبان)

صفحه 89-114
حمید طاهری؛ مریم غفوریان

6.

استفاده از سرنخ‏ های واژگانی و تصریفی در تشخیص زمان جمله بر پایة نظریه‏ پردازش درون‏ داد: مقایسة‏ فارسی ‏آموزان عربی‏ زبان سطوح مبتدی و پیشرفته

صفحه 115-144
سید مهدی ابطحی؛ رضامراد صحرایی؛ امیر زندمقدم؛ بهزاد رهبر

7.

تحلیل کتاب‌های درسی آموزش نوین زبان فارسی با استفاده از چارچوب گفتمان انتقادی ون‌لیوون (2008)

صفحه 145-176
ناصر رشیدی؛ صدیقه صالحی

8.

پویش و اولویت‌بندی عوامل فناورانه، فرهنگی - اجتماعی، اقتصادی و سیاستگذارانه مؤثر بر آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در افق 1414

صفحه 177-205
مسلم شیروانی ناغانی؛ خلیل کولیوند

9.

بررسی پیکره بنیاد خطاهای نگارشی فارسی آموزان عرب زبان سطح پیشرفته در چارچوب دستور خطّ فارسی

صفحه 207-240
گل نوش شفاعی؛ شهرام مدرس خیابانی؛ فائقه شاه حسینی

10.

ارزیابی ساختار و محتوای کتاب آموزش زبان فارسی در ترکیه براساس چارچوب ارزیابی «کِم»

صفحه 241-262
امید مجد؛ بولنت آکداغ؛ فاطمه زمانی

11.

شناسایی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت‌بخشی واژه آموزی در کتاب های درسی فارسی (نمونه موردی سه پایۀ دورۀ اول ابتدایی)

صفحه 263-286
محمدرضا پاشایی؛ سید مهدی موسوی؛ فرزانه یعقوبی راد


سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب